BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Vi har ju en IDM hoj i tråden, den lär ju ha lite andra doningar.

Cue Tob3 som kanske kan berätta vad du har för grejer och hur de funkar?

Jag kör med Alpha Racings skivor, samt deras bromsgrepp.
Riktigt bra känsla, se även till att köpa dyra och bra belägg annars är det ingen idé.
De dyra beläggen håller längre och biter bättre.

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
....seriöst pojkar, ni kan väl inte mena allvar att ni inte tycker bromsarna räcker till mm... , sätt i ett par Carbon Lorraine C 59 som jag har och återkom med rapport om ni fortfarande tycker det inte räcker ha ha.... /M

Kan tänka mig prova andra belägg men jag kan inte tänka mig att det bättrar "svampigheten" i handtaget. Sen vet jag iof att byte av skivor kan göra stor skillnad. Hade en 1098S innan denna o bytte till ISR-skivor vilket gav otroligt bra känsla i bromsningen, och det med originalbelägg.
Ska se om vi inte har något svensk tävlingsförare som testat allt detta redan, så slipper vi gå över ån efter vatten...

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
är mycket nöjd med nya fjädringen :) fick en helt annan känsla fram finns en del kvar att jobba med inställningarna men men :banana bak fick jag inte till det lika bra :huvet troligen för att jag inte kan men väntar på instälningar från Bitubo så ska jag nog få en bra grund sett upp :kär har aldrik kört hoj så fort som denna helg :tummenupp så jag är mkt nöjd och tycker jag har utveklat mig som pilot

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
....seriöst pojkar, ni kan väl inte mena allvar att ni inte tycker bromsarna räcker till mm... , sätt i ett par Carbon Lorraine C 59 som jag har och återkom med rapport om ni fortfarande tycker det inte räcker ha ha.... /M

Bettet och bromsverkan är det absolute inget fel på och det räcker till och blir över. Däremot gillar jag inte att känslan är så svampig, jag föredrar en stummare känsla i handtaget så det blir mer lättdoserat.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Bettet och bromsverkan är det absolute inget fel på och det räcker till och blir över. Däremot gillar jag inte att känslan är så svampig, jag föredrar en stummare känsla i handtaget så det blir mer lättdoserat.

Testa att byta bromsvätska samt lufta bromsarna.
Original pump och skivor är grymma som dem är.
Gör som Sandman säger, byt till bättre och grymmare belägg till att börja med.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Stum vette fasen, den blir ju inte direkt "digital":) Men testa att lufta några gånger.
1, Huvudcylinder
2, Vänster ok
3, Höger ok
4, Huvudcylinder

Gjorde så fyra gånger, grundligt! på det hederliga sättet -Krama, öppna, stäng. omtag... Testade en vacum manick först, det gör jag inte om:huvet

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Ni talade om något vettigt att vila fötterna på:D Här är facit!:fakta
http://www.s1000rrforum.com/forum/riders-discount/2136-attack-performance-bmw-s1000rr-rearsets.html
Körde första gången med dem på gåsen i lördags. En hel del inställningsmöjligheter och justermån, plus att man ganska lätt kan skifta mellan standard-växlat, och race-växlat.
Greppet i fotpinnarna är grymt, men det är nog bra att ha pjuck med utbytbara sulor. Kan tänka mig att de sliter en del.
Dessutom växlar hojen (läs jag) bättre! Och med en "krispigare" känsla.
//N. Öjd

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ni talade om något vettigt att vila fötterna på:D Här är facit!:fakta
http://www.s1000rrforum.com/forum/riders-discount/2136-attack-performance-bmw-s1000rr-rearsets.html
Körde första gången med dem på gåsen i lördags. En hel del inställningsmöjligheter och justermån, plus att man ganska lätt kan skifta mellan standard-växlat, och race-växlat.
Greppet i fotpinnarna är grymt, men det är nog bra att ha pjuck med utbytbara sulor. Kan tänka mig att de sliter en del.
Dessutom växlar hojen (läs jag) bättre! Och med en "krispigare" känsla.
//N. Öjd

Krispigare känsla?! Äter du tabletter eller...?

