BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Ja, sista högern innan start/målrakan är ju bara så jävla ball! Är ju lätt 10-15m nedför i kurvan! Som dessutom är off camber:crash:yoparty
Man kommer ur en tight höger på tvåan, rätar upp petar i trean, OCH DET ENDA MAN SER ÄR BERG I FJÄRRAN!:gnissla Det är ingången! Ja ja, hoppas det går:D

Det är svårt att uppfatta på film, men kolla vyn vid 9:58. Och vad som sker vid 10:01:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Ja, sista högern innan start/målrakan är ju bara så jävla ball! Är ju lätt 10-15m nedför i kurvan! Som dessutom är off camber:crash:yoparty
Man kommer ur en tight höger på tvåan, rätar upp petar i trean, OCH DET ENDA MAN SER ÄR BERG I FJÄRRAN!:gnissla Det är ingången! Ja ja, hoppas det går:D

Det är svårt att uppfatta på film, men kolla vyn vid 9:58. Och vad som sker vid 10:01:D

Vad hände där?! Stenskott? Tappa fästet? :va

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Vad hände där?! Stenskott? Tappa fästet? :va
Nä, kamerahuset touchade asfalten:rock När jag monterade den så trodde jag inte att den skulle kunna ta i utan att fotpinnen tar i innan. Men det var ju lugnt det går ju inte särskilt fort där:) Tappar man kameran där får man nog åka till Marocko för att hämta den:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Här kommer 2 varv på Jerez också. Sorry för den taskiga kvalitén. Dels sitter inte kameran 100 fast, fästet glappar något, och sedan behöver jag nog kontrollera inställningarna på kameran. Men ni ser i alla fall hur banan går och hur kul det är! :D

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
Hej.
Min maskin börjar bli klar efter den portas och planas av Matte Bolin.
Skulle behöva hjälp med att ladda hem en manual med kamtider och moment för att dra toppen.

Tackar !

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
SOLD

Hej alla S1000RR 2010-2011-ägare.

Jag har på grunda av miss i kommunikationen köpt hem 2 st. bättre begagnade OEM 2012 styrkronor/triple clamps (övre+undre) inklusive centrumaxeln redan monterad för enklare montering på cykeln utan behov av press, kyla och värme.

Lager är inte inkluderat.

Är det någon som är intresserad av att köpa loss den ena?
Vill ha 4000:-. (inkl. frakt skulle det stått också...)

Detta i hop med byte av Swing Pivots ger geometri mer likt 2012 och framåt.
Det har pratats om denna mod tidigare i tråden......

IMG_2421_40.jpg

IMG_2422_40.jpg

Last edited:

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Nu ni grabbar! Vi har fått äran att sälja ett par TGP PR12 production racer's!!!
Det är bara att slå till nu innan dom tar slut ;) Limetid edition, 29 st totalt kommer dom att tillverka varav 9 är sålda!
"Lite" modellen väger 180kg och lämnar 199 hästar, medan den värsta vägen 155kg körklar och lämnar 235 hästar med 120nm max torque!!!!
Komponenter som Öhlins WSBK gaffel, Brembo, Marchesini magnesium fälgar och carbon till förbannelse....
Hela bakrams partiet tex är tillverkat helt i carbon!

Priser från 39,990€ + moms och uppåt...
Bara att slå till :D
Den värsta värsting modellen får man inte äga däremot, hojen köper man, men motor får man endast leasa
Perfekt för den som vill känna på hur det känns att köra Moto GP....

PeterPan, rookie 1000? Race ready!
Omid kanske? Du får ett set vuxen blöjor på köpet!

http://productionracer.com/info/en/

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Var i garaget och slängde på slicks, tyckte det gick väldans enkelt när hubben trillade ur fälg. Satte på hjulet och märket att det var ett glapp mellan hubb och fälg! Typ som gummina va lite slita/för små, håller jag i fälgen så kan jag flytta drevet nån mm, typ tangentiellt glapp (heter det väl) men inget axiellt och gummina ser ok ut. Skall det vara så, någon som vet?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Brorsdotter, 2 år gammal, provar S1000RR för första gången! :tummenupp Mycket uppskattat vilket ledde till x antal varv runt kök o vardagsrum! :yoparty Efter åkturen hade hon koll på;
a. Vrid på högerrullen - hojen går på bakhjulet.
b. Kläm med högerhanden - hojen går på framhjulet.
IMG_2673.jpg

God fortsättning på er! :hej

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...