Har just bokat 4 dagar på banan i Almeria 20-23 februari. Känner mig lycklig. Ge mig tips vad ska man ta med, vad kan man ta med. Har snappat upp att det finns en del i tråden som har erfarenhet av körningar i Spanien
Bara att gratulera!
Vet inte hur rutinerad du är så tipsen nedan är allmänna, vissa saker kanske är tillgodosedda om du åker med en väl organiserad arrangör, men det här kan vara bra;
Ta med ett par sköna shorts och ett par sandaler att skrota runt i depån mellan körningarna. Jäkligt skönt o lufta lite när det blir så varmt.
Frukt, godis, fika e grymt skönt o ha i boxen. Brukar vara hyfsat dyrt i den lokala bodegan på banan (Vet inte hur det är på Almeria). Och se till att ha en stor flaska vatten att dricka ur hela tiden.
Kolla att det finns kompressor tillgängligt för justering av luft i däcken. Brukar alltid finnas fast monterat i boxarna men ibland har de lustiga gängor/ adaptrar till slangen och då måste man gå runt o låna. Jag har alltid med en "cykelpump" för mindre justeringar. Blir lite retad för det men den har räddat mig några gånger.
Jag brukar också ta med mig adaptrar för starkström/husvagnskontakt. Ibland kan det vara huggsexa om elen och du brukar man vara segrare om man har sådant.
Ta med de vanligaste verktygen för just din hoj så du kan plocka av kåpor och göra enkla justeringar om det behövs. Det brukar alltid finnas att låna men det tar tid och du riskerar att tappa körning om sånt strular. Gärna egen däckstrycksmätare...
Ta med öronproppar så du har ordentligt. Det är ett jävla liv hela tiden och ibland har banorna särskilda sirener som annonserar när det kommer in hojar via fastline. Skönt att spara öronen ibland.
Försök registrera dig kvällen innan första bandagen om det går. Det brukar ofta bli lite pyssel med grupper, transpondrar osv och kör man i gruppen som "börjar" så kan det bli lite stressigt. Och andra sidan så har du 4 dagar på dig att köra… ;-)
Kommer nog på en massa mer, då återkommer jag.
Just det: - Ha kul!
PS. Alla killar som säger att varvtiderna inte spelar någon roll utan att det viktigaste är att ha kul - de ljuger. DS.