BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...ser jättebra ut :) Du är inte rädd att du skrämmer iväg folk bara eftersom det "lutar" så mycket på bilden ? Nog för att Gelleråsen har blivit sämre och hoppigare men så där mycket har det inte sjunkit i "Eijjes" :mattias, gillar att dom breddat den ordentligt dock..:hihi

Du gör ett grymt jobb Peter ! Hoppas folk förstår det och även om du inte skulle "pröjsa" för bandagen så tror jag inte någon skulle ha någon åsikt om det tror jag/hoppas jag :tummenupp/M

Vad tycker ni? Detta är det som väntar.... :yoparty

View attachment 379570

PS: Nej, jag tjänar inga pengar på detta, jag kommer betala för bandagarna med... DS.

Last edited:

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
>Joel:
Jag såg din annons om kraschpuckar. Puckar har jag redan men de där fästena att ha istället för skjutspinnar verkar fiffiga, var fick du tag på dem?

68508_spnn.jpg

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
>Joel:
Jag såg din annons om kraschpuckar. Puckar har jag redan men de där fästena att ha istället för skjutspinnar verkar fiffiga, var fick du tag på dem?

68508_spnn.jpg

Om man inte är så nogräknad, funkar det egentligen inte lika bra att dra i skruvar i hålen när man tar bort pinnarna? Det är väl bara gängorna man behöver skydda från smuts?

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
>Joel:

68508_spnn.jpg

Jag beställde ett par liknande på xphase.se om du inte får tag i några på annat sätt..

/P

joels1000rr

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Hoj
BMW s1000rr -12
>Joel:

68508_spnn.jpg

Fick med dom när jag köpte min förra S1000rr, men iom att tjejen åker med rätt ofta så kom de aldrig till användning, så svaret på din fråga är att jag vet inte vart du får tag i dem :)

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Vad har ni för ostar? Åker K3 idag, men det är dags för nya. Åker mkt gata och en och annan bandag är tänkt under säsongen. Några varma rekomendationer eller nyheter? Hade Pilot Power 2ct på sukkan men tycker dom tar slut väldigt fort även om det är ett bra däck.

Tog ett varv runt kvarteret, nu får gärna våren dyka upp ordentligt! :rolleyes:

Som Peter skrev så är det bra däck, men de är väl egentligen mönstrade slicks. Min hoj kom med K3:eek:r men de blir aldrig tillräckligt varma på gata även i torrt sommarväder, så fort det är regn så blir det bara värre.

Ämnet har diskuterats en del så använd sökfunktionen när du är inne i tråden så kan du nog hitta lite mer matnyttigt men jag (med flera) har bytt till Dunlop Sportsmart och aldrig tittat bakåt....

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Som Peter skrev så är det bra däck, men de är väl egentligen mönstrade slicks. Min hoj kom med K3:eek:r men de blir aldrig tillräckligt varma på gata även i torrt sommarväder, så fort det är regn så blir det bara värre.

Ämnet har diskuterats en del så använd sökfunktionen när du är inne i tråden så kan du nog hitta lite mer matnyttigt men jag (med flera) har bytt till Dunlop Sportsmart och aldrig tittat bakåt....

Med risk för att dra igång en däckdiskussion så är faktiskt Sportsmart rejsigare än vad de flesta tror. Men jag håller med, det är ett mycket bra däck och det sitter på mina gatfälgar också.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009

Jag kommer köra mkt gata och vill gärna ha ett däck som får temp relativt enkelt men samtidigt funkar fint för lite hårdare och bankörning. Hur pass hårt får man jobba för att få fart på Sportsmart?

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Med risk för att dra igång en däckdiskussion så är faktiskt Sportsmart rejsigare än vad de flesta tror. Men jag håller med, det är ett mycket bra däck och det sitter på mina gatfälgar också.

Petta, maila mig konto nr för anmälningsavgiften till bandagarna. Jag vill vara med och leka! :yoparty

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Jag kommer köra mkt gata och vill gärna ha ett däck som får temp relativt enkelt men samtidigt funkar fint för lite hårdare och bankörning. Hur pass hårt får man jobba för att få fart på Sportsmart?
Mina Sportsmart blir varmare bra mycket snabbare än K3orna. De har dessutom något lägre arbetstemperatur och våtgreppet är oerhört mycket bättre - jag har fått sådana där spännande sidorförflyttningar på gata med K3orna. Annars vet jag folk som kör både Michelin Power Pure och deras 2CT.

Tom på Hojdack.se är annars himla trevlig och en riktig fena på det här om man vill diskutera av sig, dock gissar jag att han också skulle säga Sportsmart.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Det är omöjligt att säga exakt hur hårt man ska köra, det är olika för alla. Men för att göra det enkelt för dig; det är Sportsmart du skall ha. I min mening är det däcket som har absolut bästa kombinationen av gat- och banegenskaper. End of diskussion. Du kommer inte bli missnöjd. Sportsmart kan du dessutom sänka trycket i och få ändå bättre banegenskaper.

Det är inte förrän du vill jaga bra tider på banan och du känner själv att däcken inte räcker till där som du skall byta typ av däck. Och då kan du byta på både banan och gatan. Däcksvärmare och slicks på banan och sporttouring på gatan.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Bandag för BMW S1000RR-tråden - Nuläget 130226

Uppföljningsmöte skall tas med BMW Sverige för att berätta hur evenemanget kommer se ut i slutskedet!
En "prototyp" till tröja för eventet har tagits fram som kommer visas för samarbetspartner och tilltänkta sponsorer.
Peter Lindén har sagt ja till att medverka under bandagarna som föreläsare och mentor. Får vi se honom på en S1000RR kanske? :)
Uppslutningen ser bra ut! 39 man och en övervägande del har mailat in uppgifter för utskick när det är dags för mer detaljerad info samt delbetalning.
De riktade pm:en som jag lovat er har dröjt lite då det visade sig att alla mina PM/mail inte hade nått fram till alla registrerade S1000RR-ägare här på SH. Kommer inom kort. Där kommer jag be om direkta mailadresser till er alla för att kunna göra massutskick när det är dags att anmäla sig och betala.

OBS: Ni som läser detta kan pm:a mig (Peter Pan) redan nu med 1. Namn 2. Nick på SH 3. Epostadress. Alla som anmäler sig på tråden får en veckas förtur/ jag håller platser när väl stora utskicket går ut och det är dags att anmäla sig o betala. Skriv in er här i detta inlägg också, det peppar lite! :musik

PM:en börjar redan rulla in - ca 29 st redan Det ser riktigt bra ut!

Skriv upp er nedan om ni är seriöst intresserade av en bandag med S1000RR som tema. Det är inte bindande men seriöst intresse skall finnas. Alla med S1000RR är välkomna!

UPPLÄGG:
Gelleråsen 13-14 augusti i samarbete med Cashback Racing. Allt spikat o klart!
Alla S1000RR ägare kan delta oavsett vana av bankörning.
Transponder till 30 förare finns tillgängligt. (Flera vet jag har Laptimers så det kommer räcka långt)
2 dagar, ink grillning och föreläsningar relaterat till S1000RR under dagarna.
Niklas Cajback och Mats Backman från Pro Superbike, Peter Lindén samt flera vassa förare på plats för med råd om körteknik, utrustning och spårval.
Däckservice och tillbehör från Apha Racing till S1000RR på plats via Bactor (Backman racing).
Möjligt till sprintrace utreds.
MERVÄRDE - dvs föreläsare, instruktörer, mekaniker/råd och tävlingsförare med erfarenhet på S1000RR som kan hjälpa både de som är första gången på bana o de som är Melandri-wannabee. Föreläsare blir Peter Lindén, jag själv när det gäller att bygga om från gata till bana och vi inväntar även fler förslag på föreläsare från samarbetspartners.

Pris blir 2500 kr för 2 dagar, inkl grillning, föreläsningar mm. Anmälningsavgift 1000 kr när det är dags.

Leta upp senaste svaret på detta inlägg, skriv in ditt nick i listan nedan, klipp bort "Quote" före o efter denna text i ditt svar så all text blir kvar.

Mvh Peter

1. Peter Pan
2. Tob3
3. Weber
4. Galne Dansken
5. S.an.d.m.a.n.
6. 2hjulkul
7. Capoeira-R1
8. Bo Backman
9. Björn Enghag
10.Try
11.Micke "Hilding"
12.MickeR---------------Bekräftad
13.Captain slow
14.Rootofevil
15.#21
16.Mats Backman
17. The Knight
18. Molzzon
19. Yusse
20.Dfused
21.Zacke
22.Andre_A
23.TeddyTwoFace
24.Zebbh
25.TV
26.Michey
27.asg888
28.John
29.Kent
30.Thomas
31.PeBro
32.Iridium
33.Killersnail
34.Niohundrasexton
35.Cadludde
36 PXX
37.Neonman
38.Hultqvist
39.Zebbh
40.
41.
42.
43.
44.
45.
46.
47.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Mina Sportsmart blir varmare bra mycket snabbare än K3orna. De har dessutom något lägre arbetstemperatur och våtgreppet är oerhört mycket bättre - jag har fått sådana där spännande sidorförflyttningar på gata med K3orna. Annars vet jag folk som kör både Michelin Power Pure och deras 2CT.

Tom på Hojdack.se är annars himla trevlig och en riktig fena på det här om man vill diskutera av sig, dock gissar jag att han också skulle säga Sportsmart.
Sportsmart beställda, tack för hjälpen grappar! :tummenupp
Passade även på att beställa Zero Gravitys Double Bubble med blankt glas. Tycker tonat blir lite för mkt kebabstuk :D

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Funderar på att hemmalacka lite kåpdelar, är det möjligen någon som har originalplastdelar till en -12:a att sälja?

PM:a gärna

/P

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Svårt med hemmalack men betydligt lättare att foliera om det är små prylar. De nya folien från 3M har ju små hål i sig så det blir inga bubblor.

Ja jag tänkte egentligen köra vattentransfer med lack över. Vill kunna köra både bana och på väg utan att behöva byta kåpset, och tänkte att originaldelar kanske passar bättre än kinakåpor?
Vissa kolfiberdelar tänkte jag köpa hos Bactor.. :)

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Vi ska faktiskt göra en sportsmart test nu när vi sticker till cartagena för att se vad dom går för på bana

Återkommer hur det gick :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...