Nu får du berätta hur det gick på Gälleråsen! Hojen hel? Kul? Lärde dig något?

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
en film från gotland den 10/6 mitt första pass i Race grupp :) gick bättre och bättre och slutade dagen på 1.32.6

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Krispigare känsla?! Äter du tabletter eller...?

Nu får du berätta hur det gick på Gälleråsen! Hojen hel? Kul? Lärde dig något?

Hur visste du det? Har Voltaren i en skål på soffbordet, tycker de är goda:D
Jorå, hojen är hel blev klar på fredagskvällen. Var lite sömnig när klockan ringde 3 timmar efter man lagt sig bara:)
Körning gick bra men det var ganska blött fick ett pass i torrt spår och stundtals hade det gått att köra vattenskoter:D Speciell känsla att ha semi-kontrollerat hjulspinn ur depåböjen och sedan genom växlarna till trösen:banana.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hur visste du det? Har Voltaren i en skål på soffbordet, tycker de är goda:D
Jorå, hojen är hel blev klar på fredagskvällen. Var lite sömnig när klockan ringde 3 timmar efter man lagt sig bara:)
Körning gick bra men det var ganska blött fick ett pass i torrt spår och stundtals hade det gått att köra vattenskoter:D Speciell känsla att ha semi-kontrollerat hjulspinn ur depåböjen och sedan genom växlarna till trösen:banana.

Härligt - du har väl plastat klart för den här säsongen, eller hur? :D

Ett par närbilder på nya fotpinnarna monterade på hojen? De såg bra ut, speciellt att de var så "vassa".

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
Attack Performance

Härligt - du har väl plastat klart för den här säsongen, eller hur? :D

Ett par närbilder på nya fotpinnarna monterade på hojen? De såg bra ut, speciellt att de var så "vassa".

1kg polyester och någon m² glasfiberarmering:3freak:D Jo, sedan lack.....
Har tyvärr bara en bild och den visar baksidan av vänster reglage. Hojen står på firman, kanske kan fota imorgon.
IMG_0464.jpg
Hålet vid svarta pennan motsvarar fabriks-"inställningen" beträffande slaglängden på växelpedalen, men med mycket distinktare känsla.
Flyttar man armen vid tummen :)va) till där bläckpennan pekar, så har man race-växlat.

Last edited:

Hatten

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2011, BMW, S1000RR
Hej, jag behöver snart byta mina bromsbelägg, vad rekommenderar ni? Ett par orginal kostar 1820 kr hos MC-proffsen...
Har inga problem att köpa dem men har ni andra rekommendationer så lyssnar jag gärna. :confused:

captain slow

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2011
Hoj
2010 bmw 1000rr
om man köper ett erättnings rör så man blir av med katten och har orginal burk och orginal luftfilter tror ni man måste mappa då ? kommer man klara db kraven på banorna ? :confused::confused:

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hej hämtade min hoj idag :) Men när jag ska välja ett annat körläge än rain. så gör den ej detta kan bara köra i detta mode.
Har detta med inkörningen att göra ??

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Ska man trycka in koppling först sen mode. testat mode sedan koppling
Får gå ut och se
annars så får jag ringa till bike imorgon

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ska man trycka in koppling först sen mode. testat mode sedan koppling
Får gå ut och se
annars så får jag ringa till bike imorgon

Du ska inte behöva hålla in kopplingen. På med tändningen, motorn av eller på spelar ingen roll. Tryck en gång på Mode-knappen så visas lägena i displayen med en pil på det läge som är aktivt. Tryck igen på modeknappen o läget hoppar ett steg. Låt knappen va ifred o displayen slocknar. Om inte så har du nåt fel, eller i alla fall annorlunda än 2010 års modell.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati