BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Ort
Katrineholm
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Vi ska faktiskt göra en sportsmart test nu när vi sticker till cartagena för att se vad dom går för på bana

Återkommer hur det gick :)
Ska bli intressant att höra hur det gick!:tummenupp
Har ni bänk på Bactor?
 

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Ort
Nynäshamn
Hoj
BMW S1000RR -11
ImageUploadedByTapatalk1361905757.874572.jpg

Sportsmart laddade med dom nya OZ fälgarna och vassaste nya reviderade alpha Racing 5.5mm skivor, det är vackert!! :D
 

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000RR
Bacman, ett säljtips!
Kör med dem däcken på BMW bandagen och visa folk vad dem verkligen går för!
Går säkert att köra 1.10-1.12 med dem däcken runt Gelleråsen.
Jag tror det var Backlund som körde runt Gelleråsen med en GSXR750 och Sportsmart och var nere en bra bit under 1.15. Även om det smärtar något gröndjävulskt att erkänna så verkar ju det mesta sitta i huvudet...:fyllisar
 
Last edited:

yusse

hej på alla
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
S1000RR BMW 2011

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Är det SC2 eller PRO däcket du ska köpa?
PRO däcket är perfekt för en glad bandagsamatör som vill ha ett däck som håller länge.
Man kan säga att det är ett endurancedäck.
Det PRO däcket kan du ha många körningar.
Jag körde på detta däcket när jag började köra bana, mer prisvärt däck hittar du inte!

SC2 däcket är ett tävlingsdäck, mycket mjukare, bättre grepp men inte säkert att man utnyttjar de påfrestningarna som det däcket klarar av om man inte tävlar eller kör riktigt fort.

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/


- Jag tänkte busa-till det med Pirelli Diablo Superbike. Slicks, men det lilla jag kör på allmän väg får länsman tåla. :rolleyes:
Duger dom på bana?
http://www.mynetmoto.com/motorradre...ABLO SUPERBIKE/StartRow/0/motorradreifen.html
 

CAD-Ludde

Ny medlem
Gick med
19 May 2010
Ort
Sigtuna
Hoj
S1000 RR, Yamaha R1
Har beslutat mig för att testa raceväxlat när mina Attack Performance kommer..
Ni som har dem, något att tänka på vid montering/justering?
Kommer att köra originalkåpa/avgas till att börja med.
Har en -12:a om det spelar roll?
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Är det SC2 eller PRO däcket du ska köpa?
PRO däcket är perfekt för en glad bandagsamatör som vill ha ett däck som håller länge.
Man kan säga att det är ett endurancedäck.
Det PRO däcket kan du ha många körningar.
Jag körde på detta däcket när jag började köra bana, mer prisvärt däck hittar du inte!

SC2 däcket är ett tävlingsdäck, mycket mjukare, bättre grepp men inte säkert att man utnyttjar de påfrestningarna som det däcket klarar av om man inte tävlar eller kör riktigt fort.

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/

- Jag tänkte nog köra på PRO-däcket. Jag är inte särskilt snabb och PRO sägs ha en lägre arbetstemperatur. Tror att det kan behandlas som ett vanligt banåkardäck, med de första varven i lugnare tempo då både förare(gamma) och däck värms upp. Läste oxå nånstans att det inte är nödvändigt att använda värmare till dem såvida man inte vill köra fort med en gång, direkt från depån.
Åsså är det ju hållbarheten, de håller förmodligen längre, längre än Dragon Supercorsa SC2 som jag åker på nu.

Risken att vurpa på gata är relativt låg eftersom jag är en riktig mes i trafiken. Känns ibland riktigt obehagligt att dela samma vägbana som alla andra trafikantgrupper........men tack för omtanken.:tummenupp
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
....det var på actionpics körning som han gjorde det och jag låg bakom och garvade när han körde låg 1.17 på samma cykel med skjuts och sportsmart (finns på film med....)

Jag tror det var Backlund som körde runt Gelleråsen med en GSXR750 och Sportsmart och var nere en bra bit under 1.15. Även om det smärtar något gröndjävulskt att erkänna så verkar ju det mesta sitta i huvudet...:fyllisar
 
Last edited:
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...med slicks på gata får man bara "kvartssamtal" med pekka, dom brukar inte vara så imponerade vet jag ehhh host har jag hört menar jag...:rolleyes: och då var det ändå på den svartvita tiden... Sen som Tobbe säger "kasst grepp" om du inte har jävligt bråttom.......

Jag rekommenderar dig att inte köra något slicks på gata, alla slicks behöver värmar upp med däckvärmare innan du kör. På gata är det svårare att behålla temperaturen och däcket kommer kallna mycket fortare.
Då är risken stor för en krasch. :/
 
Last edited:

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
...med slicks på gata får man bara "kvartssamtal" med pekka, dom brukar inte vara så imponerade vet jag ehhh host har jag hört menar jag...:rolleyes: och då var det ändå på den svartvita tiden... Sen som Tobbe säger "kasst grepp" om du inte har jävligt bråttom.......

- Hur menar du? Vad är ett kvartssamtal i detta sammanhanget?
Kan man slingra sig ur böter med en vänlig ton gentemot konstapeln? :confused:
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
- Jag tänkte nog köra på PRO-däcket. Jag är inte särskilt snabb och PRO sägs ha en lägre arbetstemperatur. Tror att det kan behandlas som ett vanligt banåkardäck, med de första varven i lugnare tempo då både förare(gamma) och däck värms upp. Läste oxå nånstans att det inte är nödvändigt att använda värmare till dem såvida man inte vill köra fort med en gång, direkt från depån.
Åsså är det ju hållbarheten, de håller förmodligen längre, längre än Dragon Supercorsa SC2 som jag åker på nu.

Risken att vurpa på gata är relativt låg eftersom jag är en riktig mes i trafiken. Känns ibland riktigt obehagligt att dela samma vägbana som alla andra trafikantgrupper........men tack för omtanken.:tummenupp

Jag hade tänkt prova PRO i år också för att få lite bättre livslängd på bakdäcket, K3:an tog slut på en dag och det blir lite väl dyrt i längden...

Jag har läst lite om däcken och de är ju utvecklade för att fungera utan däcksvärmare som du säger men jag tänkte köra med värmare ändå. Passen här är oftast 20 min och ska man värma däck i två varv så förlorar man inte sällan 20% av körningen på att värma däck. Dessutom känner jag mig bra mycket säkrare när jag åker ut på förvärmda däck.

Har du grejerna kanske du kan skära däcken lite, då kanske konstapeln inte blir riktigt lika hetsk och det ska ju även skynda på uppvärmningen. Jag har dock ingen aning om det funkar på sådana här hobbyslicks :)
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
...har en kort snutt där en annan av instruktörerna filmar och jag kommer in och bråkar med filip och hans skjuts och kör om dom efter eijjes och när vi stod i depån efter så var jag bara tvungen att säga till honom att det finns på film när jag kör om honom :) p:ma en mailadress så ska jag se om jag hittar det på hemdatorn...

Du råkar inte ha en länk? Jag har bara hört legenden återberättas muntligen
 

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
...har en kort snutt där en annan av instruktörerna filmar och jag kommer in och bråkar med filip och hans skjuts och kör om dom efter eijjes och när vi stod i depån efter så var jag bara tvungen att säga till honom att det finns på film när jag kör om honom :) p:ma en mailadress så ska jag se om jag hittar det på hemdatorn...

Lägg upp, lägg upp, lägg upp, lägg upp!! :banana
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top