BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Bajs också :(. Trodde det var bara att byta olja och filter. Probike verkar inte komma igång med servis än och jag tänker inte åka runt halva jordklotet för att serva hojen :(. Kan tycka att det var inte riktigt genomtänkt av BMW att stänga Solna innan man hade en ny servis ställe norr om stan :dummer

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ja, det vore bra om det fanns lite fler ställen. Det tenderar ju att bli långa väntetider i högsäsong också, se ett par ställen till runt Sthlm skulle sitta fint.

Vilka ställen har vi egentligen;

1. AVA MC
2. Probike Sollentuna (Ej öppnat än)
3. ?
4. ?

Fyll på o ta bort citattecknen så får vi en komplett lista med auktoriserade BMW verkstäder runt Stockholm. Lägg till även de som ligger lite längre bort, bra att känna till, men max 10 mil bort vilket gör att man kan ta hojen dit på släp i värsta fall.
När vi har en lista så fixar jag länkar o tfn-nummer mm o lägger upp på första sidan.

Sen kan vi göra offert förfrågningar, gruppköp mm härifrån vår lilla tråd.

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Hoj
2011, BMW S1000RR
1. AVA MC
3. MC-Proffsen (Hägersten)
4. KW service (Strängnäs)
5.?

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
1. AVA MC
3. MC-Proffsen (Hägersten)
4. KW service (Strängnäs)
5.?

Hm, vi kommer inte så mycket längre än så tror jag. Nästa rent geografiskt blir väl Lundgrens motor i Avesta/ Krylbo, liiiite långt kanske....

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Klarade nästan hela dagen utan regn på anderstorp:) kände att dom där snabbare kurvorna är nåt för mig:yoparty

- Ja, vicken tur vi hade med vädret med tanke på det som utlovats!! För min del blev det lite regnstänk på ett pass och fuktig bana på två(regnstänket inräknat).

Insåg på denna kurs att jag kört hoj på fel sätt i 40 år!! Trots detta blev jag omkörd endast ett fåtal gånger. Instruktörerna hängde inte med, inte på rakorna iaf :D

Men, SMC-kurs rekomenderas!!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Ja, vicken tur vi hade med vädret med tanke på det som utlovats!! För min del blev det lite regnstänk på ett pass och fuktig bana på två(regnstänket inräknat).

Insåg på denna kurs att jag kört hoj på fel sätt i 40 år!! Trots detta blev jag omkörd endast ett fåtal gånger. Instruktörerna hängde inte med, inte på rakorna iaf :D

Men, SMC-kurs rekomenderas!!

Kört i 40 år? Skönt att det finns fler gubbar i tråden! :D
Håller med, har gått flera kurser för SMC, de är bra. Mycket bra sätt att börja köra på storbana också, med giltig försäkring inte minst.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Kört i 40 år? Skönt att det finns fler gubbar i tråden! :D
- Ja, det är bara att addera med bilkörkortsåldern så vet du hur gammal jag är. :D
Dessutom så "FICK" jag mitt hojkort, det var så på den tiden. :D

Vi träffades ju på Mugello och jag kan inte minnas att du var nån "gubbe" .:tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- Ja, det är bara att addera med bilkörkortsåldern så vet du hur gammal jag är. :D
Dessutom så "FICK" jag mitt hojkort, det var så på den tiden. :D

Vi träffades ju på Mugello och jag kan inte minnas att du var nån "gubbe" .:tummenupp

Nä, känner mig inte som gubbe direkt, sinnet är oförskämt ungt, men i jämförelse med småpojkarna här på tråden så e man pensionär! ;-)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Nä, känner mig inte som gubbe direkt, sinnet är oförskämt ungt, men i jämförelse med småpojkarna här på tråden så e man pensionär! ;-)

Ok, jag hugger.

Peter Pan var ju killen som aldrig ville växa upp och jag trodde först att nittonhundrasexton var födelseåret på piloten... :D

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Tänkte byta till ett 16t drev fram. Är det 525 kedja vi har på våra hojar? Eller är det bättre att byta till några tänder större bak?

Mvh /Try

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tänkte byta till ett 16t drev fram. Är det 525 kedja vi har på våra hojar? Eller är det bättre att byta till några tänder större bak?

Mvh /Try

Lättast är att byta fram till typ 16 för att ha ett bra utgångsläge. Sen kan du justera genom att använda olika stora drev bak. Införskaffar du dessutom en eller ett par hubbar så går det fort att byta sen.

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Om jag vill ändra växelpedalen så att den kommer lite högre upp, vilka skruvar på länkaget skall jag ge mig på då?
Det finns ju allt från den splainsade axeln in i växellådan till infästningen i själva pedalen.
I instruktionsboken hittar jag inget.
Råd och anvisningar mottages tacksamt.

På Anderstorprakan betedde sig kvickskiftern lite tveksamt några gånger igår.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
-Om jag vill ändra växelpedalen så att den kommer lite högre upp, vilka skruvar på länkaget skall jag ge mig på då?
Det finns ju allt från den splainsade axeln in i växellådan till infästningen i själva pedalen.
I instruktionsboken hittar jag inget.
Råd och anvisningar mottages tacksamt.

På Anderstorprakan betedde sig kvickskiftern lite tveksamt några gånger igår.

Nu har jag inte kvar original fotpinnar o växel men ur minnet skulle jag säga att du börjar med länken mellan motor o fotpinnesetet. Den är gängad olika i båda ändar o du kan göra mindre justeringar med den. Större justeringar så flyttar du den splainsade axeln, eller i alla fall den del som fäster där.
Men börja med länken som går genom ramen. (Ena änden är rättgängad o den andra är felgängad så det är bara att lossa låsmuttrarna o gänga på. Muttrarna/ändarna med ett litet streck på är felgängade)

PP

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...