BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag har tagit bort slacket. Det blev absolut bättre, men det är fortfarande lite ryckigt. Speciellt på lägre växlar. Kan man göra något med drivpaketet för att få cykeln mer "smooth"?

Då behöver du i så fall dreva den åt "fel" håll så den blir slöare, men jag tror inte du blir nöjd ändå..

Mappa är det enda som gäller tror jag

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Hoj
BMW S1000RR -15
Jag brukar växla utan koppling och då går det, kanske har något med kopplingen att göra?

Jag växlar aldrig med koppling på bakhjulet, kanske är lite för feg, kan hända att jag redan börjat komma upp i maxtiden den tillåter precis när jag ska byta växel. Blir nog bra det där ;) Får koppla ur DTC:n mera frekvent i sommar. Så ska jag allt lära mig att uuuuiiiila ordentligt :banana

Mvh Try

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden är verklighet!:banana

- Gelleråsen 13-14 augusti i samarbete med Cashback Racing.
- Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
- Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
- 2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
- Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
- Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
- Möjligt till sprintrace utreds.
- MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee.
- Föreläsare: En hjälte och en know-how kommer förgylla dagarna!
- Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm.

Nuläget 130123:
Arrangören har bekräftat att vi får ALLA de platser vi behöver till S1000RR förare och fyller vi kursen så blir dagen helt vår!

Uppslutningen ser bra ut! 33 man redan. Jag kommer inom kort gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala.
Anmälan kommer gå via mig för att samla gruppen, och jag anmäler sedan detta till arrangören.

OBS: Ni som läser detta kan pm:a mig (Peter Pan) redan nu med 1. Namn 2. Nick på SH 3. Epostadress. Alla som anmäler sig på tråden får en veckas förtur/ jag håller platser när väl stora utskicket går ut och det är dags att anmäla sig o betala.
PM:en börjar redan rulla in - det här blir verkligen av, fattar ni det?!
:banana:yoparty

Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR---------------Bekräftad
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.
35.
36
37.
38.
39.
40.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
BMW Sverige stöder S1000RR-trådens bandag!

Jag har idag haft möte med representant för BMW Sverige(Norden) bakom kulisserna på Mc-mässan i Älvsjö och berättat om vår bandag.

428117_10151356976806730_820607760_n.jpg

BMW Sverige är intresserad av att medverka och har en vision om hur denna dag skulle kunna utvecklas framöver. Vi har fått tillstånd att använda sloganen "Planet Power" i marknadsföringen av eventet och detta är mycket positivt! Kan vi visa ett tillräckligt antal deltagare, vilket inte verkar bli svårt, så kan vi räkna med tunga aktörer vid vår sida, bland annat BMW Sverige! :tummenupp

Nu i helgen går jag ut med riktade pm/mail till samtliga S1000RR-ägare på Sporthoj.com och kommer eventuellt följa upp med ytterligare marknadsföring beroende på uppslutning. Tanken är att så snabbt som möjligt kunna ta in anmälningsavgifter för att tidigt visa arrangören, samarbetspartners och kommande sponsorer (?) att vi har ett färdigt deltagarunderlag. Kan vi göra det så har vi lång tid på oss att locka ytterligare partners och sponsorer vilket ger oss stora möjligheter till ett galet bra event!

Jag har fått in en hel del PM som anmälningar, fler vill jag ha! Var med i matchen nu, nu kör vi! :yoparty

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130127

BMW Sverige är intresserade av att vara med och kontakt med dem kommer hållas löpande för att planera hur det kommer se ut. Men det som är sagt hittills är lovande! :)

Uppslutningen ser bra ut! 34 man redan. Jag kommer inom kort gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala. Anmälan kommer gå via mig för att samla gruppen, och jag anmäler sedan detta till arrangören.

OBS: Ni som läser detta kan pm:a mig (Peter Pan) redan nu med 1. Namn 2. Nick på SH 3. Epostadress. Alla som anmäler sig på tråden får en veckas förtur/ jag håller platser när väl stora utskicket går ut och det är dags att anmäla sig o betala.
PM:en börjar redan rulla in - ca 15 st redan fast inte utskicket gått än! Det ser riktigt bra ut!
:banana:yoparty

Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 13-14 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir en hjälte och en know-how!

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr när det är dags.

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton
35.
36
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.

Last edited:

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130127

BMW Sverige är intresserade av att vara med och kontakt med dem kommer hållas löpande för att planera hur det kommer se ut. Men det som är sagt hittills är lovande! :)

Uppslutningen ser bra ut! 34 man redan. Jag kommer inom kort gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala. Anmälan kommer gå via mig för att samla gruppen, och jag anmäler sedan detta till arrangören.

PM:en börjar redan rulla in - ca 15 st redan fast inte utskicket gått än! Det ser riktigt bra ut!

UPPLÄGG:
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir en hjälte och en know-how!

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr när det är dags.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton
35.Cadludde
36
37.
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Över 20 man har anmält sig via pm/mail och jag har inte ens hunnit få ut mailet än, som det ser ut nu är alla samarbetspartners vi pratat med hittills säkrade! Och vi har typ ett halvår på oss att bygga våra dagar till de bästa Sverige sett!!! (Ja, lite storhetsvansinne, jag vet - men det lutar faktiskt åt det håller)

Hälsningar från en glad Peter Pan. :banana

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Över 20 man har anmält sig via pm/mail och jag har inte ens hunnit få ut mailet än, som det ser ut nu är alla samarbetspartners vi pratat med hittills säkrade! Och vi har typ ett halvår på oss att bygga våra dagar till de bästa Sverige sett!!! (Ja, lite storhetsvansinne, jag vet - men det lutar faktiskt åt det håller)

Du e grym Peter:tummenupp Tack för att du lägger ner tid och energi i detta roliga projekt.
Ifall uppslutningen blir så god som vi tror och hoppas så är säkert tillställningen tämligen unik även i ett globalt perspektiv:rolleyes:

Stora växlar, jag vet:)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
..... BARA 20 ?? Hallå !!!!! Var är alla andra ? Upp upp upp !!!!!!:yoparty:rock

Och JA Peter, du gör ett grymt jobb både här på tråden och att du försöker få ihop denna dag :krama....

Last edited:

Andre_A

Punisher
Gick med
7 May 2005
Hoj
HP4 Comp -13 + R1200GS -13 + CRF 450 X -09
Bra jobbat Peter, ser fram emot denna dag.

Är det några här ifrån som ska till Slovakia Ring i April?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Tack ska ni ha! :tummenupp

För kännedom så har jag nu PM:at o mailat större delen av alla som är reggade som ägare av en S1000RR här på SH. Kom inte åt alla tyvärr pga krånglande sökmotor, men budskapet är definitivt ute.
Maila eller PM:A mig direkt om ni inte har gjort det o ange Namn, nick här på SH och mailadress så har ni förtur när betalningsmailet går ut.

Det ser väldigt bra ut men jag ger mig inte förens anmälningsavgifterna är inne.... :)

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Tack ska ni ha! :tummenupp

För kännedom så har jag nu PM:at o mailat större delen av alla som är reggade som ägare av en S1000RR här på SH. Kom inte åt alla tyvärr pga krånglande sökmotor, men budskapet är definitivt ute.
Maila eller PM:A mig direkt om ni inte har gjort det o ange Namn, nick här på SH och mailadress så har ni förtur när betalningsmailet går ut.

Det ser väldigt bra ut men jag ger mig inte förens anmälningsavgifterna är inne.... :)

Jag är en av de som fått PM av dig. Jag tycker det låter som en kanonkul ide, och självklart är jag intresserad av att hänga med på denna bandag. Kan bli hur kul som helst.

Som en extra bonus fick jag syn på denna tråd som jag inte kände till att den fanns.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Jag är en av de som fått PM av dig. Jag tycker det låter som en kanonkul ide, och självklart är jag intresserad av att hänga med på denna bandag. Kan bli hur kul som helst.

Som en extra bonus fick jag syn på denna tråd som jag inte kände till att den fanns.

Härligt, då är du välkommen till tråden och jag noterar dig som anmäld! Mer info kommer inom kort, dels gällande anmälningsavgift men också uppdatering av innehållet runt omkring bandagen!

Hej!

Är intresserad av att medverka på bandagarna den 13-14 aug.

anders.lundstrom@vectura.se

Kanon - se dig själv som anmäld till årets galnaste fartfest! :tummenupp

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130130

Uppslutningen ser bra ut! 37 man redan. Jag kommer inom kort gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala. Anmälan kommer gå via mig för att samla gruppen, och jag anmäler sedan detta till arrangören.

UPPLÄGG:

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton
35.Cadludde
36 PXX
37.Neonman
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
En aning offtopic, men.

Behöver tips på att övertyga regeringen(frugan) att jag behöver min S1000RR.
Orsaken är att hon är rädd att olyckan ska vara framme osv osv. :(

Hjälp mig nu bröder, ni brukar alltid ha lösningar på allt! :Bugar :tungan

Tillbaks till topic...
Vart köper man en handbok? Northbike skickade varken med handbok eller servicepapper när jag köpte hojen förra året. Får till svar att det slarvats bort. :3freak

Någon som har koll på om Akrapovic Titanium systemet klarar Gelleråsens db krav? Skulle vara helt underbart om jag slipper byta till orginalpipan på S1000RR bandagarna som troligtvis kommer bli min första bandag om jag inte hinner peta in någon tidigare. :yoparty

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
En aning offtopic, men.

Tillbaks till topic...
Vart köper man en handbok? Northbike skickade varken med handbok eller servicepapper när jag köpte hojen förra året. Får till svar att det slarvats bort. :3freak

Någon som har koll på om Akrapovic Titanium systemet klarar Gelleråsens db krav? Skulle vara helt underbart om jag slipper byta till orginalpipan på S1000RR bandagarna som troligtvis kommer bli min första bandag om jag inte hinner peta in någon tidigare. :yoparty

Hmm, frugan kan vara knepig men min tjej har lugnat sig en hel del ju mer bana jag kört. För min del har det faktiskt betydigt dels mindre tid på gatan men även lugnare körning på gata. Inte lika kul att "bomba" när man väl börjat köra bana. Något sånt kanske?

Om det är vanliga användarmanualen du behöver så har jag den på fil någonstans. Pm:a mig din mailadress om du inte redan gjort det maa bandagarna så skickar jag över den.

Akras stora slutburkar brukar klara av Gelleråsens krav, med db-killer definitivt, men även utan tror jag. Så har du stora burken så kommer det sannolikt funka.

P

Kawonda

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2012
Hoj
Honda CBR 600 -08, BMW s1000rr -12
En aning offtopic, men.

Det enkla svaret är naturligtvis att köpa en till henne också :hihi

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...