BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Syster-Tysk

Fullgasförespråkare.
Gick med
3 Jan 2008
Hoj
KTM RC8R -11, BMW S1000RR -10 (såld), BMW HP2 Sport -08 (Skrotad -09), BMW R1200S -06 (Såld), Honda VFR 800 -06 (Såld)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
För de som tycker att vintern är för lång att vänta på nästa SMC kurs kanske vill haka på SMC till Spanien och Albacete i februari? ;-) förhoppningsvis åker jag, och skulle behöva lite S1000 kamrater att jaga! ;-) http://www.svmc.se/smc/Nyheter/BKK-pa-Albacete-Circuit-vecka-8-2013/

Hojcharter, fan vad coolt! :tummenupp

Vill du åka GP-bana finns också Fivers påskresa till Mugello. Den är lite dyrare och 2.5 eller 3 dagar, inget flyg. Men då får du åka gp-bana :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258284-Mugello-p%E5sken-2013

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hojcharter, fan vad coolt! :tummenupp

Vill du åka GP-bana finns också Fivers påskresa till Mugello. Den är lite dyrare och 2.5 eller 3 dagar, inget flyg. Men då får du åka gp-bana :)

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?258284-Mugello-p%E5sken-2013

Kan inte annat än rekommendera Fivers resa till Mugello. Skithäftig bana, underbart gäng och väldigt välplanerat med alla typer av resurser om man behöver hjälp med hojen dessutom.
Se till att boka hotell INNE i Scarapia bara (den lilla orten som ligger vägg i vägg med banan). Mycket mysigt och väldigt god mat överallt.

SMC:s resa låter bra det med men jag känner att jag vuxit ur deras kurser, vill helst förbättra racemodet, kör de steg 5 där?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Undrar varför spanjorerna e så bra i rr...:crash RR-träning på banan Alcarras för juniorer. Kolla in föraren längst till vänster som kör startträning! :D

Screen Shot 2012-09-22 at 11.06.08.jpg

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Hallå gott folk!
Jag har en 2012 styrkrona (övre + undre) och tänkte göra en intresse koll här.
Priset är 6000:- och är 3000:- under BMW åf priset, alltid nått!

Vill man leja bort jobbet så finns vi i Nynäshamn utanför Stockholm, vi har gjort det på 2 hojar tidigare varav ena är min racehoj så vi har koll på alla moment osv.
Det kan vara lite bökigt med styrlager osv då man behöver avdragare och en press underlättar jobbet!

Vill man vara riktigt top of the line så köper man också koniska styrlager från TGP racing, då får man verkligen en skön feel för styret :)

Hojta till om det kan vara något!

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Ja just ja, jag glömde att det går att flytta med låscylindern för dig som har gatreggad hoj, men man behöver beställa hem speciella skruvar från BMW åf, tror dom är stöldsäkra så att man inte ska kunna skruva ur cylindern och koppla ur ringantennen...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ett par varv på Sachsenring! :yoparty Tråkigt att behöva visa att jag blev omkörd men det får jag väl bjuda på.... :)

J.W.

Dazed & confused
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
RSV4
Motorras efter 3500 Mil, en bit av godset runt en av ventilerna har lossnat och trillat ner i motorn och skadat andra delar. Dags för ny motor enligt Probike ca 102k + jobb hurra!. Hoppas försäkringsbolaget tar detta.
Gjorde 3000 mil service + ventiljustering på AVA. Mecken på Probike frågar om jag verkligen har servat hojen vid 3000 och säger att fabriksmonterade packningar sitter fortfarande kvar... Men men de vill inte sticka ut huvudet så långt så att de ger denna infon till försäkringsbolaget. :gnissla
IMG_2092.jpg

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Motorras efter 3500 Mil, en bit av godset runt en av ventilerna har lossnat och trillat ner i motorn och skadat andra delar. Dags för ny motor enligt Probike ca 102k + jobb hurra!. Hoppas försäkringsbolaget tar detta.
Gjorde 3000 mil service + ventiljustering på AVA. Mecken på Probike frågar om jag verkligen har servat hojen vid 3000 och säger att fabriksmonterade packningar sitter fortfarande kvar... Men men de vill inte sticka ut huvudet så långt så att de ger denna infon till försäkringsbolaget. :gnissla
View attachment 370400

Fan vad trist! Har man bara gjort service som man ska så ska försäkringen gälla. 6000mil täcker den väl om du har märkesförsäkringen. Hoppas det löser sig!

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
I vänstervarv runt runt runt... Känns sorgligt och overkligt att allt är över just när man börjar komma igång ! Hörde jag emigrera ? Någon !??

:hej

- Jag tycker att det känns lite gött nu när man kan få en chans till vila och eftertänksamhet. :tungan
Vi tar en lång paus över vinterhalvåret och fantiserar om kommande banåka i Europa.:kär
Att köra hoj som vi innebär ett stort jävvvla stressmoment, alltihop. :D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
View attachment 370400

Vilken årsmodell har du?

J.W.

Dazed & confused
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
RSV4
Trist som fan! Intressant att höra hur det går dock, BMW är rätt bra på goodwill och kundrelationer enligt min erfarenhet. Av mätartavlan att döma så är det tidigare modell så 2010?

Japp en 2010a. Fick inte mycket respons när jag fråga om eventuell goodwill. Misstänker att man vill se ett utlåtande från FB innan man ger sig i en sådan diskussion.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Japp en 2010a. Fick inte mycket respons när jag fråga om eventuell goodwill. Misstänker att man vill se ett utlåtande från FB innan man ger sig i en sådan diskutioner.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det här ska vi följa ordentligt - oavsett anledning. Berätta gärna hur det går och vad fb, BMW och serviceställena säger.

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
@Jäger Meister:D
Hur gick det med vår kompis som övade ryggsim i lecahavet?

Btw, snygg produktion! Hollywood nästa!!:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
@Jäger Meister:D
Hur gick det med vår kompis som övade ryggsim i lecahavet?

Btw, snygg produktion! Hollywood nästa!!:D

Vår ryggsimmande kompis mår bra och gjorde sig inte illa, och hojen klarade sig förhållandevis bra också. Han satte fina tider dagen därpå!

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...