BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
En aning offtopic, men.

Behöver tips på att övertyga regeringen(frugan) att jag behöver min S1000RR.
Orsaken är att hon är rädd att olyckan ska vara framme osv osv. :(

Hjälp mig nu bröder, ni brukar alltid ha lösningar på allt! :Bugar :tungan

- Gör henne med barn så får hon annat att tänka på. Då har ni ju varsin bäbis sedan.

En annan, lite tuffare linje, är att fråga henne vad hon har med din motorhoj att göra.
Jodå, den frågan brukar spetsa till alla parförhållanden.
:D

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
.....KLIPP......
En annan, lite tuffare linje, är att fråga henne vad hon har med din motorhoj att göra.

Ha Ha, dessutom vad förstår ett fruntimmer om motorfordon? Inget att ta i beaktande menar jag!
De små liven göra sig icke besvär med sådant de inte begriper. Inte heller skola vi förtälja vilken spis eller dammsugare de använda.

Det handlar om respekt för brödgivaren!

:D:D:D:D:D:D

Inlägget ovan kan innehålla spår av ironi:)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Har följt den här tråden sedan starten, och nu börjar det "dra ihop sig". För er som orkar plöja igenom den så finns det en del intressanta saker för en -10 eller -11 ägare.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Gör henne med barn så får hon annat att tänka på. Då har ni ju varsin bäbis sedan.

Första förslaget: det där är en farlig linje att gå på, snart börjas det med "men älskar du inte ditt barn och vill att hon ska växa upp med en pappa". För mig känns det där alternativet typ som att ge kärnvapen till en diktator och hoppas att det ska hålla honom upptagen istället för att invadera grannlandet :)

Det andra förslaget; respekt till den som kör på det, hårigare bollar än jag har :)

Jag brukar hålla en något mer diplomatisk linje när frågan kommer upp och säga som det är; motorcykel har varit och är en viktig del av mitt som jag inte kan tänka mig att vara utan men att jag kör med hjärnan på allmän väg och kör på bana när jag vill köra fort.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Har följt den här tråden sedan starten, och nu börjar det "dra ihop sig". För er som orkar plöja igenom den så finns det en del intressanta saker för en -10 eller -11 ägare.

Ojojoj, verkar finnas en chans att komma över abs/dtc från antingen en 12:a, HP4 eller race ecu. Minst sagt intressant! Som vanligt är det mest fokus på hästkrafter vilket jag är relativt ointresserad av men att kunna få samma ecu som en 12:a/hp4:a alternativt en race ecu med standardmapp för insprutning och tändning är ju en våt dröm!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130203

BMW Sverige är intresserade av att vara med och kontakt med dem kommer hållas löpande för att planera hur det kommer se ut. Men det som är sagt hittills är lovande! :)

Uppslutningen ser bra ut! 37 man redan. Jag kommer inom kort gå ut med riktade pm till alla med S1000RR på SH och fråga om intresse. Där kommer jag även be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala. Anmälan kommer gå via mig för att samla gruppen, och jag anmäler sedan detta till arrangören.

OBS: Ni som läser detta kan pm:a mig (Peter Pan) redan nu med 1. Namn 2. Nick på SH 3. Epostadress. Alla som anmäler sig på tråden får en veckas förtur/ jag håller platser när väl stora utskicket går ut och det är dags att anmäla sig o betala.
PM:en börjar redan rulla in - ca 15 st redan fast inte utskicket gått än! Det ser riktigt bra ut!

Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 13-14 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir en hjälte och en know-how!

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr när det är dags.

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR---------------Bekräftad
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton
35.Cadludde
36 PXX
37.Neonman
38.
39.
40.
41.
42.
43.
44.
45.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Letar bra o billig försäkring till mitt racebussprojekt, någon som har tips vart jag skall ringa?
(-00:ans Ford Transit)

P

PeBro

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2012
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130203

Alla som anmäler sig på tråden får en veckas förtur/ jag håller platser när väl stora utskicket går ut och det är dags att anmäla sig o betala.

Vad har du för kontonummer... vart ska jag betala?:banana:yoparty

Mvh/Peter

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Kolla på www.insplanet.se skriv in dina uppgifter och reg-nr så kollar du kostnadsfritt upp billigaste försäkringen åt dig. Du kan även be dem kolla upp olika typer av försäkringar som ex hel/halv och trafik osv. :) Jag använde den alltid när jag hade väg-hoj fungerade riktigt bra!

Letar bra o billig försäkring till mitt racebussprojekt, någon som har tips vart jag skall ringa?
(-00:ans Ford Transit)

P

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vad har du för kontonummer... vart ska jag betala?:banana:yoparty

Mvh/Peter

Ha, ha - jag går ut med inbetalnings- och annan info inom kort här på tråden och via mail till alla som anmält sig via pm/mail till mig. Det viktiga är att jag har era namn och mail så jag kan lägga upp er på min sändlista.

P

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Hallå igen! Efter lite frånvaro från tråden tänkte jag dyka in med vad som kanske kan vara lite intressant information. Vi har ju diskuterat bromsbelägg vid ett par tillfällen. Jag fick tag på en extra uppsättning original som jag bytte till första vändan och när dessa tog slut köpte jag en uppsättning SBS 870HS för £51 på ebay. Dessa fungerar alldeles utmärkt! Det finns en annan variant på dessa som skall vara lite mer "race" om man känner för de men jag har inte provat dem.

