niohundrasexton
Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
- Jag tycker du ska ta på henne lite bättre skyddskläder när du tar med henne på sådana hissnande åkturer!
Var i garaget och slängde på slicks, tyckte det gick väldans enkelt när hubben trillade ur fälg. Satte på hjulet och märket att det var ett glapp mellan hubb och fälg! Typ som gummina va lite slita/för små, håller jag i fälgen så kan jag flytta drevet nån mm, typ tangentiellt glapp (heter det väl) men inget axiellt och gummina ser ok ut. Skall det vara så, någon som vet?
måste nog ha fler vuxenblöjor om det ska bli ett par varv eller hade du räknat med att jag ska sätta den i närmaste mur.
PeterPan, rookie 1000? Race ready!
Omid kanske? Du får ett set vuxen blöjor på köpet!
http://productionracer.com/info/en/
Var i garaget och slängde på slicks, tyckte det gick väldans enkelt när hubben trillade ur fälg. Satte på hjulet och märket att det var ett glapp mellan hubb och fälg! Typ som gummina va lite slita/för små, håller jag i fälgen så kan jag flytta drevet nån mm, typ tangentiellt glapp (heter det väl) men inget axiellt och gummina ser ok ut. Skall det vara så, någon som vet?
Ah, tangentiellt glapp är alltså i "kedjans" riktning? Så är det inte på min, jag hade nån mm axiellt glapp. (antar detta var för att drevhubben inte satt riktigt på plats i fälgen.)
Har du axiellt spel så får du nog Fan se om du glömt nån bricka eller nått.
Tänk på att svingen skrevar lite när du lösgjort eller inte dragit åt hjulaxeln. Det kan kanske spöka lite.
När jag dragit åt allt var det inga glapp någonstans.
Gixxelito verkar ju ha ett annat glapp som kanske skall undersökas lite närmare.
När jag dragit åt allt var det inga glapp någonstans.
Gixxelito verkar ju ha ett annat glapp som kanske skall undersökas lite närmare.
Är bara nyfiken, vad.ligger ungefär försäkringspremien på? Jag bor inte i stad (dvs. På landet)
Tacksam för en ungefärligt pris!
Är bara nyfiken, vad.ligger ungefär försäkringspremien på? Jag bor inte i stad (dvs. På landet)
Tacksam för en ungefärligt pris!
ca 1700/helår (garageförsäkring)
Nu skämtar du va?? Inte kan en R hoj va så billig??!!
//Daniel
Med den gaffeln förutsätter jag att man inte måste styra själv?
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |