captain slow
Ny medlem
Ja & Nej
misstänkte det men hade hoppats då det blivit mkt billigare
Ja & Nej
Hej hämtade min hoj idag Men när jag ska välja ett annat körläge än rain. så gör den ej detta kan bara köra i detta mode.
Har detta med inkörningen att göra ??
Har gjort alla grejer men den visar hela tiden rain, kan hoppa mellan dom men den går tillbaka till rain.
Tänkte om det har något med inkörningen att göra, då den är spärrad vid nio tusen varv. Så tänkte jag om den är låst på rain mode tills den har gått 100 mil.
- Jag har en -11 och tror mig ha i ganska färskt minne att det inte var några problem med att skifta läge. Det enda läge som inte gick att få in var väl slick-läget. Det kommer väl senare när man petar in den lilla "slick-nyckeln".Har inget minne av att den var spärrad till rainläge bara för att 9000-spärren var kvar. Nån annan?
Då antar jag att det är fel på hojen. Efter som jag har gjort alla möjliga saker och den byter ej. Är hojarna effektreducerade när dom ej är inkörda? För då står sitter ej kontakten i så är den låst i rain. Jag får ringa Bike idag och se vad dom säger.
Varvar den mer än 9k rpm?
Om inte, så är den låst.
Brukar vara så tills den är inkörd, dem tar bort spärren efter 100mil för att den ska bli snällt inkörd.
Då är det bara att åka till Bike och lämna in den för lagning.
Grrrrr....
Min hoj har ingen, å har aldrig haft, tiltsensor installerad och när jag skulle lasta om från släp till skåpbil igår ville den inte starta.
Hade felmeddelande VDS och kollade upp detta idag, VDS = Fordonet har kört omkull/Tippskydd saknas eller är defekt.
Cykeln har inte rört sig ur fläcken sedan sista jag lastade upp den på kärran efter senaste körningen.....
- Det duger väl med vicken smörja som helst.View attachment 363563 Ville bara lägga upp en regning morgonbild på gelleråsen Äntligen fick man använda markis till nåt iaf
Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?
Är det någon som vet vad som görs i det årliga servicen? är det bara byte av olja och filter?
Tusen tack det borde man ju kunna fixa självStämmer bra det. På 1000 milaservicen byts även luftfilter.
Det skiljer på års-service o 1000 milaservice. Gjorde års-service förra året när hojen gått typ 600 mil.Tusen tack det borde man ju kunna fixa själv
................
Just de har en liten fråga med, har ju blivit några bakhjulsbyten och hur ofta smörjer ni stickaxeln och med vad smörjer ni? Antar att man man mest smörjer för monteringen ska bli lättsam eller finns det nåt mer man ska tänka på?
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|