Kanske en dum fråga men visst får man skära/kapa bort katten när man ska in med linkpipe?
Har du märkt om det blir bättre register (låg och mellan)? Är det värt jobbet??
Låg och framför allt mellanregistret blir betydligt bättre, sen hjälper ju PCV eller Bazzaz till med den biten med.
Katten måste bort, det är ju liksom det Linkpipen är till för. Men om man gör det schnyggt och kapar på rätt ställe så behöver man inte förstöra originalsystemet helt.
Om man kapar drygt en decimeter från katten så klarar man sig från att kapa i katalysator materialet och man kan då troligen klamra tillbaka katten inför besiktning.
Jag köpte Tob3's original system för ett stulet bra pris (Tack mannen) och har kvar ett originalsystem inför besiktning eller försäljning.
Man måste bort med hela systemet vid kapningen vilket betyder ca 2 timmars jobb, dels för att man måste lossa på kylarna och dels för att det är lite trångt.
Om det hela är värt det? hmmm svår fråga. Ljudet är på nåt sätt bara det värt ansträngningen! Men samtidigt är det akilleshälen, eftersom jag tror den blir något högljudd...
Vidare är mellan och botten registret så mycket bättre, att jag tycker det är värt det. Men som sagt, bullrar det för mycket så blir det ingen körning på bana... förutom Kemora! ;-)
Fråga gärna om nån har funderingar! ;-)
/Jonas