Jag hänger med och kör om du får till det som en försäsongsträning peter!
Zätare, för 3500€ måste det ha varit deras trycksatta cartridge och för dom här 1700 är det en traditionell eller?
Jag hänger med och kör om du får till det som en försäsongsträning peter!
Zätare, för 3500€ måste det ha varit deras trycksatta cartridge och för dom här 1700 är det en traditionell eller?
1 700 är inte ens en cartridge, det är bara K-Techs ssrk piston kit och flow control valve. Det är dessutom bara en fjäder och småjustering av stötdämparen i den billigare varianten medan den dyrare har en ttx36 bm888. Så... det är klart att det dyrare är bättre på alla sätt men jag vet inte om budgeten tillåter det just nu. Dessutom tycker jag det kan vara kul att se hur bra man kan få standardgrejerna.
Jag kanske ska tillägga att vad jag har hört/läst så är originalstötdämparen på våra hojar helt ok om man inte kör racing och det är gaffeln som är "problemet". Därför hade jag inte tänkt lägga ut alltför mycket på att fixa dämparen om den redan är hyfsad.
Jag har en kontak i USA som jag köper veteranbilar och veteranbilsdelar via.
Öhlins har ju allokerade marknader men genom att ta det via honom kanske jag kan få till ett gruppköp på Öhlins
30mm Cartridge FGK212 + TTX BM888 för runt 16-17.000 beroende på hur många det blir?
Då kommer grejerna till Göteborg eller Uddevalla.
Troligen 2-3 månaders väntetid och jag måste ha betalt i förskott.
Kan inte ligga ute med sådana summor.
Någon som är på en sådan sak?
Jag är också sugen på Sachsen men allt beror på ledighet från jobb.
Var på Sachsen en dag i maj men det regnade hela dagen så det var inte mycket åka där inte.
Ok, lite seriöst;
Jag har pratat lite med de som drog i gång vår resa och det här kan bli seriöst. Jag fick ett konkret förslag att om vi drog ihop ett gäng med 10 st så skulle man kunna packetera o boka detta i klump. Anledningen är att när bandagarna släpps (vilket vi har kontakter på så att vi inte blir utan) då går de åt på en dag i stort sett.
Har vi då ett färdigt gäng som vet att de kan, vill o har råd, då får vi en egen box, eventuellt viker man en för svenska BMW s1000rr-tråden särskilt, vilket vore sannslöst kul naturligtvis.
Naturligtvis kan vi ha med andra hojar än S1000RR men vi börjar så här så får vi se vilka som menar allvar.
Det som kommer tas fram av "reseledaren" är bokning av bandagar(i form av en svensk grupp), bokning av hotell och sedan finns alla smidiga kontakter med engelsktalande personal osv klart för oss när vi kommer ned.
Det DU skall göra är att göra klart hur du tar dig ned och vara beredd att betala när det kommer.
Jag har beskrivit hur jag o Micke tog oss ned och detta för en rimlig totalpeng. Ni som känner att det är på riktigt kan anmäla sitt intresse här, men skriv inte in er förens ni vet att ni verkligen menar allvar.
Resan blir på senvintern/vår, så fort vi har datum så meddelas det naturligtvis, men då går det fort, då måste ni veta att ni får för frugan o plånboken.
Mvh Peter
Låter grymt intressant, är det bara "saxen" som är på tal eller är det någon annan bana som kan vara på tal ? Börjar spara nu, typ 1500:-/mån fram tills vi åker så det borde väl vi vara några st som kan avvara för vårt "intresse" och egen box skulle bara vara sjukt roligt... vågar inte ens tänka på vilket jäkla tugg som skulle kunna uppstå i den boxen...
Tar med en "ljugarbänk" istället för en stol och sitta på och när man talar ut efter ett pass får alla ha en lögndetektor på sig/M
....i try too push, and push and fore sure fore sure i loose the front but i still keep push fore sure.... *tänk er rossis uttal... *
Jag tror du klara dig ganska långt på att modifiera dina standard grejer..
Peter jag är på om det blir i feb, mars, april typ. Planen är att vi ska försäsongs träna i 3 omgångar och jag är rätt sugen på almeria + cartagena, vore fint om den 3e vart i tyskland!
Hur många dagar brukar det vara man får då? Behöver väl vara minst 3 för att det ska vara värt
Ajajaj snart har jag inga organ kvar att förhandla med och själen är ju redan såld.
Peter om jag fattade detta rätt så snackar vi om ca 10.000Sek för resan och två bandagar i Tyskland. och om det blir spanien så kan jag åka med som tolk
Det är bara att börja leta pantburkar![]()
Tyskland blir det definitivt lite senare på vintern/ våren så att man är någorlunda säker på vädret. Vi körde 2 dagar men jag håller med, 3 dagar vore lite effektivare. Vet inte hur uppläggen ser ut än men återkommer så fort jag vet.
Har själv ett upplägg på gång där vi ställer hojarna i Spanien över vintern för att enkelt kunna flyga ned o åka till olika banor. Är också sugen på Cartagena.
Tjena, 2012 var första bandagen på Sachsen i slutet av april.
Sachsen ligger ju ganska norrut så det är väll endast vår lite tidigare än i Skåne.
http://www.moto-racing.de/termine.php
Strecke: Sachsenring
Jahr: 2012
Kategorie: Alle
Finns inget upplagt för 2013 ännu, tror det börjar komma upp i januari-februari.
Om man inte får till 3 dagar i rad på Sachsen så finns ju några andra banor av någorlunda dignitet i samma område som Sachsenring.
Oschersleben, ?: http://www.motorsportarena.com
Lausitzring, påminner lite om Anderstorp: http://www.eurospeedway.de
och
Most, ser ut som Falkenberg i större format: http://www.autodrom-most.cz
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |