BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Tack gode DR:)
Peter vet du var de saknade sidorna har tagit vägen ?? såg att de andra modellspecifika trådarna verkar råkat ut för samma sak.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Peter vet du var de saknade sidorna har tagit vägen ?? såg att de andra modellspecifika trådarna verkar råkat ut för samma sak.

Fick svar från Swedie att han byggt om sidorna så att de rymmer 30 inlägg istället för 20 så alla inlägg finns kvar men utspridda på lite färre sidor. Enda problemet är om någon tidigare har hänvisat till en viss sida för att hitta ett inlägg. Annars e det lugnt... :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dagens film: Sachsenring

Eftersom ni frågat så snällt, hur kan jag säga nej till grabbarna i S1000RR-tråden? :)

Första filmen jag någonsin lagt upp på Tuben så jag hoppas det funkar som det ska, säg till annars. Jag har gjort världens snabbaste fulredigering i iMovie på min gamla Macbook bara för att göra den mindre så jag kunde ladda upp den. Jag är rädd att kvalitén är därefter...

EDIT: För er som är intresserade, vid 6.16 är det Muggeridge som blåser förbi.

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Förutsättningarna för oss hojåkare blir långsamt bättre o bättre. På Roslagsstoppet utmed E18 mot Norrtälje har de byggt depåboxar. Smakfullt tycker jag. :tummenupp

Depåbox Roslagsstoppet.jpg

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Eftersom ni frågat så snällt, hur kan jag säga nej till grabbarna i S1000RR-tråden? :)

............................

Första filmen jag någonsin lagt upp på Tuben så jag hoppas det funkar som det ska, säg till annars. Jag har gjort världens snabbaste fulredigering i iMovie på min gamla Macbook bara för att göra den mindre så jag kunde ladda upp den. Jag är rädd att kvalitén är därefter...

EDIT: För er som är intresserade, vid 6.16 är det Muggeridge som blåser förbi.

Bra film :tummenupp - tack för det, där har jag en målbild (om vi räknar bort omkörningen vid 6.16... :hihi )

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
.... Hörde rykten om att dom där tre kom i formation i + tempo söderut :) och någon värmde även däck vid Söderhall.. Men så länge det inte finns på bild så har det aldrig hänt ...

Men då måste det ha varit er jag såg toura på E18?! Fast jag såg bara två S1000 :D

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon som kan tipsa en om en GPS laptimer? Vilken skall man välja? Vilka kör ni med?
Har hittat denna på ebay, nån som köpt och kört med den?

http://www.ebay.de/itm/261064911400?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649#ht_510wt_956

Vilka funktioner vill du ha och vad har du för budget? Är den inte för professionellt bruk så verkar många nöjda med Harrys Laptimer-appen. Verkar dock behövas en gps-puck till iphone för den.

http://www.gps-laptimer.de

Jag har aldrig provat den själv, jag kör med en Starlane Stealth GPS-3, Peter Pan kör med en AIM och vad de andra har vet jag inte.

Last edited:

maxximus

En stor s(t)ake!
Gick med
25 Sep 2003
Hoj
Dniepr
Jag vill ha en proffsig lösning, stand alone, där man kan analysera allt i efterhand på sin laptop. Annars kan jag lika bra hyra transponder vid varje bandag.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Köp en Aim Solo, finns på motoactio eller 24mx. Köpte en sådan och kan ute rekommendera någonting annat.. Bästa jag hart, bara displayen inga andra onödiga enheter eller kablage. En gps laptimer som är lätt att använda och funkar på alla banor. :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Jag fick inga förhållningsorder om att något behöver justeras efter monteringen. Jag körde bara en kort sträcka hem men de kändes väldigt bra, växlingen blev mycket mer distinkt. Jag provade bara i låg fart några gånger men qs:en verkar funka bra också.

Dock måste jag justera pinnarna och växelpinnen, de pekar helt galet. Vet du hur man hittar samma grundposition på Hp-pinnarna som originalpinnarna har? Det vore ju rätt smidigt att ha som utgångspunkt.

Sidnotis: 35 grader och skinnställ är ingen höjdare även om jag syndade och tog bara jackan och handskarna...

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dagens film del 2: Brno

Gammel-Mac:en har tuggat klart så här kommer den andra filmen av sommarens äventyr: Brno.

Jag upptäckte precis att jag klantat mig lite i redigeringen och tagit bort för mycket av första varvet så den blev lote kortare än tänkt. Den här har jag filmat första morgonpasset under den andra av två dagar och som ni kan se är det gott om folk på banan. Det kraschades och skjöts motorer hej vilt i det tjeckiska lägret så nästan många pass blev rödflaggade, även det i filmen. Runt 5:50 syns stackaren ligga i sandfållan till vänster.

Ni kommer även att se att runt 4:30 var det rätt nära. Jag hade inte riktigt väntat mig att någon hade parkerat en Bandit (eller var det nu är) i ingången till första kurvan. Jag höll inte ut nog långt till vänster eftersom jag inte trodde han skulle ligga kvar så länge innan han svängde in.

Banan då, hör jag er fråga. Grym! Men helt annorlunda jämfört med Sachsenring. Brno är bred och med raksträckor mellan kurvorna/kurvkombinationerna. Känns nästa som en Tilke-bana i layouten. Den har dock många s-kombinationer, i likhet med t.ex. Mugello.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag vill ha en proffsig lösning, stand alone, där man kan analysera allt i efterhand på sin laptop. Annars kan jag lika bra hyra transponder vid varje bandag.

Jag köpte Aim Solo DL som är versionen "över" Aim Solo. Fördelen med den är att den pratar samma språk som ECUn på BMW:n och om du ansluter den till hojens system får du ut ytterligare 29 olika värden från hojen. Tex varvtal, lutning, växel, broms mm mm.
Modellen är dock typ 3000 kr dyrare än Aim Solo, total ca 6500 kr med montering, men en mycket lättanvänd GPS laptimer och där du kan analysera ihjäl dig efteråt på datorn! :)

Monteringen är själva kabelstammen som du sen ansluter laptimern till. Laptimern i sig är helt stand alone som du laddar som en mobiltfn. När du ansluter den till hojens system så laddas den även där ifrån. Men du kan när du vill fästa den på annan hoj eller bil o använda den där, dock utan motorvärdena.
Den har en sk CanBus koppling som fungerar med ECU på S1000RR, Nya Aprilia o nya Kawan, samt en massa bilar.

Last edited:

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Hoj
Hojlös
Tysken bänkad på McXpress idag med resultatet 190,23 hk och 120,77 Nm på slangen, helt okej!

ImageUploadedByTapatalk1345562741.469079.jpg

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...