BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag kommer inte ihåg vad ni hade för grejer men om ni inte har originalsystem och luftfilter kan det vara värt att kolla vilka regler de har på er körning. De har hårda ljudnivåkrav på Sachsenring, när jag var där så gällde originalsystem och filter, inga gatgodkända eftermarknadssystem släpptes ut, med eller utan db-killer.

Har hört om det o har ett acra slipon som inte låter mer är original, men jag tror jag tar med original för säkerhets skull.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har hört om det o har ett acra slipon som inte låter mer är original, men jag tror jag tar med original för säkerhets skull.

Gör absolut det, när jag var där så släppte de inte ut någon som inte hade originalsystem, de gjorde inte ens något ljudtest. Till och med Muggridge hade originalsystem på sin superbike.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Hmm, konstigt, jag ställer om till halvförsäkring på vintern o har IFs märkesförsäkring. Är visserligen nästan dubbelt så gammal som du :crash men det borde inte göra skillnad på det sättet. Betalar ca 9000 kr helförsäkring/ helår, men kan som sagt dra ned till halv när säsongen är slut o det kostar mig då ca 400 kr i månaden. Det blir väl ändring på det när ni småpojkar har kraschat era S1KRR tillräckligt många gånger... :tungan

-Jag talade med IF i veckan som gick pga att jag vill ha en avställningsbar försäkring. Försäkringen skall förnyas 14/10.
De vill ha 60 000:- per år hel/hel. Jag kommer att ha hojen garageförsäkrad nästan hela året till en kostnad av 300/mån.
Då jag skall ta en sväng, så ställer jag på hojen till en kostnad av 134:-/dag.
Jag har kört endast 50 mil på allmän väg i år.

Jag skall emellertid ringa fler bolag för att se om det finns något förmånligare.

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Undrar om If ljög för mig de sa till mig att jag skulle ha 7.700 hel/hel från Okt då min gratis försäkring går ut. Det känns ju som en lotteri, skulle ha spelat in samtalet :)

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Undrar om If ljög för mig de sa till mig att jag skulle ha 7.700 hel/hel från Okt då min gratis försäkring går ut. Det känns ju som en lotteri, skulle ha spelat in samtalet :)

- Ja, man kan undra. Försäkringsbranchen bedriver legal bedrägeriverksamhet.

Jag satte Compricer.se att leta reda på en billig försäkring men de har inte ringt tillbaka ännu.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

Hur gammal är du gubbe? Och vart bor du? Jag får glatt pröjsa 24000kr/år hel/hel efter min fria försäkring har gått ut.

Avundsjuk hojbroder.....

Mvh /Try

niohundrasexton

Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Hur gammal är du gubbe? Och vart bor du? Jag får glatt pröjsa 24000kr/år hel/hel efter min fria försäkring har gått ut.

Avundsjuk hojbroder.....

Mvh /Try
- Femtiåtta har jag blivit å bor i Göteborgs kommun. :)
Men har du en av-å-påställningsbar försäkring då?

Om jag kör i 179 dagar/år så kommer jag upp i 24 000:-........med din premie alltså.
Så mycket kör inte jag. Det blir kanske 10-15 dagar på allmän väg/år. 15x134:-=2000:-
Garageförsäkringen kostar 300:-x12mån=3600:- ........Plus 2000:- de dagar jag kör.

Summa:5600:- per år.

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
- Femtiåtta har jag blivit å bor i Göteborgs kommun. :)
Men har du en av-å-påställningsbar försäkring då?

Om jag kör i 179 dagar/år så kommer jag upp i 24 000:-........med din premie alltså.
Så mycket kör inte jag. Det blir kanske 10-15 dagar på allmän väg/år. 15x134:-=2000:-
Garageförsäkringen kostar 300:-x12mån=3600:- ........Plus 2000:- de dagar jag kör.

Summa:5600:- per år.

Ska väl ringa IF till våren 2013 när min fria försäkring går ut, och några 179 dagar har det inte blivit för min del.

Plockade ut hojen 28 mars och har hunnit köra ca 900 mil sen dess.

Kanske köper Hp4:an tills nästa säsong, ska bara sälja bil och fru först ;)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Om du angav ditt pnr och / eller regnummer när du pratade med IF så är chansen stor att samtalet är regat o du kan ringa tillbaka o få namnet på den du pratade med. Påminn om samtalet o be om en offert. Det där är bästa dealen i universum om du får till den! :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Svarar, och gör ett upprop.

1.Attack Performance, original qs. fungerar utmärkt:fakta:)
2.Woodcraft, original qs. Funkar med stöd dessutom för de som åker gata.
3.Alpha racing, original qs. Stödet måste bort.
5.
6.
7.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ingen mer som kör raceväxlat och har något tips?

Ska du ha kvar stödet? Annars fungerar i stort sett alla jag sett med original qs.
Greven säljer PP Tuning, funkar bra med original qs, och förlänger du bultarna o trixar lite så funkar de med stöd också. (Du får ta ur lite ur magkåpan om du kör original kåpor.)

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy