BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Jag missade att du la till bilder. Men förutom att STK-hojen har missfärgningar från värmen ser de väl identiska ut, eller? Förutom att originalaren på bilden inte har någon ABS-ring?

Det kan ju i och för sig vara tjockare varianter av originalskivorna. Det tror jag inte man skulle se med blotta ögat och det skulle väl även hjälpa mot att de slår sig?

Edit: det verkar vara någon form av skåror precis vid fästena på STK-hojen. Kan det vara för att göra de fullt flytande eller för motverka att fästena kärvar när de expanderar av värmen?

Last edited:

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Det är otroligt kul att se alla nya ansikten här på tråden, välkomna! :)
Tråden är nu självgående med mycket kunskap för alla typer av åkare, från gata till full race, och tråden är dessutom en av de mest kvalitativa jag har sett här på SH!
Vi närmar oss 4000 inlägg i en tråd som bara är 2 år och 7 månader gammal, det är inte dåligt! :tummenupp

Och vi två står för ca 2000 av de inläggen? :)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Jag missade att du la till bilder. Men förutom att STK-hojen har missfärgningar från värmen ser de väl identiska ut, eller? Förutom att originalaren på bilden inte har någon ABS-ring?

Det kan ju i och för sig vara tjockare varianter av originalskivorna. Det tror jag inte man skulle se med blotta ögat och det skulle väl även hjälpa mot att de slår sig?

Edit: det verkar vara någon form av skåror precis vid fästena på STK-hojen. Kan det vara för att göra de fullt flytande eller för motverka att fästena kärvar när de expanderar av värmen?

Såg "skårerna" också, och som du säger kan värmen ha skapat kulörskillnaden. Originalbilden är på min hoj när den rullat typ en mil. Bilden visar hojen på höger sida därför saknas abs-ringen.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Och vi två står för ca 2000 av de inläggen? :)

Ungefär....:D Nä, jag tycker det känns som att det är betydligt fler sista tiden som är inne i tråden. En hel del har handlat S1000RR hojar sedan tråden startade o det märks. Inte minst märker jag av det om jag är borta några dagar från tråden o måste läsa in 2-3 sidor, det hände aldrig förr.

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Det snackas mycket race i denna tråden, kommer jag bli utslängd härifrån om jag skaffar...tonat...kåpglas...? :rodnar

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Det snackas mycket race i denna tråden, kommer jag bli utslängd härifrån om jag skaffar...tonat...kåpglas...? :rodnar

Det är nog bara att de är lite mer verbala men tex jag kör inte racing och har inga sådana ambitioner även om jag gillar bana :) Jag har tonat double bubble-glas och det funkar faktiskt riktigt bra när jag böjer mina lite drygt 190 över tanken. Så ser det jävligt snyggt också tycker jag :D
EDIT: PUIG kör jag med, original känns dyrt och sämre

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Nejdå, då har Rootofevil lite sällskap och det behöver han! :hihi

Nej, skämt o sido, det är som Roten till allt ont skriver, vi är många som kör bana, och inte alls så många som tävlar. Tonat kåpglas med lite mer höjd kan vara både snyggt och praktiskt, inte minst när man e lång. De som rejsar på riktigt skall ha klara glas enligt reglementet, vi andra kan ha hur snygga hojar som helst! :D
Puig är bra grejer, har själv haft det märket på flera hojar.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR

Beror på vilken färg.

Double bubble kan jag varmt rekommendera även på gatan, ger betydligt behagligare upplevelse när du får upp farten lite.

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
S1000RR-trådens bandag - Poster

Vad tycker ni? Detta är det som väntar.... :yoparty

Poster S1000RR Bandag.jpg

PS: Nej, jag tjänar inga pengar på detta, jag kommer betala för bandagarna med... DS.

Zebbh

woop woop
Gick med
11 Apr 2012
Hoj
Kawasaki ZX10R 2011 BMW S1000RR 2011 Yamaha YZF R1 2009 Suzuki GSXR 600 2009
Vad har ni för ostar? Åker K3 idag, men det är dags för nya. Åker mkt gata och en och annan bandag är tänkt under säsongen. Några varma rekomendationer eller nyheter? Hade Pilot Power 2ct på sukkan men tycker dom tar slut väldigt fort även om det är ett bra däck.

Tog ett varv runt kvarteret, nu får gärna våren dyka upp ordentligt! :rolleyes:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vad har ni för ostar? Åker K3 idag, men det är dags för nya. Åker mkt gata och en och annan bandag är tänkt under säsongen. Några varma rekomendationer eller nyheter? Hade Pilot Power 2ct på sukkan men tycker dom tar slut väldigt fort även om det är ett bra däck.

Tog ett varv runt kvarteret, nu får gärna våren dyka upp ordentligt! :rolleyes:

Du har bland de bästa däcken som finns när det gäller gata/bana. Köp lika dana om du är nöjd i dag. Dunlop D211GP och deras lite mer gatanpassade Sportsmart är mycket bra också.
Lägger du vikten på mycket gata tycker jag du kan gå ned ett hack i "rejsighet" och titta på Roadsmart och Pilot Road 3(?) tror jag de heter. Du får ut mycket mer mil på gatan och bra våtgrepp om det behövs. Inte helt optimala om du vill utvecklas på bana dock. Då är du tillbaka på de första däcken jag nämnde.
Finns naturligvis fler bra däck men dessa har jag provat o kan stå för.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...