Tänkte göra ett litet inhopp ang uppdatera en 10/11 1000rr då många verkar ha funderingar kring detta
Allt som har att göra med respons i gasrulle / utväxling i motor osv kan jag inte svara på då vi mappar o ställer tändningen själva så tvivlar jag på att jag skulle märka någon skillnad..
Sitter man på en 10/11 är det nog nästan billigare att köpa en race ecu om man vill ha ut mer krydda och få hojen att gå bättre
Vad gäller chassit så är det till att börja med styrkronan som är intressant, den kan du byta ut mot en bmw orginal, övre och undre styrkrona kostar ca 9000:- från en bmw åf.
Det du tjänar på det är ca 2,5mm mindre offset, alltså ett mindre försprång / hjulbas
Sedan är det svingarm pivoten som är ändrad på 2012an. Den kan du inte byta mot en bmw orginal då utformningen på pivoten är annorlunda.
Dock är det så att för racing/bankörning är inte 2012ans pivot bra ändå!
Bmw flyttade den 4mm upp vilket inte vart optimalt för bankörning, utan då rekommenderas istället en pivot från tex alpha racing där du flyttar 1mm upp och 4mm fram, det ger dig en ännu kortare hjulbas
Att länkaget skulle vara annorlunda vet jag ingenting om
Lite input från oss i alla fall, hoppas att hjälpte något