Tror inte att jag är vassare än dig...
Tack för tipset med pinnar från Attack Performance! De är oslagbara
Var med Greven på Almeria i helgen och långrakan är lite extrem eftersom man kommer upp i 270 och bromsar ner till 40-50 knyck för att få bra driv ut på start/mål.
När det började skaka så trodde jag att det var ABS som assisterade, men inga lampor lös på instrumentet.
Fick hjälp av Backman att byta belägg och kollade noga. Det gick som en dans
Sneglade på hans hoj förstås men han hade andra fälgar och skivor som inte alls såg ut som original...
Det fortsatte att skaka vid inbromsningen efter bytet av belägg. Men bromsverkan fanns där till fullo.
Balansvikter borde kännas utan bromsen på (tycker jag).
BMW hyr ut hojar där men kör runt banan i lugnare tempo i en lång rad när jag kollade.
Jag hade en Triumph Daytona 675 tidigare. Där skiftade kvalitén på skivor friskt! Förmodligen så har jag otur
I depå så snurrade jag på hjulet utan att se någon skevhet. Men om värmen gör att det nyper mellan den inre ringen som är bultad i fälgen och själva skivan så är det väl ändå läge att byta till något annat?
Det var ju killar där som inte var helt utan kompetens, om man säger Och det kan finnas många orsaker!
Jag kollar när hojen är i mina händer igen...
Återkommer med resultatet
Men om AVA säger köp nytt och lycka till så blir nog det slutgiltiga resultatet Brembo HP för att slippa strul!
Jag har en 12:a, och oddsen för att hamna i en strul-batch av skivor är överhängande. Lika bra att ladda medans degen finns
Aaa, missförstod dig. Trodde vibrationerna infann sig utan broms vid 270km/t.