BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det svårt att hoppa med en superbike? Eller är det som med cross fast bara lite tyngre? Nån som provat o överlevt här på tråden?
Antar att det inte finns några svenska rr-banor som bjuder på hopp...

DTC:n lär väl bli galen, framförallt om man försöker använda gasen för att hålla framhjulet uppe :)

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
http://productionracer.com/info/en/

En nätt liten sak som bygger på en BMM.
Det är TGP moto racing som byggt den.

En liten notis är också att vi snart öppnar portarna till våran nya webshop / verkstad där vi är återförsäljare för både TGP och alpha racing mf, så det kommer finnas mycket kul att titta på till BMWn :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
http://productionracer.com/info/en/

En nätt liten sak som bygger på en BMM.
Det är TGP moto racing som byggt den.

En liten notis är också att vi snart öppnar portarna till våran nya webshop / verkstad där vi är återförsäljare för både TGP och alpha racing mf, så det kommer finnas mycket kul att titta på till BMWn :)

Jag såg den där på BMW Motorrad Days i juli, ser klart grym ut men då visste jag inte riktigt vad det var och spenderade mer tid vid wsbk-hojarna :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Sådär ja!! - då har man bokat in leverans av hojen till Spanien om två veckor! :banana Sen är det bara att möta upp den på diverse banor, få se, vad hette de nu..... Andersto...nej, Alcarras va det. Sen va det Svie...nej, Valencia hette det ju! Sen va de, äh kommer inte ihåg de andra 3 namnen som ligger där nere, ni vet hur det kan va! :D

Kram på er alla i höstrusket!!! :kär

0213-0913RU1-005_213.jpg0213-0913RU1-006_213.jpg0213-0914RU1-003_213.jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Grattis! :tummenupp

Är ni där i en vecka eller längre?

Sådär ja!! - då har man bokat in leverans av hojen till Spanien om två veckor! :banana Sen är det bara att möta upp den på diverse banor, få se, vad hette de nu..... Andersto...nej, Alcarras va det. Sen va det Svie...nej, Valencia hette det ju! Sen va de, äh kommer inte ihåg de andra 3 namnen som ligger där nere, ni vet hur det kan va! :D

Kram på er alla i höstrusket!!! :kär

View attachment 370933View attachment 370934View attachment 370935

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nej det blir 2-3 dagar i stöten. Hojarn bli kvar i Spanien och vi flyger typ Ryan air tor vid ett antal helger under vinterhalvåret. Förutom ett stop vid Barcelona/ Alcarras i slutet av november så fortsätter transporten m hojarna till Alicante o dit flyger vi i omgångar för att köra Cartagena, Almeria o Valencia fram till April då hojarna körs upp till Sverige via en eller två tyska banor. Känns ok. :)

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Peter behöver du någon som översätter, tar av dig skinstället, sätter på däckvärmare och håller parasoll så kan du PMa mig:fakta. Jag vet att du behöver det det gäller för dig att komma på det:Bugar

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nej det blir 2-3 dagar i stöten. Hojarn bli kvar i Spanien och vi flyger typ Ryan air tor vid ett antal helger under vinterhalvåret. Förutom ett stop vid Barcelona/ Alcarras i slutet av november så fortsätter transporten m hojarna till Alicante o dit flyger vi i omgångar för att köra Cartagena, Almeria o Valencia fram till April då hojarna körs upp till Sverige via en eller två tyska banor. Känns ok. :)

Ohh, Valencia är jag avis på, den skulle jag vilja prova. Den verkar hur kul som helst!

Vilken vinter ni har att se fram emot! :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Peter behöver du någon som översätter, tar av dig skinstället, sätter på däckvärmare och håller parasoll så kan du PMa mig:fakta. Jag vet att du behöver det det gäller för dig att komma på det:Bugar

Ha, ha - jag tycker du skal ta med dig hojen i så fall! Det här kan bli hur kul som helst. Det förlösande var att det inte är några enorma summor.
Naturligtvis måste det finnas en ordentlig skåpbil att frakta hojarna i. Men att dela 4 man på faktiska kostnader för diesel, bevakad garageplats vid flygplatsen mm, fördelat på närmare 6 månader, gör att det inte blir dyrare än en vanlig svensk bandag, och det betalar vi ju gärna för under sommarhalvåret. Så varför inte på vinterhalvåret istället/ också?

Flygpriserna med lite framförhållning ligger mellan 1500-1800 kr för tor till exempelvis Barcelona eller Alicante. Bandagar kostar som i Sverige, ca 1500 kronor per dag. Resten är snarare billigare än i Sverige. Så det handlar lite om en mental gräns och att sätta igång o göra det! Nu blev vi inbjudna till en som redan engagerat sig, men det är verkligen ingen raketforskning. Har man en buss så är resten internetjobb.
En buss på 4 man för låt säga 50 tkr som man sedan kan sälja några år senare o få tillbaka 50-75% på är inte mycket att gnälla om. Slå ut det på 3-4 bansäsonger i Spanien så får ni se!

asg888

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010

Låter kul, troligen lastar jag in hojen i husbilen och drar ned till Almeria om en månad. Ställer bil och hoj där för att köra några gånger. Är inbokad med Greven på Cartagena men annars vore det kul att höra om och när ni ska köra där nere. Skicka gärna ett PM

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Gött peter nu har jag små ingående berättelser från dina bandagar under vintern att se framemot :banana med bilder och filmer naturligtvis. ta med dig en padda och kanske en 4g wifi dongel :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Låter kul, troligen lastar jag in hojen i husbilen och drar ned till Almeria om en månad. Ställer bil och hoj där för att köra några gånger. Är inbokad med Greven på Cartagena men annars vore det kul att höra om och när ni ska köra där nere. Skicka gärna ett PM

Härligt! Vi har en så länge bara preldatum men när det är spikat så berättar jag det, absolut!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Är det någon som har en HP race ECU eller som vet vad man får för mjukvara med den? Alltså inte mjukvara till datorn utan i ECU:n.

Jag har försökt läsa mig till det men hittar ingen beskrivning där jag förstår detaljerna. Visst är det bra att få "full power in all riding modes" men att betala tio lakan för att få mer hk i regnläget känns lite bortkastat.

Det är inte så att man får samma mjukvara som HP4:an har, alltså DTC justerbar i 14 steg i slickläget, mycket mjukare DTC i allmänhet. IDM-läget för ABS, motorbromsstyrning, mindre hetsig trottelrespons i slickläget osv.? Det skulle ju kunna vara värt en slant...

Till och med "endast" 12:ans elektronik skulle vara värt en slant även om man inte får finjusteringen i slickläget och IDM ABS-läget.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
attachment.php

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tjejer... Ser inte ens skillnad på en RR-maskin och en cross... :)

"Vad har du för hoj?" "En gul"

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha