BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)
Hur blir det med ljudnivån? Galet högt eller? E sugen på att lätta hojen o bättre mellanregister men måste få det att funkar med banornas ljudkontroller... :va

Ja, jag har samma problem, (SMC instruktör) så det kan gå åt pipan helt enkelt. Har tillslut hittat en dBkiller som passar till original systemet, så jag sätter nog på originalburken och provar.
http://racetaylormade.com/store/index.php?route=product/product&path=17_43_81&product_id=52

Annars är jag nog körd, det låter grymt högt!! ;-)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ja, jag har samma problem, (SMC instruktör) så det kan gå åt pipan helt enkelt. Har tillslut hittat en dBkiller som passar till original systemet, så jag sätter nog på originalburken och provar.
http://racetaylormade.com/store/index.php?route=product/product&path=17_43_81&product_id=52

Annars är jag nog körd, det låter grymt högt!! ;-)

Ha, ha - friskt vågat hälften vunnet! :tummenupp Du får meddela hur det går. Även hur hojen känns med db-killer i. Känns inte som ett alternativ att byta allt o få åka runt med db-killer o sur hoj...

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Tack för tipsen och länken!

Vad menar du med en pair valv block, vart sätter man den och till vilken funktion?
Satt klistrad vid Tven så du har fått förklaringen på Pair valv. Själv körde jag kletig häftmassa för att blockera återmatningen.
Slangen sitter på höger sida om luftburken när du tar bort tank kåpan. Den sitter med snabbfäste. Har du hojen igång och kopplar bort slangen ska du med handen kunna känna luft flödet . Då har du hittat rätt :)

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Avgasventilerna kommer du ju ta bort i och med att du byter ut hela systemet. klipp...
mvh Jonas

Hur gör man med vajrar och själva motorn som styr avgasventilerna, tar man bort vajrarna och låter motorn sitta kvar ikopplad så det inte blir felkoder? Eller kan man ta bort allt som har med det att göra och bara plugga ur kontakterna utan att det blir knasigt nånstans?:va

jeppelof

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2010
Hoj
1981,Honda cb900f boldor.Boldor till salu.Har haft Honda cbr 1000rr 08a. Äger nu Bmw S1000rr 12a som nu mera är såld. Nu äger jag en Aprilia rsv4 Factory
Hjälp vilken storlek är det på hylsan på bakaxeln?:va
På muttern alltså är det 34mm eller 36mm

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Man kanske ska köpa sig en billigare bil och byta in 2011:an mot en 2013 HP4 :) lär ju svida rejält i plånboken..

Enligt den här http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/bmw-hp4-officially-official/21110.html ligger priset runt 17k i England vilket ju inte är så svettigt egentligen. Grundmodellen med Sport-paketet ligger runt 13.5k i England så det är en premie på runt 3.5k för HP4. Jag har inte riktigt koll på de svenska priserna så jag vet inte riktigt vad det skulle betyda i kronor.

Jag gissar dock att det där Competition Package säkert landar runt 40-50k kronor så en fullsmetad HP4 hamnar säkert närmare 240-250k, verkar det troligt?

Undrar om jag inte egentligen hellre väntar till nästa år och byter upp mig till en beggad 12:a då? Men det säger jag bara för att jag inte har råd med en HP4 och är lite bitter för det :)

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Får väl säga grattis till oss då ;) Melandri tog dubbla segrar ikväll. BMW börjar bli farliga i SBK

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Enligt den här http://www.visordown.com/motorcycle-news-new-bikes/bmw-hp4-officially-official/21110.html ligger priset runt 17k i England vilket ju inte är så svettigt egentligen. Grundmodellen med Sport-paketet ligger runt 13.5k i England så det är en premie på runt 3.5k för HP4. Jag har inte riktigt koll på de svenska priserna så jag vet inte riktigt vad det skulle betyda i kronor.

Jag gissar dock att det där Competition Package säkert landar runt 40-50k kronor så en fullsmetad HP4 hamnar säkert närmare 240-250k, verkar det troligt?

Undrar om jag inte egentligen hellre väntar till nästa år och byter upp mig till en beggad 12:a då? Men det säger jag bara för att jag inte har råd med en HP4 och är lite bitter för det :)

Eller så säljer man hojen och gör frugan glad, kanske köper en segelbåt som man kan spendera semestern i med familjen, sen går man en fotokurs och ställer sig i fotokurvan på onsdagar och är avundsjuk på alla som fick behålla hojen ;)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Eller så säljer man hojen och gör frugan glad, kanske köper en segelbåt som man kan spendera semestern i med familjen, sen går man en fotokurs och ställer sig i fotokurvan på onsdagar och är avundsjuk på alla som fick behålla hojen ;)

Kameror är dyra grejer. Köp en riktig racebuss istället så kan familjen hänga med till banorna och ni får familjesemester! :)

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Ska ju iväg till Egypten med frugan i höst, då kanske man kan kränga henne för ett antal kameler, sen säljer man dem på närmsta marknad. Ka-Ching så kan man köpa 4 st HP4:eek:r :) Nja, får väl börja spara istället, skulle bli så dålig stämning här hemma om man sålde frun till en Arab för lite kameler. :huvet:huvet

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy