BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
gick igenom Klotgrens utmärkta bilder, då slog det mig förra året vid denna tid så var man 1000 kronor fattigare efter att ha betalat för BMW dagarna. Tycker inte om att ha 1000 kr över. Vad händer Peter Pan på bmw dagen 2014 fronten??

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
gick igenom Klotgrens utmärkta bilder, då slog det mig förra året vid denna tid så var man 1000 kronor fattigare efter att ha betalat för BMW dagarna. Tycker inte om att ha 1000 kr över. Vad händer Peter Pan på bmw dagen 2014 fronten??

Den som väntar på något gott….. kommer alldeles strax få sina investeringsmål tillgodosedda! :D Info väntar runt hörnet! I´ll be back. :yoparty

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...det jag lärde mig under dom tre säsongerna jag körde beemern var att i den här tråden så är det inga fattiglappar som håller till iaf *asg*, hur hinner alla jobba eftersom det byggs om, och åks utomlands mm... :D

Klart du har! Vi pratar om en dubbel bandag med en trevlig middag emellan! :) Kravet på att hyra regnhoj, gridgirls, teampersonal mm gälller bara dem som kör under 1:30 på Gelleråsen. :D

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Klart du har! Vi pratar om en dubbel bandag med en trevlig middag emellan! :) Kravet på att hyra regnhoj, gridgirls, teampersonal mm gälller bara dem som kör under 1:30 på Gelleråsen. :D
-Ja, om inte annat så tar jag mig råd. :)
Eftersom Gelleråsen är en lite för liten bana för BMW, så befarar jag en storbana utanför landets gränser.
Eller?:tummenupp

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
Tjena, står i tagen att införskaffa mig en S1000RR, det är en 2010,import, ingen ABS eller traction men annars i grymt skick och priset är helt super, det jag tvekar på är just frånvaron av ABS o DTC, pers bryr jag mig inte ett skvatt om dem för körningens skull men jag skall ju sälja den en dag och jag tror att potentiella köpare hade tvekat pga det, eller? Annars nåt spec att se upp med på en 2010?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
I min mening går hojen bättre utan DTC och ABS och eftersom det är en import så antar jag att den endast ska gå på bana?
De elektroniska hjälpmedel är mer för gatsidan, om du frågar mig!

Det egentligen ända på 2010an är att du kollar att det finns tippsensor och att slangen till vevhuset är bytt
Det satt nämligen inte på som standard (tippsensor) från början, något dom tog på sig som ett "garanti" jobb, då bytte dom även den slangen så sitter det tippsensor så är den nog bytt

Det andra är att dreven i växellådan är något för mjuka, det ihop med att quickshiftern inte funkar 100 och att man ibland missar växlar är en dålig kombo
Fundera på en Bra quickshifter (HM, återigen om du frågar mig) och sedan finns en fjäder i växlings länkaget man kan byta så den funkar bra

Annars, tuta och kör!

Dr Ksp

Riktiga män flyger med rotor
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
Hypermotard 1100S
Tack för svaret.Den skall gå 100% gata sålänge jag äger den iaf, står inget om garantiåtaganden i s-boken men ang tippsensorn,är det något man kan se utan att plocka av en massa lull? Mjuka drev, ja det är ju inget vidare och har de redan fått stryk så har de, men den känns bra i lådan och kuggar ej under belastning, 1100 mil och tyskimport förresten

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Tjena, står i tagen att införskaffa mig en S1000RR, det är en 2010,import, ingen ABS eller traction men annars i grymt skick och priset är helt super, det jag tvekar på är just frånvaron av ABS o DTC, pers bryr jag mig inte ett skvatt om dem för körningens skull men jag skall ju sälja den en dag och jag tror att potentiella köpare hade tvekat pga det, eller? Annars nåt spec att se upp med på en 2010?

- Hmmm...så här mitt i natten känner jag att den är iskall som begagnad. Jag tror att marknaden kräver ABS och DTC, mer å mer, allteftersom. Det gäller väl hojar i allmänhet och kraftfulla i synnerhet. Marknaden blir kräsnare(räddare) och kräsnare(räddare).
När du ska sälja den, säljer du den i reservdelar........elller oxå skaffar du grejer som du uppgradera den med, DTC och ABS. Ja, jag målar FAN på väggen men det ska var jäääävlitt billigt om jag ska köpa en sådan.

Om du söker igenom denna tråden så kan du finna inlägg om svagheter som vevstaksskruvar, styrdämpare, vek framgaffel, mjuka växellådsdrev och klena styrlager. Det gäller i olika grad 10:eek:r och 11:eek:r.

Nu har jag varit lite grinig men du måste få läsa så många åsikter som möjligt. Det kommer säkert fler från andra........å du kommer inte att bli ett dugg klokare. :fyllisar:)

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...även fast det inte är mitt i natten så känns det nog att den där kan bli ruskigt kall i nästa vända när du ska bli av med den så jag måste hålla med här att den ska vara sjukt mycket billigare (jag har sålt bilar i 23 år....)för att du ska kliva in i den affären såvida du inte har tänkt och ha den 3 år eller längre för då planas det ut om du förstår vad jag menar.... Håller dock med Mats att som ren banhoj så har det ingen betydelse, snarare fördel då många kopplar bort det som just denna "saknar" !

...Mina cent...

- Hmmm...så här mitt i natten känner jag att den är iskall som begagnad. Jag tror att marknaden kräver ABS och DTC, mer å mer, allteftersom. Det gäller väl hojar i allmänhet och kraftfulla i synnerhet. Marknaden blir kräsnare(räddare) och kräsnare(räddare).
När du ska sälja den, säljer du den i reservdelar........elller oxå skaffar du grejer som du uppgradera den med, DTC och ABS. Ja, jag målar FAN på väggen men det ska var jäääävlitt billigt om jag ska köpa en sådan.

Om du söker igenom denna tråden så kan du finna inlägg om svagheter som vevstaksskruvar, styrdämpare, vek framgaffel, mjuka växellådsdrev och klena styrlager. Det gäller i olika grad 10:eek:r och 11:eek:r.

Nu har jag varit lite grinig men du måste få läsa så många åsikter som möjligt. Det kommer säkert fler från andra........å du kommer inte att bli ett dugg klokare. :fyllisar:)

Last edited:

Newbie_52

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2013
Hoj
2010 BMW S1000RR
Funderar på att köpa Kinakåpor, vill kunna köra på både väg och bana utan att vara rädd för ev. repor. Men alla jag tittar på ser ut som den nya modellen med hål och grejer. Står trots det att dem ska passa 2010 - 2013. Någon som har erfarenhet av detta. Har en -10 och är tveksam till att det passar.

Rootofevil

Guru
Gick med
21 Mar 2009
Hoj
BMW S1000RR
Funderar på att köpa Kinakåpor, vill kunna köra på både väg och bana utan att vara rädd för ev. repor. Men alla jag tittar på ser ut som den nya modellen med hål och grejer. Står trots det att dem ska passa 2010 - 2013. Någon som har erfarenhet av detta. Har en -10 och är tveksam till att det passar.

Hör med Bactor här i tråden, han hade ju några kåpor med hål för lampor och grejer. Kanske Viss prisskillnad (vet ej) men då lär du veta att det passar åtminstone!

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Backman, du nämnde i tråden vid något tillfälle att ni skulle testa "tystare" luftfilter, hur gick det med det?

Effektförlust?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Backman, du nämnde i tråden vid något tillfälle att ni skulle testa "tystare" luftfilter, hur gick det med det?

Effektförlust?

Siffror på hur mycket det faktiskt sänker förbifarts ljud har jag inte kunnat testa fram själv ännu!

Däremot bänkade vi en HP4 med det filtret som sänker insugs ljud, och den lämnade exakt lika mycket som en annan HP4 som är körd i samma bänk med samma utrustning fast med BMC öppet race filter!
Så det var klockrent, inget effekt tapp

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Hej alla sköna S1000RR förare!

Som ni vet kommer jag att köra Pro Superbike i år och det är minst sagt en intressant resa och krävande satsning! Gå in och gilla mina nystartade Facebooksida för statusuppdateringar, raceresultat, bilder och tävlingar med fina priser! https://www.facebook.com/tobias.hallengren.racing

Så här ser mitt vinter-projekt ut just nu, rustar upp bettan genom att ta bort alla däckrester och smuts samt förser med ny fin olja och fett på alla möjliga delar..
Förbereder för fullt inför försäsongsträning i Spanien på banan Cartagena.
Vad har ni gjort med era hojar under vintern och hur ser dem ut just nu?

IMG_0269.jpg

Gixxlito

Söker klokskap
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Caddy -67 och Monark -49 125 cc
Siffror på hur mycket det faktiskt sänker förbifarts ljud har jag inte kunnat testa fram själv ännu!

Däremot bänkade vi en HP4 med det filtret som sänker insugs ljud, och den lämnade exakt lika mycket som en annan HP4 som är körd i samma bänk med samma utrustning fast med BMC öppet race filter!
Så det var klockrent, inget effekt tapp

Kanoners, har du det hemma och till vilket pris?

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...