BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hej hämtade min hoj idag :) Men när jag ska välja ett annat körläge än rain. så gör den ej detta kan bara köra i detta mode.
Har detta med inkörningen att göra ??

Välkommen till tråden!

Jag brukar välja läge med "mode" knappen och sedan dra in och släppa ut kopplingen som bekräftelse. Då brukar den byta läge.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Har gjort alla grejer men den visar hela tiden rain, kan hoppa mellan dom men den går tillbaka till rain.
Tänkte om det har något med inkörningen att göra, då den är spärrad vid nio tusen varv. Så tänkte jag om den är låst på rain mode tills den har gått 100 mil.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Har gjort alla grejer men den visar hela tiden rain, kan hoppa mellan dom men den går tillbaka till rain.
Tänkte om det har något med inkörningen att göra, då den är spärrad vid nio tusen varv. Så tänkte jag om den är låst på rain mode tills den har gått 100 mil.

Har inget minne av att den var spärrad till rainläge bara för att 9000-spärren var kvar. Nån annan?

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Har inget minne av att den var spärrad till rainläge bara för att 9000-spärren var kvar. Nån annan?
- Jag har en -11 och tror mig ha i ganska färskt minne att det inte var några problem med att skifta läge. Det enda läge som inte gick att få in var väl slick-läget. Det kommer väl senare när man petar in den lilla "slick-nyckeln".
Det skall bara vara att följa instruktionerna som angavs lite högre upp i tråden.

-ELLERRRR ! ; läs instruktionsboken noga. Den är dock lite övertydlig för en normalbegåvad människa. Jag menar att språket är som om de skrivit boken för en femteklassare.

Men, det kaaaanske är nått fel på hojen, vem vet?

Världens MEST lästa bok är Bibeln
Världens MINST lästa bok är instruktionsboken.:D

Har jag varit ofin nu? :rodnar

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Attack Performance

Några bilder på Attack Performance mekanot.
IMG_0486.jpgIMG_0487.jpgIMG_0488.jpgIMG_0490.jpgIMG_0491.jpgIMG_0492.jpg

Last edited:

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Då antar jag att det är fel på hojen. Efter som jag har gjort alla möjliga saker och den byter ej. Är hojarna effektreducerade när dom ej är inkörda? För då står sitter ej kontakten i så är den låst i rain. Jag får ringa Bike idag och se vad dom säger.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Då antar jag att det är fel på hojen. Efter som jag har gjort alla möjliga saker och den byter ej. Är hojarna effektreducerade när dom ej är inkörda? För då står sitter ej kontakten i så är den låst i rain. Jag får ringa Bike idag och se vad dom säger.

Varvar den mer än 9k rpm?
Om inte, så är den låst.
Brukar vara så tills den är inkörd, dem tar bort spärren efter 100mil för att den ska bli snällt inkörd.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Varvar den mer än 9k rpm?
Om inte, så är den låst.
Brukar vara så tills den är inkörd, dem tar bort spärren efter 100mil för att den ska bli snällt inkörd.

Nej den är allt låst vid nio tusen varv. Då är den även låst i rain mode med? Den känns som att de är e sådan sak. För man ser ju alla körlägen men den ändrar sig bara inte.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Då är det bara att åka till Bike och lämna in den för lagning.

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
Japp q s funkar fint. Ska åka upp så dom får felsöka den. Segt med en ny utagen hoj bara :(

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Grrrrr....:gnissla
Min hoj har ingen, å har aldrig haft, tiltsensor installerad och när jag skulle lasta om från släp till skåpbil igår ville den inte starta.
Hade felmeddelande VDS och kollade upp detta idag, VDS = Fordonet har kört omkull/Tippskydd saknas eller är defekt.
Cykeln har inte rört sig ur fläcken sedan sista jag lastade upp den på kärran efter senaste körningen.....

En liten uppföljning av mig som kan va bra info för någon annan senare. Googlade lite igår och hittade att det inte var helt ovanligt. Eftersom jag inte har någon tippsensor så testade jag en annan quick fix, sätta batteriet på laddning. Verkar va lösningen på mitt problem i alla fall. Nu är då bara frågan om laddningsregulatorn eller nått annat är trasigt eller om det bara laddats ur av annan orsak.

Kalle_Duke

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2010
Hoj
2011 Bmw S1000RR
20120609_061053.jpg Ville bara lägga upp en regning morgonbild på gelleråsen:) Äntligen fick man använda markis till nåt iaf:banana

Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
View attachment 363563 Ville bara lägga upp en regning morgonbild på gelleråsen:) Äntligen fick man använda markis till nåt iaf:banana

Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?
- Det duger väl med vicken smörja som helst.

Regn, fy fan. Å jag som ska till Anderstorp på SMC-kurs imon Lördag. Spöregn är utlovat i prognoserna !:(

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tusen tack det borde man ju kunna fixa själv :va
Det skiljer på års-service o 1000 milaservice. Gjorde års-service förra året när hojen gått typ 600 mil.
Oljor o filter, ej luftfilter samt kontroll och dragning av div bultar. Bla dras styrkronan/ styrlager vilket är viktigt.

På 1000 mila är det återigen alla vätskor, oljefilter, ink koll av kylarvätskan, samt byte luftfilter. Allmän koll lampor, stöd mm mm, och kontrolldragning av div bult. Och lite till.

Så det som är värt något är väl efterdragning av div bult o styrkronor, det sistnämnda misstänker jag kräver specialverktyg...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
................

Använder vanligt konsistensfett o smörjer någon gång i bland i samband med att jag gör rent axeln, mest för att undvika att det fastnat skräp på axel just pga fettets skull.
Går nog att använda tunnare smörjning.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...