niohundrasexton
Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Tjejer... Ser inte ens skillnad på en RR-maskin och en cross...
"Vad har du för hoj?" "En gul"
- HA! Det känner jag igen, ett mycket vanligt beteende hos kvinnor.
Tjejer... Ser inte ens skillnad på en RR-maskin och en cross...
"Vad har du för hoj?" "En gul"
En fråga till er som vart med ett tag.
Har en S1000RR -10 som rullat 800 mil.
Servad precis som den skall givetvis.
Har ett lustigt tickande ljud från främre delen av hojen när jag är ute och åker.
Ökar i takt med farten. Försvinner vid högre varv och fart.
Hörs typ enbart vid låga varv.
Var inne på service nu i dagarna och de sa inget om nått problem från Bike Göteborg.
Den har varit inne på återkallelse som alla andra hojar varit om jag inte kommer ihåg fel.
Nån som känner igen det tickande ljudet? Kommer och går.
Skumt.
Är det någon som har en HP race ECU eller som vet vad man får för mjukvara med den? Alltså inte mjukvara till datorn utan i ECU:n.......
Vi kör med BMW ECU
Man uppdaterar den i 2 steg kan man säga, första steget så köper du själva ECUn + en aktiveringskod som vi säljer via alpha racing för 8790:-
Bränslemappen är förinställd för helsystem (Arrow & Acrapovic)
I alla 4 lägen, Rain, Sport, Race & Slick är full effekt aktiverad
ABS inställningen för Sport, Race & Slick matchar Slick läget i standard ECUn, alla 3 är alltså identiska, och Rain är samma som Race i standard ECUn
DTC är olika i alla lägen men är inställda för användning av slicks
I steg 2 låser man upp ECUn med ett kalibration kit som tillåter dig att ställa in ECUn precis som du vill, även den säljer vi via alpha racing för 8490:-
Då kan du fritt mappa hojen, ställa tändningen, göra inställningar på quickshift, tuna DTC, ställa pitlimit samt radera adaption values, i det kitet ingår mjukvara som du installerar på din dator där du gör alla inställningar
Det är klart dyrare än en powercommander, men du får riktigt schysta grejer också!
Det pratas även om att det kommer att komma en uppdatering på kalibrationkitet med lite nya funktioner, bla eventuellt att du ska kunna göra setings på ABSen
Måste nästan höra det själv för att våga sig på en gissning. Vet att jag själv tycker den rasslar rätt mycket om jag kör utan öronproppar o speciellt om jag lutar mig fram bakom kåpan.
Går den som den ska?
En annan fråga.
Finns det kina kåpor för S1000RR ?
Alltså inte race eller carbon grejjer utan redigt lackade kåpor för gatan.
Har inte hittat nått själv genom sökning. Nån annan som haft mer tur?
Vet att Zacke som är här o gästar på tråden ibland har hittat kinakåpor till S1000RR. Kolla m honom. Men vänta ett par dagar, han kör Aprilia o han e rätt jobbig just nu när Biaggi kört hem WSBK-titeln precis... Att ringa nu o be om hjälp med delar från Kina kan kosta en hel del smädelse...
Vet att Zacke som är här o gästar på tråden ibland har hittat kinakåpor till S1000RR. Kolla m honom. Men vänta ett par dagar, han kör Aprilia o han e rätt jobbig just nu när Biaggi kört hem WSBK-titeln precis... Att ringa nu o be om hjälp med delar från Kina kan kosta en hel del smädelse...
Jag är osäker på hur det blir med standard systemet faktiskt... men jag har svårt att tro att det inte skulle funka..
Nu vet inte jag hur intressant det är för dig, men under våren kommer vi att ta fram färdiga bränsle mappar för olika boxar och avgassystem som vi har för avsikt att sälja till våra kunder, och förmodligen kommer vi ta fram en mapp för original systemet också..
Eftersom vi kör med loging system så mappar vi efter lambda värden under verkliga körförhållanden så mappen blir riktigt fin
Jag vet inte riktigt hur 2012 ECUn är som standard, men jag är lite skeptisk till att den är SÅ mycket bättre..
vi fick ställa om tändningen i början när du öppnar trotteln för att den inte skulle gå så ryckigt precis när man börjar lägga på gas
Du får snabbare respons på gasen med race ECUn i alla lägen
det är ju ganska mycket delay på gasen när den är standard i rain och sport framför allt
Hur mycket senare DTC går in är jag lite osäker på då vi körde utan traction i år, men nästa år ska vi eventuellt köra lite tester med traction och se hur det funkar
jag har svårt att tro att dom inte får mappa hojarna i superstock så antar att dom får låsa upp ECUn
Jag är osäker på hur det blir med standard systemet faktiskt... men jag har svårt att tro att det inte skulle funka..
Nu vet inte jag hur intressant det är för dig, men under våren kommer vi att ta fram färdiga bränsle mappar för olika boxar och avgassystem som vi har för avsikt att sälja till våra kunder, och förmodligen kommer vi ta fram en mapp för original systemet också..
Eftersom vi kör med loging system så mappar vi efter lambda värden under verkliga körförhållanden så mappen blir riktigt fin
Jag vet inte riktigt hur 2012 ECUn är som standard, men jag är lite skeptisk till att den är SÅ mycket bättre..
vi fick ställa om tändningen i början när du öppnar trotteln för att den inte skulle gå så ryckigt precis när man börjar lägga på gas
Du får snabbare respons på gasen med race ECUn i alla lägen
det är ju ganska mycket delay på gasen när den är standard i rain och sport framför allt
Hur mycket senare DTC går in är jag lite osäker på då vi körde utan traction i år, men nästa år ska vi eventuellt köra lite tester med traction och se hur det funkar
jag har svårt att tro att dom inte får mappa hojarna i superstock så antar att dom får låsa upp ECUn
Våran verksamhet heter Bactor MC
Den är väl mer eller mindre igång, vi har fått in första jobben redan, faktist en race hoj bla som vi ska bygga från ramen och sen med komponenter och seting efter kundens önskemål
Vi håller till i Soruna i sunnerby industriområde
Webshoppen är väl nästan klar den också och kommer att komma upp inom en vecka eller så
Tusen tack för ytterligare ett väldigt informativt svar!
Det verkar inte som att race-ECU:n är den plug n play lösning jag hoppades att den skulle vara, i alla fall inte utan kalibreringskittet. Jag hade hoppats på att man kunde få 12:ans eller ännu hellre HP4:ans elektronik (främst DTC, ABS och trottel. Mer effekt är jag inte så intresserad av). Och jag vågar inte ge mig på att leka med inställningarna själv med kalibreringskittet så det kanske får bli att köra med DTC:n avstängd nästa år.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |