BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag tror jag har frågat tidigare men jag frågar igen; vad kör ni på för däck på bana? Har ni hittat något som håller en tre-fyra dagar i alla fall på ett bakdäck och som funkar med DTC:n? Jag har för mig att den kan bli upprörd om man kör däck med en annan profil eller slänger på en 200-sula bak.

Jag är som sagt sugen att prova Pirelli Dragon Superbike Pro nästa år som ska vara ett bandagsslicks med en gummiblandning inriktad på hållbarhet. Kanske är en bra idé att köra med ett sådant bakdäck och ett mjukare framdäck? Någon som har provat och har alla Pirellis slicks samma profil så länge man håller sig till samma dimensioner som standardsulorna?
-Diablo Superbike är det du menar va´?
http://www.mynetmoto.com/motorradre...ABLO SUPERBIKE/StartRow/0/motorradreifen.html
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Helt rätt, jävlar ska det vara och inte drakar!

I stand corrected och ändrar mitt tidigare inlägg.

:lol Hehe !
Det står ju "Top Performance auch bei niedriger Reifentemperatur. Sehr gutes Aufw&aum ..." Det betyder väl att de funkar bra även vid lägre däckstemperatur?
Jag går å smålurar på dem oxå.
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Bästa sättet att fästa kolfiberskydd på ramen? Med silikon direkt på ramen eller tejpa ramen först? Handlar väl mest om man behöver ta bort det en dag...
Yo,
Jag har använt en stark dubbelhäftande tejp (tror jag hittade den på Clas O). Ifall passformen på CF;en är god så funkar det. Är lite "anti" på att använda silikon på ytor där man inte är hundra på att det ska sitta permanent, då Si gärna lämnar spår efter sig som kan vara jobbiga att få bort ifall man ångrar sig.
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
190 profilen finns ju i sc 0-4 samt pro som är ännu hårdare och har skadat bra hållbarhet, sen finns 0-4 i 200 profilen med

Det som är det fina med calibration kitet, då kan man ändra rullomkretsen på däcket i ECUn så det blir lite mer exakt om man vill testa en annan profil ;)
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Yo,
Jag har använt en stark dubbelhäftande tejp (tror jag hittade den på Clas O). Ifall passformen på CF;en är god så funkar det. Är lite "anti" på att använda silikon på ytor där man inte är hundra på att det ska sitta permanent, då Si gärna lämnar spår efter sig som kan vara jobbiga att få bort ifall man ångrar sig.

Kanon, då ska jag prova det! Kolfibern jag har är lite "böjd" så man behöver lägga tryck på så att det fäster ordentligt men med tejp kan det funka.
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Kan inte låta bli; bokade flyget till Barcelona för vår körning på Alcarras i slutet på november. Pris 700 kronor per person. Hemresa: 280 kronor. Undrar hur jag skall få det här att gå ihop... :D Boende ca 350 kronor natten singelrum.
Sa jag att de har pool vid banan? Jasså, jag hade sagt det redan, sorry... :hihi
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Kan inte låta bli; bokade flyget till Barcelona för vår körning på Alcarras i slutet på november. Pris 700 kronor per person. Hemresa: 280 kronor. Undrar hur jag skall få det här att gå ihop... :D Boende ca 350 kronor natten singelrum.
Sa jag att de har pool vid banan? Jasså, jag hade sagt det redan, sorry... :hihi
- Man sitter jääääävvlittt trångt på dom planen. Inget bra.
För 350 spänn är det bara träbänkar att ligga på. Inget bra.
Poolen ska man akta sig för. Där har andra människor simmat omkring med samtliga kroppsöppningar exponerade. Inget bra.
Alcarras är en tråkig bana. Inget bra.

:D
 

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Ort
Stockholm
Hoj
s1000rr -11
Jag hade fått skevt drev på min -11 (~900 mil) = nytt drivpaket, gick som garantijobb :tummenupp

En fråga till er som vart med ett tag.
Har en S1000RR -10 som rullat 800 mil.
Servad precis som den skall givetvis.
Har ett lustigt tickande ljud från främre delen av hojen när jag är ute och åker.
Ökar i takt med farten. Försvinner vid högre varv och fart.
Hörs typ enbart vid låga varv.

Var inne på service nu i dagarna och de sa inget om nått problem från Bike Göteborg.
Den har varit inne på återkallelse som alla andra hojar varit om jag inte kommer ihåg fel.

Nån som känner igen det tickande ljudet? Kommer och går.
Skumt.
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nedan hittar ni svaret från Alpha ang. ECU:n ifall ni är intresserade. Låter tyvärr inge vidare med originalsystemet. Kanske får försöka hitta ett halvsystem, typ det som sitter på HP4, så att jag kan ta bort katten.


"Hello,

the HP race ecu and its mapping has been developed for S1000RR with Akra or Arrow racing full system.
For sure the injection mapping will work with oem exhaust also but there will be a risk for the durability of the catalyser! Nobody can say how long it stays and what happens to the catalyser. Will it be closed after x kilometer or at least will break and destroy the engine.

I would suggest two possibilities for you:

1. you buy a HP race Ecu and by internet an oem exhaust system where you remove the catalyser. You may keep the interference throttles but you should fix the sound throttle on its open position. HP race Ecu will work without any risk by full advantages of mappings regarding dtc, throttle response, engine break etc...

2. if you don't have the possibility to remove catalyser, you should buy the HP calibration kit with a special mapping regarding the tires you are using. In slick mode you will have DTC mapping and throttle response closed to HP race ECU and will be able to modify by yourself.

For racing purpose the HP Race ECU and its mapping is an absolute necessary item. With oem ecu there is much too much control mode for dtc and throttle response."
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- Man sitter jääääävvlittt trångt på dom planen. Inget bra.
För 350 spänn är det bara träbänkar att ligga på. Inget bra.
Poolen ska man akta sig för. Där har andra människor simmat omkring med samtliga kroppsöppningar exponerade. Inget bra.
Alcarras är en tråkig bana. Inget bra.

:D

Ha, ha- jag får ta chansen o offra mig den här gången! :)
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
-Har idag låtit utföra årsservice på hojen. Efter 325 mil är den fortfarande i mycket gott skick men på bromsbeläggen fram är det inte mycket kvar. Vi kom därför att tala om "bpk" vilket utläses "bromsmeter per krona".

Originalbelägg har ett högt pris och piratmarknaden erbjuder belägg till lägre pris men hur är det med "bpk" ?
Bromseffekten är givetvis en synnerligen viktig faktor men det kanske lönar sig att åka med originalbelägg?

Eller?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15

Nu har en av filmerna kommit upp där jag möter en lambo twin-turbo.
Säsongen är över för min del iallafall, hoppas det finns lite pengar och tid i vinter så man kan plocka på lite godis på älsklingen.

Helsystem, PC5 och K&N-filter står på önskelistan.

Ha en skön vinter pojkar. Och Peter Pan! Är grymt avis på dina upptåg nere i Europa :yoparty

Mvh /Try
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
To view this email as web page click here
tapa_s1000rrforum_com.png

October 2012​

Welcome to the October 2012 edition of the S1000RRforum.comnewsletter.

For this month we have several threads for everyone's browsing pleasure.We would also like to congratulate Raimundo1506 for winning October BOTM. You can also head directly to the forums by clicking the picture on the right. We hope you enjoy this months newsletter and see you soon on the forums.

-S1000RR.com staff
[h=2]2012 European Literbike Shootout - Video[/h]Image: http://www.motorcycle.com/gallery/g...ropean-literbike-shootout-street-img_6547.jpg
Recently, we teased you with a *sneak peak (http://www.motorcycle.com/shoot-outs/2012-european-literbike-shootout-teaser-video-91288.html)* of our track impressions after riding the 2012 Aprilia RSV4 R APRC, BMW S1000RR and Ducati 1199 Panigale S at the fast and undulating Thunderhill Raceway with our friends at Keigwins at the Track.
[h=2]2011 Kawasaki ZX-10R vs. 2011 BMW S1000RR Shootout[/h]Image: http://www.motorcycle.com/gallery/gallery.php/d/280351-2/TAS_5666.jpg

BMW's timing was just right. Due to the economic meltdown, the two-year cycle for sportbike updates finally came to an end. And as it were, BMW took aim to diversify and conquer the exclusive literbike wars.

The result was the S1000RR, and by now everyone knows how that quest turned out. If you don't, you can read about Kevin's first ride and our 2010 literbike shootout.
[h=2]**Bike of the Month** *October 2012*[/h]*Name:* Victor R
*User Name: *Raimundo1506
*Location*: Sao Paulo - Brazil
*Bike:* 2010 Thunder Gray
*Class:* Street

*Submission*
I feel my S1000RR is very clean and beatiful bike, the combination of colors thunder grey and caramel brought a new look to the bike which makes my bike unique. Hope you all like it.

Image: http://i298.photobucket.com/albums/mm276/Vffr1/BOTM9-121.jpg

Image: http://i298.photobucket.com/albums/mm276/Vffr1/BOTM9-1222.
[h=2]HP Race Power Kit ECU[/h]Hey guys,

First post on this forum so please be gentle :)

I know that there are a couple of threads on the topic already but I haven't found the info I'm looking for yet: what does the HP ECU actually do to the DTC and ABS on a 2010? Sure, it's nice that the ABS is the same in all the dry riding modes and to get full power in rain mode as well but hardly worth the asking price for the ECU and it doesn't really help with the basic problem of the crude DTC?

I'm not interested in more power but I would love to be able to have the DTC and ABS from the 2012 on my 2010 as it seems to be much better (more refined interventions) for track use.
[h=2]my turbo bike thread, updates/videos etc[/h]got a little bit more street tuning done as i've been waiting for the guys at the dyno shop i use to get it up and running (their computer HD took a crap)
theres only so much tuning i can do on the street without datalogging so it will be a lot better once i get it on the dyno

https://www.youtube.com/watch?v=9WqjfK2DoH8
[h=2]Top Speeds in Each Gear[/h]Based on readings on a Dynojet 250 dyno, NOT based on the stock tach or Speedo. Stock gearing stock Metz Tire

All at redline 14,000RPM

1st 90 MPH
2nd 112MPH
3rd 134 MPH
4th 153 MPH
5th 169 MPH
6th 185 MPH

http://www.rogueracing.org/dk/s1000rrallgearlarge.jpg
[h=2]heated grips = WIN![/h]just rode a 2012 with heated grips, courtesy of ellainla. OMG soooo awesome! i wish i could retrofit them on my 11...
[h=2]BMW Bike Picture Challenge[/h]
---Quote (Originally by tms217)---
Attachment 10129 (http://www.s1000rrforum.com/forum/a...-challenge-uploadfromtaptalk1348585648642.jpg)


Next challenge: your bike in a warehouse
---End Quote---
Ok it's been 2 weeks. Time to pick a new challenge :)


 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
-Har idag låtit utföra årsservice på hojen. Efter 325 mil är den fortfarande i mycket gott skick men på bromsbeläggen fram är det inte mycket kvar. Vi kom därför att tala om "bpk" vilket utläses "bromsmeter per krona".

Originalbelägg har ett högt pris och piratmarknaden erbjuder belägg till lägre pris men hur är det med "bpk" ?
Bromseffekten är givetvis en synnerligen viktig faktor men det kanske lönar sig att åka med originalbelägg?

Eller?

Jag tror att originalbeläggen står sig bra, framför allt är de bra att bromsa med. Jag har provat lite olika och nu senast har jag ett par rena racebelägg som bromsar så du far över styret, men är dessto svårare att dosera.
Jag har även kört med den "civila" marknadens sportiga alternativ från Carbon Lorrain - SBK5 tror jag de heter. Bromsade inte lika bra som original och även om priset är avgörande till viss del så är effekten o känslan ännu viktigare tycker jag.

Jag har känslan, utan att ha mätt, att original både fungerar och håller bra.

Sensmoralen måste bli - sluta bromsa o spara pengar! :D
 
Last edited:

SteveB

Ny medlem
Gick med
3 Jun 2010
Ort
Stockholm
Hoj
-01 R1 Turbo
Härligt Peter Pan!
(Mr.Kilroy!)
Du verkar ha fått väldigt gott om fritid/€ .:Bugar
(Inte visste jag att du jobbade på Panaxia...):D
Låter hur najz som helst.:tummenupp
Man lever bara en gång!:yoparty
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Härligt Peter Pan!
(Mr.Kilroy!)
Du verkar ha fått väldigt gott om fritid/€ .:Bugar
(Inte visste jag att du jobbade på Panaxia...):D
Låter hur najz som helst.:tummenupp
Man lever bara en gång!:yoparty

Ha, ha - nej jag har varken gott om fritid eller särskilt mycket pengar - men det här funkar faktiskt! 3-4 helger under ett helt vinterhalvår, inte så blodigt alls. Det jag vill säga är att du kan också! :)
 
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

Top