E det din regnhoj alltså
Coool!
- Ja, men du vääääger väl tre gånger mer, oxå.
Du är ursäktad för din s.k. dåliga tid.![]()
Hojen ser nästan lika snabb ut som du
Måste kasta ut en fråga, Var ute och åkte igår och efter 20 min lagom åkning dog hojen när jag körde lagom fortStanna testade att starta den men den gick inte igång efter en stund så funkade det. På vägen hem hände samma sak. Denna gång när hojen väl startade så lät den som en V-twin och det kom rök ur röret som luktade soppa. Slog av rev tankkåpa och tank pluggade ur PC V från injektorerna kopplade in orginal anslutningarna och hojen lät som den skulle (som en symaskin). Detta gjorde jag under ÖSREGN ( läs svensk sommar). Hojen gick som den skulle sista biten hem. Vågade inte piska ur den. Det känns som PC spökar och översvämmar injektorerna med soppa.
Är det någon som har råkat ut för detta? finns det någon lösning eller har PC pajat. Den har suttit på hojen någon vecka och var med på Mantorp i måndags utan strul så jag fattar inte vad som kan ha hänt?
Ja, jag är dålig på att söka...
Vad är det för serviceintervall som gäller på hojen? Är det varje år eller efter 1000 mil om man kört mer än så sedan senaste servicen?
Jag gjorde en årsservice i September ifjol och har kört högst ett par hundra mil sedan dess men hojen närmar sig en mätarställning på 1000 mil nu. Betyder det att hojen ska på service eftersom den nått 1000 mil eller kan jag vänta till september?
EDIT:glöm min dumma fråga. Det står ju i serviceboken att nästa service är vid 1800 mil eller i September.
App, app - så lätt kommer du inte undan. Här glömmer vi inte!Speciellt inte som jag har servat min efter 1 år OCH/ELLER 1000 mil. Hade den på 1-års service förra året vid typ juli (då hade den gått typ 600 mil) och nyss på 1000-mila service.
Och jag har för mig att hojen sa till själv via displayen... Ska kolla upp detta. Något överservad annars. Dessutom med extra oljebyten!
Men jag har varit noga varje gång jag lämnat in den med att kolla vad som var speciellt för just den servicen. 1-års service vet jag att det var åtdragning av styrkrona mm. Och nu var det luftfilterbyte och åtdragning av andra bultar... Hmm![]()
View attachment 365833
Dom nollar den på verkstan så efter typ 11 mån visas det på dispalyen vilken månad man ska in igen.
Tror dom har en diff på 150 - 200mil också, iaf så sa min mek.
Är på jakt efter ett rör till gaffelbenet (det guldiga röret).
Om någon har eller vet vore jag tacksam om ni hör av er, det har varit till stor hjälp!
Det har blivit tillbucklat efter en krasch, tog emot styrstoppen (alpha teknik).
Inte vad jag vet just nu. Inte helt ovanlig förfrågan.
När du skriver styrstoppen o Alpha teknik - menar du då deras extra styrstop (steering limited angeler typ) eller fick du skadan ov original styrstop?
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |