BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Ägaren och grundaren av McXpress, Erik Marklund, har också en S1000RR som lämnade 183hk på bakhjulet i samma bänk helt orginal. Bänkade aldrig min orginal men den borde ha gett typ samma som hans så Akra helsystem, K/N filter och PCV gav ca 7hk. Anses det som bra eller brukar man få ut mer än 7 hästar vid helsystem och filter...?

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Otroligt kul och lärorik läsning ( läst alla 2977 inlägg ) :3freak

Dags att kränga gixxern och skaffa BMW!
Någon som har koll vart man kan provköra en s1krr (I sthlm eller runt Katrineholm)?

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Nu har jag skruvat nog på fotpinnarna utan att veta vad jag gör så jag vänder mig till er.
HP fotpinnar som jag skruvade dit för några veckor sedan. Funkade så där med uppväxlingen och QS tills ECU lärde sig att det satt ädlare pinnar än original. Uppväxlingen med QS funkade kanon på gelleråsen men nedväxlingen var det värre med inbromsning och nedväxlingen på start/mål rakan från 6 till 2 ville inte funka ibland gick det inte lägre än 4 men aldrig lägre än 3. För att lyckas växla ner så var jag tvungen att spänna fotpinnen genom att först lyfta på pedalen någon mm och därefter växla ner. Nu till min fråga kan jag fixa detta genom att göra växlings länken kortare genom att skruva in fästet närmast kopplingen eller kommer jag att ställa till det för QS en??

Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15

Någon som har koll vart man kan provköra en s1krr (I sthlm eller runt Katrineholm)?

Probike i Täby har nog ett ex du får prova. Ring Stefan Sjöstedt och prata med han innan bara.

Mvh /Try

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vad har hänt? Är det en zombie holocaust i s1000-tråden? Jag hoppas tystnaden är för att ni är ute och kör...

Min är i alla fall klar för ringen nu; nyservad, nya fotpinnar monterade och justerade 2cm upp och 1cm bak blir första läget att prova).

Bakdäcket börjar se lite ledset ut efter bara några bandagar men framdäcket är fortfarande samma som satt på när jag köpte hojen förra säsongen. Verkar som att framdäcket överlever flera omgångar bakdäck, är det så för er också? Nyttjar ni den möjligheten till att montera ett mjukare K2 fram eller är det inte så stor skillnad i grepp att det är värt det?

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Vad har hänt? Är det en zombie holocaust i s1000-tråden? Jag hoppas tystnaden är för att ni är ute och kör...

Min är i alla fall klar för ringen nu; nyservad, nya fotpinnar monterade och justerade 2cm upp och 1cm bak blir första läget att prova).

Bakdäcket börjar se lite ledset ut efter bara några bandagar men framdäcket är fortfarande samma som satt på när jag köpte hojen förra säsongen. Verkar som att framdäcket överlever flera omgångar bakdäck, är det så för er också? Nyttjar ni den möjligheten till att montera ett mjukare K2 fram eller är det inte så stor skillnad i grepp att det är värt det?

Vädret har varit skit här uppe i sthlm och jag gifter mig idag så det har varit massa annat att tänka på. Men snart vaknar väl tråden till liv. Kan ju alltid sälja frugan på bröllopsresan :)

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13

- Du kör på originalmonterade ContiSport alltså? Å det funkar bar?

Jag bytte till Pirelli Diablo Supercorsa efter ca 100 mil, från ny, eftersom jag skulle ut på bana.
Originaldäcket bak tog min son hand-om och satte det på sin CBR1000rr. Det förefaller outslitligt och han är ganska nöjd trots att han haft några släpp med det. Fram har han ett Pirelli Dragon Supercorsa.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vädret har varit skit här uppe i sthlm och jag gifter mig idag så det har varit massa annat att tänka på. Men snart vaknar väl tråden till liv. Kan ju alltid sälja frugan på bröllopsresan :)

Ska ni till Egypten? :hihi

Grattis i vilket fall som helst!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Du kör på originalmonterade ContiSport alltså? Å det funkar bar?

Jag bytte till Pirelli Diablo Supercorsa efter ca 100 mil, från ny, eftersom jag skulle ut på bana.
Originaldäcket bak tog min son hand-om och satte det på sin CBR1000rr. Det förefaller outslitligt och han är ganska nöjd trots att han haft några släpp med det. Fram har han ett Pirelli Dragon Supercorsa.

Nej, jag har Metzeler-sulorna (racetek interact k3 eller vad de nu heter). Man skulle nästan kunna tro att framdäcket är touringgummi med tanke på hur länge det verkar hålla.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Ava mc ligger nog närmast för dig om du drar dig mot Stockholm. Ring o kolla att de har ett demoex.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Kul! Kör så det ryker på Ringen! :yoparty

Ska själv börja bygga om inför Sachsenring o lägga på lite slicks med mycket gummi kvar på vänstersidan! :hihi

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Grattis på er! :tummenupp Ska bli kul att se bilderna på din S1000RR med ölburkar efter! :D

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Tack!
Har en fått ett skapligt pris på en -11 som gått 600 mil. Helt orginal. :banana

Jandreas maskin ligger ute på blocket, vore ju helskönt med en färdig preppad maskin. Men det är lite långt iväg tyvärr.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Ava mc ligger nog närmast för dig om du drar dig mot Stockholm. Ring o kolla att de har ett demoex.

Frågade om det fanns möjlighet att ställa om till halvförsäkring när säsongen tar slut. Men det gick inte och han hade aldrig hört talas om det.

Får betala 15700 (24år) hel med bmw's märkesförsäkring. Vilket är helt OK tycker jag.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kul! Kör så det ryker på Ringen! :yoparty

Ska själv börja bygga om inför Sachsenring o lägga på lite slicks med mycket gummi kvar på vänstersidan! :hihi

Jag kommer inte ihåg vad ni hade för grejer men om ni inte har originalsystem och luftfilter kan det vara värt att kolla vilka regler de har på er körning. De har hårda ljudnivåkrav på Sachsenring, när jag var där så gällde originalsystem och filter, inga gatgodkända eftermarknadssystem släpptes ut, med eller utan db-killer.

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Tack!
Har en fått ett skapligt pris på en -11 som gått 600 mil. Helt orginal. :banana

Jandreas maskin ligger ute på blocket, vore ju helskönt med en färdig preppad maskin. Men det är lite långt iväg tyvärr.

Jo tyvärr ligger den ute pga husköp, fyf*n va dyrt de är! Avståndet är inga problem, min sambos päron äger Lindroths MC och levererar hojjar till hela landet varje vecka så det går att ordna hemleverans. Känner du nån här uppe så är det bara att be dom komma och göra en besiktning, hojjen är i de närmaste nyskick och går som en oljad kula! :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Frågade om det fanns möjlighet att ställa om till halvförsäkring när säsongen tar slut. Men det gick inte och han hade aldrig hört talas om det.

Får betala 15700 (24år) hel med bmw's märkesförsäkring. Vilket är helt OK tycker jag.

Hmm, konstigt, jag ställer om till halvförsäkring på vintern o har IFs märkesförsäkring. Är visserligen nästan dubbelt så gammal som du :crash men det borde inte göra skillnad på det sättet. Betalar ca 9000 kr helförsäkring/ helår, men kan som sagt dra ned till halv när säsongen är slut o det kostar mig då ca 400 kr i månaden. Det blir väl ändring på det när ni småpojkar har kraschat era S1KRR tillräckligt många gånger... :tungan

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy