Ja det är som jag varit inne på tidigare, fjädern som petar i växlarna i lådan är för mjuk, därför gå inte växlarna i distinkt, PLUS quickshiftern som inte heller är 100, vet att ibland mellan 4-5 och 5-6 tex så gick inte växlarna i mjukt och fint, i bland fick man trampa 4-5 ggr för att den ens skulle växla, PLUS att (iaf 10an & 11an, vet inte 12an+) har mjuka drev i växellådan
Det är en dålig ekvation
Många S1000RR som vi servar har otroligt mycket spån på magneten, det måste komma någonstans från, och min gissning (jag svär inte på att det är så) är från lådan
9 av 10 av er här i tråden som kör banan känner igen det härliga ljudet av 2 växlar som ligger och smattrar mot varandra när man växlar ner inför en sväng
Det ihop med mjuka drev....
Frågar du mig så finns bara en väg att gå om man vill ha en låda som funkar klockrent på S1000RR, HM quickshifter och byte av fjädern i lådan
Finns säkert andra shifters som är bra, men kom ihåg detta, jag tävlade på BMW i 2 säsonger med HM shifter och fjäder och efter att jag bytte till det så missade jag EN uppväxling, och det var handhavande fel