I en annan tråd där det diskuterades problem med avtagande bromsverkan så läste jag ett intressant inlägg:
Såg tidningen PS "Das Sport-Motorrad Magazin" i somras och köpte ett nummer. En bilaga var PS Tuningspecial.
med Schwerpunktthema: Bremsen.
Man testade först 18 olika bromsbelägg på en BMW S1000RR.
Betygen sattes med 20 max i tre grenar: Bromsdosering, Bromsverkan, Tryckpunkt
De två bästa beläggen var
www.alpharacing.com typ AB-1033-C20 19+20+17=56 Preis je Sattel 145 Euro PS-TIPP
www.braking.de typ P1R947 19+19+17=55 Preis je Sattel 159 Euro
På delad 3e plats med 50 poäng kom
www.motorradbremse.de typ CL BRAKES SBK5 17+18+15=50 Preis Je Sattel 55 Euro
PS-PREISTIPP
www.ab-m.de FERODO RACE PADS 17+18+15=50 Preis je Sattel 78 Euro
www.motorradbremse.de CL BRAKES C60 17+17+16=50 Preis je Sattel 97 Euro
sedan på 4e och delad 5e plats
www.lucas-bikersworld.com TRW-LUCAS MCB 829 CRQ 17+16+16=49 P j S 74 €
www.lucas-bikersworld.com TRW-LUCAS MCB 829 SCR 18+18+12=48 P j S 170 €
BMWs originalbelägg från BREMBO 07BB3396 17+17+14=48 P j S 75 €

sedan kom 10 andra belägg med lägre poäng....

lägst poäng delad 17e plats :näsblod
BREMBO typ 07BB33SC 16+16+8=40 70Euro
TRW-LUCAS typ MCB 829 SV 14+14+12=40 54Euro

De testade också att byta bromsskivor på S1000RR
BMW original 4,5mm tjocka 17+17+14=48 per skiva 272 Euro
www.alphatechnik.de typ KBA 61266 5,5mm 19+20+18=57 per skiva 312 Euro
www.braking.de typ WAVE WK 109 5,0 mm 19+19+17=55 per skiva 268 Euro
www.rennsservice-grimm.de typ RACING FLAME 5,5mm 17+18+19=54 per skiva 295 Euro

:)

Rätt mycket av den matnyttiga infon finns ju redan där men någon kanske kan gräva upp nämnda tidning?

maz-ze

maz-ze
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
BMW s1000rr
Hej nu vill jag också vara med. Är numera lycklig ägare av en s1000rr :hihi

Är det någon som vet var man kan köpa ett kåpsett som man inte behöver vara rädd att repa

Mats

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...finns lite tips tidigare i tråden angående "kraschisar"...

Jag tänkte slänga på mina kraschisar nu och sätta på nya dekalerna......

Bifogat

• 66548_NoTitle.jpg
    66548_NoTitle.jpg
    24.2 KB · Visningar: 95
  • Kebab.jpg
    Kebab.jpg
    25.8 KB · Visningar: 86

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Hallå igen! Efter lite frånvaro från tråden tänkte jag dyka in med vad som kanske kan vara lite intressant information. Vi har ju diskuterat bromsbelägg vid ett par tillfällen. Jag fick tag på en extra uppsättning original som jag bytte till första vändan och när dessa tog slut köpte jag en uppsättning SBS 870HS för £51 på ebay. Dessa fungerar alldeles utmärkt! Det finns en annan variant på dessa som skall vara lite mer "race" om man känner för de men jag har inte provat dem.

I en annan tråd där det diskuterades problem med avtagande bromsverkan så läste jag ett intressant inlägg:

Rätt mycket av den matnyttiga infon finns ju redan där men någon kanske kan gräva upp nämnda tidning?

Om ingen har den kan du beställa den här http://shop.motorradonline.de/hefte-downloads/ps?productId=95461&productCategory=scwAboshopPS#rd=1

Michey

VetInteVadJagSkaSkrivaHär
Gick med
21 May 2006
Hoj
Nån gammal skräphög..
Halloj alla beemer pro's.
Eftersom banracingen går framåt så är det nu dags att göra nått åt Bettans förskräckliga mappning, men jag kan inte riktigt ursklija för/nackdelar med hur jag skall gå tillväga..
PowercommanderV VS HP Race Calibration Kit?

Mina antaganden so far.

Pcv:
+ Billig
+ Behövs endast en PCV enhet.
- Endast redigering av map, ingen kontroll på DTC etc.

HP RCK:
+ Full kontroll.
- Dyrt
- Kräver Race ECU?
- Kräver upplåsningsnyckel?
- Alla former av garanti ryker?

Vad finns det för erfarenheter här på forat?:Bugar

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Hej nu vill jag också vara med. Är numera lycklig ägare av en s1000rr :hihi

Är det någon som vet var man kan köpa ett kåpsett som man inte behöver vara rädd att repa

Mats

Grattis till hojen o välkommen hit till tråden! :tummenupp

Glöm inte att skriva upp dig på vår bandag i slutet av sommaren! Du bara måste med! :banana

Mvh Peter

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Halloj alla beemer pro's.
Eftersom banracingen går framåt så är det nu dags att göra nått åt Bettans förskräckliga mappning, men jag kan inte riktigt ursklija för/nackdelar med hur jag skall gå tillväga..
PowercommanderV VS HP Race Calibration Kit?

Mina antaganden so far.

Pcv:
+ Billig
+ Behövs endast en PCV enhet.
- Endast redigering av map, ingen kontroll på DTC etc.

HP RCK:
+ Full kontroll.
- Dyrt
- Kräver Race ECU?
- Kräver upplåsningsnyckel?
- Alla former av garanti ryker?

Vad finns det för erfarenheter här på forat?:Bugar

Jag tror att du behöver hjälp av Backman eller kanske Dr Zätare, få se om du kryper upp ur sina hål.... :D

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati