BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Dr-zätare

Jag hade nog valt att få till cartridge + bakdämpare innan man byter styrkrona och pivot, det är en större uppdate
Där förespråkar jag personligen K-tech framför öhlins som du kan köpa via jocke jansson på fjj racing
K-tech bakdämparen ger en riktigt skön feeling för bakhjulet när du har mycket nedlägg, mycket mer än öhlins.

Kör du 2010/11 styrkrona och standard pivot så satsa på ca 600mm mellan hjulaxelns centrum och svingaxelns centrum så ligger du rätt

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ser ju inte skitfel ut det där! :thumbup:

Får man vara så ofin som att fråga ungefär vad ett sånt där äventyr går på så kanske man kan budgetera i framtiden...

Det kommer mer roliga bilder när jag får lite ordning!

Kostnaden blev ganska precis 10 000 kr, inte mer i alla fall, ink allt. Och med allt menar jag 2 man + 2 hojar i en Primastar, färja tor Göteborg - Kiel, bensin, boende hotell, 2 dagar bandagar, mat mm. Dessutom tror jag vi får med ett par pilsner o lite från turistshopen i den budgeten.
6 dagar där 2 dagar är banåka på moto-gp bana. Helt ok! :tummenupp

Enda som är lite trist är 4 resdagar, men det blir bra med eftersom vi har en övernattning m middag o mycket skratt på färjan. I galna människors sällskap går tiden fort! :D

Konceptet är väldigt enkelt faktiskt, får se hur många av er som VÅGAR nästa gång! :hihi

KUL SOM F-N!

Bjuder på en bild på gästen vi hade i "svensk-depån" - mycket snygg o rejsig Panigale!

DSC_1178.jpg

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det kommer mer roliga bilder när jag får lite ordning!

Kostnaden blev ganska precis 10 000 kr, inte mer i alla fall, ink allt. Och med allt menar jag 2 man + 2 hojar i en Primastar, färja tor Göteborg - Kiel, bensin, boende hotell, 2 dagar bandagar, mat mm. Dessutom tror jag vi får med ett par pilsner o lite från turistshopen i den budgeten.
6 dagar där 2 dagar är banåka på moto-gp bana. Helt ok! :tummenupp

Enda som är lite trist är 4 resdagar, men det blir bra med eftersom vi har en övernattning m middag o mycket skratt på färjan. I galna människors sällskap går tiden fort! :D

Konceptet är väldigt enkelt faktiskt, får se hur många av er som VÅGAR nästa gång! :hihi

KUL SOM F-N!

Bjuder på en bild på gästen vi hade i "svensk-depån" - mycket snygg o rejsig Panigale!

View attachment 369967

Var det en Holländare? Var en Panigale där förra veckan som såg liknande ut men kommer inte ihåg om det var en S.

Så, vad tycks om banan vs. Mugello? Jag väljer Sachsen nästan alla dagar i veckan.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Dr-zätare

Jag hade nog valt att få till cartridge + bakdämpare innan man byter styrkrona och pivot, det är en större uppdate
Där förespråkar jag personligen K-tech framför öhlins som du kan köpa via jocke jansson på fjj racing
K-tech bakdämparen ger en riktigt skön feeling för bakhjulet när du har mycket nedlägg, mycket mer än öhlins.

Kör du 2010/11 styrkrona och standard pivot så satsa på ca 600mm mellan hjulaxelns centrum och svingaxelns centrum så ligger du rätt

Hmmm... Jag har lutat mot Öhlins hela tiden (eller Bitubo) eftersom Alpha har det och jag bor bara en handfull mil från dem. Hade tänkt att de skulle få montera grejerna eftersom jag inte kan det själv.

Har fått en offert på cartridge, dämpare (utgående BM888 som de har på rea, 999 euro) och styrdämpare inkl. fjädrar för min vikt, montering, olja, deras gaffelkit med packningar och packboxar och grundinställning för lite under 3500 euro.

Last edited:

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Har en njure till försäljning om det är någon som är sugen, kan tänka mig ca 3500 euro eller byte rakt av mot komplett öhlins kitt till bmw s1000rr 2011.
PMa mig gärna då jag är svår att nå via telefon.
PS.
Ingen pengar eller Öhlinare ingen njure.
Jag är ingen bibliotek så låna och provköra njurar får du göra någon annanstans.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har en njure till försäljning om det är någon som är sugen, kan tänka mig ca 3500 euro eller byte rakt av mot komplett öhlins kitt till bmw s1000rr 2011.
PMa mig gärna då jag är svår att nå via telefon.
PS.
Ingen pengar eller Öhlinare ingen njure.
Jag är ingen bibliotek så låna och provköra njurar får du göra någon annanstans.

Vad sägs om byte mot en bäddsoffa i bra bruksskick och tre vinterdäck med hyfsade dubb på stålfälg till en Fiat Uno tidigt nittiotal?

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Var det en Holländare? Var en Panigale där förra veckan som såg liknande ut men kommer inte ihåg om det var en S.

Så, vad tycks om banan vs. Mugello? Jag väljer Sachsen nästan alla dagar i veckan.

Nix, det var en tysk kille. Mugello är ju en snabbare bana och det har sin tjusning, men just nu är jag definitivt frälst i Sachsen. Inte minst för att den är så svår och utmanande och sen att det är hårresande kul (läs läskigt) att ligga med fullt nedlägg i en jävla fart över helt dolda krön o leta efter staketbitar, däcksspår och annat smått att sikta mot för att inte hamna i omloppsbana över Tyskland!

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Välkommen hem Peter ( eller?? du kanske ska söka mc asyl i tyskland). Ska bli kul att se lite bilder och filmer från GP banan.:banana

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Nix, det var en tysk kille. Mugello är ju en snabbare bana och det har sin tjusning, men just nu är jag definitivt frälst i Sachsen. Inte minst för att den är så svår och utmanande och sen att det är hårresande kul (läs läskigt) att ligga med fullt nedlägg i en jävla fart över helt dolda krön o leta efter staketbitar, däcksspår och annat smått att sikta mot för att inte hamna i omloppsbana över Tyskland!

Jo, kombinationen på "baksidan", kurva 9, 10, 11 och 12 går inte av för hackor, eller hur? Jag är genuint rädd för 12:an (sista högern på baksidan).

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Välkommen hem Peter ( eller?? du kanske ska söka mc asyl i tyskland). Ska bli kul att se lite bilder och filmer från GP banan.:banana

Lika bra att han parkerar hojen hos mig, betydligt närmare till både Mugello och Sachsenring. Det blir dock lite längre till Sviestad och Gelleråsen... :)

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
...du är en riktig stekare precis som doktorn :), far runt på gp banorna och låter oss andra driva runt det här landet under tiden... // I.Nte Bitter

....Sur som fan för att jag inte fick tummen ur den här säsongen och komma iväg och köra på någon GP bana :-/ ! Tvinga med mig nästa år, lova mig det Peter :krama

Vi får ordna ett Gran Premio Di S1000RR-Tråden Sachsenring nästa år :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vi får ordna ett Gran Premio Di S1000RR-Tråden Sachsenring nästa år :)

High five!!!!! :yoparty

Jag o Micke e på till 100 %!!!

Vi återkommer med förslag på datum. Det kommer datum för Sachsen med den arrangören vi hade, vilket var mycket välskött. Typ tidig vår kör vi race här på tråden. Det här kan bli på riktigt och framför allt kul!

Vilka är på ? (Jag menar allvar nu alltså, för en gång skull!)

Här redan givna förare inklusive seedning;

1. Dr Zäta (Seedad som världens snabbaste S1000RR-tråd-förare)
2. Sandman
3. SteveB (Seedad 3:a i världen pga kommande HP4:a-styrning) :Bugar
4.
5. MickeR
6.
7. Capoeira - R1
8. Peter Pan
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Micke "Hilding" DNF (pga fel bromsklossar) :hihi

Wild card: mbRacing.

BARA ATT FYLLA PÅ! OBS ANMÄLAN ÄR BINDANDE!
DETTA ÄR STORT, VI HAR INLETT FÖRHANDLINGAR MED FLERA TV-BOLAG!

Följande gridgirls är kontrakterade hittills;

Flicka A: Zacke
Flicka B: BC
Flicka C: Melandris tjej. (Inte helt klar men det löser sig nog)
Flicka D: Prins Daniel

Paraplyerna kommer från Jägermeister vilket innebär ett visst kladd vid prisutdelningen.

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
High five!!!!! :yoparty

Jag o Micke e på till 100 %!!!

Vi återkommer med förslag på datum. Det kommer datum för Sachsen med den arrangören vi hade, vilket var mycket välskött. Typ tidig vår kör vi race här på tråden. Det här kan bli på riktigt och framför allt kul!

Vilka är på ? (Jag menar allvar nu alltså, för en gång skull!)

Här redan givna förare inklusive seedning;

1. Dr Zäta (Seedad som världens snabbaste S1000RR-tråd-förare)
2. Sandman
3. SteveB (Seedad 3:a i världen pga kommande HP4:a-styrning) :Bugar
4.
5. MickeR
6.
7. Capoeira - R1
8. Peter Pan
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Micke "Hilding" DNF (pga fel bromsklossar) :hihi

Wild card: mbRacing.

BARA ATT FYLLA PÅ! OBS ANMÄLAN ÄR BINDANDE!
DETTA ÄR STORT, VI HAR INLETT FÖRHANDLINGAR MED FLERA TV-BOLAG!

Följande gridgirls är kontrakterade hittills;

Flicka A: Zacke
Flicka B: BC
Flicka C: Melandris tjej. (Inte helt klar men det löser sig nog)
Flicka D: Prins Daniel

Paraplyerna kommer från Jägermeister vilket innebär ett visst kladd vid prisutdelningen.

Nu förstår jag varför jag fick en drös samtal från företag som frågade om jag hade några sponsorplatser kvar :)

Helvete, jag som började vela om det var värt pengarna att köpa ny fjädring och istället snåla med bara styrdämpare och slicks till nästa år. Nu blir det ju till att smygtrimma (cartride utan klistermärken, skära mönster i slicksen, hela elektronikpaketet och allt i motorn som går att uppdatera men behålla originalslutburken) som bara den! Eller... det kanske är enklare att ringa Alpha och lägga ett skambud på Melandris hoj eftersom de inte kör wsbk nästa år. Capoeira, jag är rädd att det inte blir något byte, jag behöver de grejerna i förhandlingarna med Alpha!

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Nu förstår jag varför jag fick en drös samtal från företag som frågade om jag hade några sponsorplatser kvar :)

Helvete, jag som började vela om det var värt pengarna att köpa ny fjädring och istället snåla med bara styrdämpare och slicks till nästa år. Nu blir det ju till att smygtrimma (cartride utan klistermärken, skära mönster i slicksen, hela elektronikpaketet och allt i motorn som går att uppdatera men behålla originalslutburken) som bara den! Eller... det kanske är enklare att ringa Alpha och lägga ett skambud på Melandris hoj eftersom de inte kör wsbk nästa år. Capoeira, jag är rädd att det inte blir något byte, jag behöver de grejerna i förhandlingarna med Alpha!

Kan vi skambjuda på Melandris tjej så kan väl du skambjuda på hans hoj! :D

Håller med dig om kurva 12, det vinglar en del fram när man ger på över kanten ner i backen! :D Men vetti katten om inte kurva 10-11 är värre - vad händer om det släpper där?! Det är ingen 30-zon direkt... Och avåkningszonerna är typ 20 meter o sen blir det plank eller? (Ska kolla på filmen sen)

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Fan DR jag hade ju hoppats på bli av med blindtarmen:(. Har haft några spekulanter på njuren så Tyskland ser lovande ut men jag kanske måste sälja ena lungan med :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Kan vi skambjuda på Melandris tjej så kan väl du skambjuda på hans hoj! :D

Håller med dig om kurva 12, det vinglar en del fram när man ger på över kanten ner i backen! :D Men vetti katten om inte kurva 10-11 är värre - vad händer om det släpper där?! Det är ingen 30-zon direkt... Och avåkningszonerna är typ 20 meter o sen blir det plank eller? (Ska kolla på filmen sen)

Jo, jag hade sånt där skönt, lågfrekvent styrfladder, när den signalerar "hit men inte längre", när jag låg på gas ut ur 12:an och då har man runt 200 på mätaren och nedlägg. Det var då jag började tänka "kanske inte vore så dumt med en Öhlins styrdämpare..." :)

Jag tyckte inte 10/11:an var så farlig, jag försökte undvika att titta på armcot :) men ibland när man tagit lite extra fart genom 10:an så kom yttercurbsen farande väldigt snabbt på vägen ut. Men då är det ju redan för sent, bara att hålla i och hoppas på det bästa :)

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jo, jag hade sånt där skönt, lågfrekvent styrfladder, när den signalerar "hit men inte längre", när jag låg på gas ut ur 12:an och då har man runt 200 på mätaren och nedlägg. Det var då jag började tänka "kanske inte vore så dumt med en Öhlins styrdämpare..." :)

Jag tyckte inte 10/11:an var så farlig, jag försökte undvika att titta på armcot :) men ibland när man tagit lite extra fart genom 10:an så kom yttercurbsen farande väldigt snabbt på vägen ut. Men då är det ju redan för sent, bara att hålla i och hoppas på det bästa :)

Vi kommer nog tillbaka, även om jag skojade lite ovan så återkommer arrangören, Haffenegger-Retraining (eller nåt sånt) till Sachsen med jämna mellanrum och det vore kul att synas där!

För er andra på tråden så är det bara att börja mentalt förbereda er; 2 man i minibuss, färja, bandagar o allt inkluderat till ni är hemma igen stannar på ca 10 tkr. Inga ursäkter - riktigt äventyr!

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Vi kommer nog tillbaka, även om jag skojade lite ovan så återkommer arrangören, Haffenegger-Retraining (eller nåt sånt) till Sachsen med jämna mellanrum och det vore kul att synas där!

För er andra på tråden så är det bara att börja mentalt förbereda er; 2 man i minibuss, färja, bandagar o allt inkluderat till ni är hemma igen stannar på ca 10 tkr. Inga ursäkter - riktigt äventyr!

Det är rätt gott om arrangemang på Sachsenring, jag har varit där med Speer-Racing (samma arrangör som Mugello) och PZ Motorsport, som har Sachsenring som hemmabana. Bägge två var helt ok arrangemang. Bägge två låg på ungefär 380 euro för två dagar exkl. boxhyra. Hittade dessutom ett hotell som kostade typ 80 euro för två nätter och som var helt ok vilket höll ned priset ytterligare. Tacka vet jag priserna i forna östtyskland :)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Fick en ny offert idag (inte från Alpha) på lite andra grejer;
Gaffel: K-Tech SSRK piston kit, K-Tech flow control valves, Öhlins gaffelfjädrar, Öhlins gaffelolja, renovering med packningar, packboxar, polering av gaffelben; 899 euro

Stötdämpare: Öhlins fjäder, montering och någon modifiering av kompression och retur: 279 euro

Öhlins styrdämpare: 349 euro

Extra jobb om jag kommer in med hela hojen och inte lös gaffel/stötdämpare, grundinställning: 199 euro.

Totti: 1 726, snubblande nära hälften av Öhlins cartridge, stötdämpare och styrdämpare.

Måste erkänna att jag lutar mer mot den billigare varianten, kändes mer som den budget jag hade tänkt mig och då har jg ju pengar över till slicks och anmälningsavgifter som räcker nästan hela nästa säsong.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...