- Femtiåtta har jag blivit å bor i Göteborgs kommun.
Men har du en av-å-påställningsbar försäkring då?
Om jag kör i 179 dagar/år så kommer jag upp i 24 000:-........med din premie alltså.
Så mycket kör inte jag. Det blir kanske 10-15 dagar på allmän väg/år. 15x134:-=2000:-
Garageförsäkringen kostar 300:-x12mån=3600:- ........Plus 2000:- de dagar jag kör.
Summa:5600:- per år.
Finns det någon begränsning hur många gånger du kan ställa av o på den?
-Enligt vad jag kommer ihåg från telefonsamtalet, tror t.o.m. att jag frågade, så var det inga sådana begränsningar. De tar inte ut nån avgift för det. Tillkommer gör registerhållningsavgift, 65:- per gång, och vägtrafikskatt. Jag trooooor att man får betala skatt månadsvis, dvs 180/12=15:-, per gång.
En sak som jag glömde fråga är; gäller garageförsäkring när man transporterar hojen på kärra till en bandag t.ex?
Det kaaaanske är lämpligt att ställa-på hojen vid transport.
Hmm, konstigt, jag ställer om till halvförsäkring på vintern o har IFs märkesförsäkring. Är visserligen nästan dubbelt så gammal som dumen det borde inte göra skillnad på det sättet. Betalar ca 9000 kr helförsäkring/ helår, men kan som sagt dra ned till halv när säsongen är slut o det kostar mig då ca 400 kr i månaden. Det blir väl ändring på det när ni småpojkar har kraschat era S1KRR tillräckligt många gånger...
![]()
Tänkte att jag ska byta in min GSXR i samma sväng och fick ett bra inbytespris. Dessutom är ju finansiering ett krav för min del..Jo tyvärr ligger den ute pga husköp, fyf*n va dyrt de är! Avståndet är inga problem, min sambos päron äger Lindroths MC och levererar hojjar till hela landet varje vecka så det går att ordna hemleverans. Känner du nån här uppe så är det bara att be dom komma och göra en besiktning, hojjen är i de närmaste nyskick och går som en oljad kula!![]()
Ingen mer som kör raceväxlat och har något tips?
Man måste ju bara gilla Melandris flickvän![]()
Sisådär, en S1000RR 2011 beställd
Helt omöjligt att klara db gränsen med Akra helsystem + db killer?
Undrar om If ljög för mig de sa till mig att jag skulle ha 7.700 hel/hel från Okt då min gratis försäkring går ut. Det känns ju som en lotteri, skulle ha spelat in samtalet![]()
- Jag talade med en tillmötesgående människa idag på IF. Han sa att min märkesförsäkring kommer att kosta 6946:- efter att gratisförsäkringen löper ut i oktober. Det låter ju ganska bra, nästan bättre än att hålla på å ställa av å på. Blir nog en sådan försäkring.
Jag har oxå en Honda CBR1000rr -04. För den tar han 13 000:- /år, märkesförsäkring. Jag ifrågasatte varför den gamla Hondan är dyrare än den nya snabba BMW:n.
Han förklarade det med att BMW:s avtal är bättre tack vare att BMW-åkare är äldre och kör därmed lugnare! (?)
Sedan tycker jag att det är jäääävvvlitt dåligt drag i tråden nu !!
Någon som har en aning om vad försäkringen hamnar på till 2013?
Flott, både Götet och Stockholm är väl zon 1?- Jag talade med en tillmötesgående människa idag på IF. Han sa att min märkesförsäkring kommer att kosta 6946:- efter att gratisförsäkringen löper ut i oktober.
Då ska du oxå veta att jag är 58 år å bor i Göteborg.![]()
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |