BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ja det var något sånt jag tänkte, om gängorna tar slut kommer ju muttern fastna och låsa stången.
- HA! Det funkade! :yoparty :)
Muttern fastnade ganska styggt i gängslutet men det gick att få loss den genom att gänga på ytterligare en mutter och låsa mot kulleden. Då gick det att lösgöra den.

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Hoj
ECX125
Niohundrasexton, gott det löste sig!

Gött, då har planläggningen för 2014 kommit igång!

4 dagar i påsk på Slovakiaring bokades idag och färja Gbg-Kiel bokades tidigare.

Går sen allt som jag tänkt kommer det i K-tech closed cartridge fram, på en K-tech bakdämpare också, en 2012 gaffelkrona och en svingpivot med annan offset. Blir nog Turbomax fotpinnar också.

Vore mumma med HM QS, race ECU och uppdaterad koppling ock.....
Men då blir det nästan en fullfjädrad racer av den.....

Last edited:

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Niohundrasexton, gott det löste sig!

Gött, då har planläggningen för 2014 kommit igång!

4 dagar i påsk på Slovakiaring bokades idag och färja Gbg-Kiel bokades tidigare.

Går sen allt som jag tänkt kommer det i K-tech closed cartridge fram, på en K-tech bakdämpare också, en 2012 gaffelkrona och en svingpivot med annan offset. Blir nog Turbomax fotpinnar också.

Vore mumma med HM QS, race ECU och uppdaterad koppling ock.....
Men då blir det nästan en fullfjädrad racer av den.....

Porrigt! Kommer bli som en helt ny hoj!
Köp en HM om du har möjlighet, grymt stor skillnad!

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
BMW S1000RR - BANDAGAR 2014. Nu är det dags!!!

attachment.php

Hej,

Nu är det dags att anmäla sig till årets höjdpunkt igen! BMW S1000RR/ HP4 bandagar med Cachback racing går av stapeln på Gelleråsen måndag och tisdag den 4-5 augusti 2014!

Alla som var med förra året har fått ett mail om detta precis och de sitter på första parkett för årets platser, men nu måste ni nya S1000RR/HP4-piloter hänga på också. Vi satsar stenhårt på att fylla 60 platser med BMW S1000RR och HP4:eek:r detta år och som förra året kommer det bli två dagarna med grym körning, grillkväll däremellan och super service från Bactor racing m.fl. Vi vågar lova skön pausunderhållning och lite överraskningar också!

Liksom förra året är det Cashback racing med Niklas Cajback och Björn ”Klotgren” Nordgren m.fl. som håller i själva bandagen. Själv har jag som inbiten BMW S1000RR förare gett mig den på att få er allihop att komma dit och jag skall försöka samordna alla som skall ta hand om er och göra dagarna till den bästa bankörningen i Sverige 2014. Det vore mycket roligt om så många som möjligt här kommer. Ni vet hur lyckat det var förra året och detta år är ribban satt lika högt, jag lovar!

Alla som kör S1000RR eller HP4:a är välkomna. Upplägget är i grund och botten Cashbacks bandagar, 3 grupper med hastighetsindelning. Rutinerade förare och tävlande kommer att ge tips och hjälp med din körning och rent mekaniskt så finns det både förare, instruktörer och mekaniker på plats med erfarenhet från S1000RR. Och ja – det kommer finnas Pro Superbikeförare att ta rygg på – var så god och lycka till! J - men du som precis har köpt din S1000RR är lika välkommen, det finns all hjälp du behöver för att få en bra start med nya hojen eller om du är ny på bana. Dagarna är formade för att alla skall ha riktigt kul.

Jag hoppas att ni vill komma och så här gör ni för att vara med;
Anmälan sker via mail till mig där du anger ditt namn, kontaktuppgifter, ev. nickname på SH och e-postadress. Därefter kommer du få ett mail med instruktioner för anmälan, betalning och mer detaljerad information osv.
Priset är 2500 kronor, vilket inkluderar ett paket med 2 bandagar, middag mellan måndag och tisdag, föreläsningar och div mervärden som du märker om du kommer!
Alla BMW S1000RR/HP4 hojar kan delta så länge de är i säkert skick. Gatmodeller och racehojar. Ljudkrav enligt Gelleråsens normala krav, försäkring gäller troligen inte, kontrollera själv med ditt försäkringsbolag om du har en gathoj.

Mail med anmälan om intresse skickas alltså till: peterpan@live.se.
Uppdatera dig här i tråden eller på Cashbacks bandagar i forumet för bandagar.

Kom igen nu! 15 platser är sålda fram till och med sista januari så lägg i "Slick mode" och anmäl er! :yoparty

Last edited:

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
Min första "större" modifiering på Beemern. Nu är det raceväxlat och lastning till Almeria på söndag, det ska bli spännande och se om växlingsrikting upp istället för ner vid nedväxling kommer funka för huvet att lära sig. 
savu2apu.jpg

Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
attachment.php

Hej,

Nu är det dags att anmäla sig till årets höjdpunkt igen! BMW S1000RR/ HP4 bandagar med Cachback racing går av stapeln på Gelleråsen måndag och tisdag den 4-5 augusti 2014!

Alla som var med förra året har fått ett mail om detta precis och de sitter på första parkett för årets platser, men nu måste ni nya S1000RR/HP4-piloter hänga på också. Vi satsar stenhårt på att fylla 60 platser med BMW S1000RR och HP4:eek:r detta år och som förra året kommer det bli två dagarna med grym körning, grillkväll däremellan och super service från Bactor racing m.fl. Vi vågar lova skön pausunderhållning och lite överraskningar också!

Liksom förra året är det Cashback racing med Niklas Cajback och Björn ”Klotgren” Nordgren m.fl. som håller i själva bandagen. Själv har jag som inbiten BMW S1000RR förare gett mig den på att få er allihop att komma dit och jag skall försöka samordna alla som skall ta hand om er och göra dagarna till den bästa bankörningen i Sverige 2014. Det vore mycket roligt om så många som möjligt här kommer. Ni vet hur lyckat det var förra året och detta år är ribban satt lika högt, jag lovar!

Alla som kör S1000RR eller HP4:a är välkomna. Upplägget är i grund och botten Cashbacks bandagar, 3 grupper med hastighetsindelning. Rutinerade förare och tävlande kommer att ge tips och hjälp med din körning och rent mekaniskt så finns det både förare, instruktörer och mekaniker på plats med erfarenhet från S1000RR. Och ja – det kommer finnas Pro Superbikeförare att ta rygg på – var så god och lycka till! J - men du som precis har köpt din S1000RR är lika välkommen, det finns all hjälp du behöver för att få en bra start med nya hojen eller om du är ny på bana. Dagarna är formade för att alla skall ha riktigt kul.

Jag hoppas att ni vill komma och så här gör ni för att vara med;
Anmälan sker via mail till mig där du anger ditt namn, kontaktuppgifter, ev. nickname på SH och e-postadress. Därefter kommer du få ett mail med instruktioner för anmälan, betalning och mer detaljerad information osv.
Priset är 2500 kronor, vilket inkluderar ett paket med 2 bandagar, middag mellan måndag och tisdag, föreläsningar och div mervärden som du märker om du kommer!
Alla BMW S1000RR/HP4 hojar kan delta så länge de är i säkert skick. Gatmodeller och racehojar. Ljudkrav enligt Gelleråsens normala krav, försäkring gäller troligen inte, kontrollera själv med ditt försäkringsbolag om du har en gathoj.

Mail med anmälan om intresse skickas alltså till: peterpan@live.se.
Uppdatera dig här i tråden eller på Cashbacks bandagar i forumet för bandagar.

Kom igen nu! 15 platser är sålda fram till och med sista januari så lägg i "Slick mode" och anmäl er! :yoparty

10 man anmälda inom 24 timmar! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Hey Guys!!

Jag har en Styrkrona till salu samt ett set Lightech fotpinnar (race pattern)
Fotpinnarna är i riktigt fint skick (själva fotpinnarna är helt nya och aldrig använda) plattorna ser använda ut, men är raka och fina

Styrkronan är alpha racing med ställbar off-set - 32mm (10/11) 30mm (12+) och 28mm
Styrkronan levereras med TGP koniska styrlager kit

Prylarna är sparsamt använda och har aldrig varit i backen
Dom har setat på min far's hoj så ni behöver inte vara oroliga att det är något som jag har krashat sönder ;-)

Vi ska bygga upp hans hoj nu för showroom och ska därför byta lite delar på den till nya märken vi säljer

Jag kommer slänga ut prylarna på annons men tänkte höra här först om någon är intresserad!!

Styrkrona - 4500:- (Ny pris för krona plus lager 9490:- )
Fotpinnar 2900:- (Ny pris 5400:- )

bild.JPG

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
BMW S1000RR - BANDAGAR 2014. Nu är det dags!!!

Flera av er har mailat mig och berättat att de inte fått något mail trots att de var med och körde förra året. Jag kommer skicka ut infobrevet igen till alla deltagare från 2013 från en annan mailadress då det verkar vara ett problem med att skicka många mail från hotmailkonto på webben.

Håll er till tåls, ni är inte bortglömda! :)

Under tiden är det bara fortsätta anmäla sig till peterpan@live.se. OM ni anmäler er eller redan har anmält er via Cashbacks bandagar är det viktigt att ni skriver att ni kör BMW S1000RR annars ställs ni på reservlista! Platserna för icke BMW-förare är i prakten en handfull och vi (S1000RR förare) förfogar över 60 platser, och de kommer att gå åt.

:yoparty

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Hallå i tråden, någon som vet vad som gäller eller händer med BMW (motor) garantier för s1000rr vid "vanlig" bankörning, klubbmästerskap, SMC steg 6 och eventuellt rookie 1000?

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag ska inte lova dig att du får en ny om du blåser den
Men vi blåste en motor pga en defekt reservdel och fick en ny på garantin, då hör till saken att motorn inte var renoverad på auk BMW verkstad och hojen har endast gått som race

Som sagt, lovar inte att alla får nya snurror till höger och vänster, men BMW är otroligt bra att ha att göra med om det skulle uppstå fel som har med garanti att göra

molzzon

Medlem
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
s1000rr -11
Fick svar på annat håll att garatin upphör på hojen vid tävlingssamanhang, känns i alla fall lite betryggande att höra BMW ändå har en god "garanti policy" så man inte är helt rökt om man fått ett måndags ex.

Att gå tillbaka till gatkörning igen känns otroligt långt bort om inte helt och hållet i alla fall vad det gäller en s1000rr, rookie 1000 är faktiskt bra mycket närmare :).

NeonMan

#62 Superbike 2015
Gick med
8 May 2004
Hoj
BMW S1000RR racehoj
Fick svar på annat håll att garatin upphör på hojen vid tävlingssamanhang, känns i alla fall lite betryggande att höra BMW ändå har en god "garanti policy" så man inte är helt rökt om man fått ett måndags ex.

Att gå tillbaka till gatkörning igen känns otroligt långt bort om inte helt och hållet i alla fall vad det gäller en s1000rr, rookie 1000 är faktiskt bra mycket närmare :).

Det är inget att tveka på. Bara att börja gasa.

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
Jag tror inte att du behöver vara så bekymrad över det
Mig veterligen så har jag endast info om 2 förare som har haft motorproblem av alla hundra som kör trackday och racing, och en av dom är vi, och det har sin förklaring som vi inte behöver gå djupare i, och där har jag redan berättat hur dom behandlade vårt garanti ärende (det gick så smidigt så vi trodde inte det var sant, 10+ till BMW Sverige för det!)

Rent generellt upphör SAMTLIGA garantier från den sekunden att du på något sätt modifierar eller använder eftermarknad av tändning, insprut, avgas osv så länge det inte är ett homologiserat system som säljes av en auktoriserad BMW verkstad (eller vilket märke det än är vi pratar om)

Skulle du tex sätta en PC-V så skall inte garantin längre gälla eftersom det inte är godkänt av BMW i det här fallet
BMW Sverige däremot, som jag sa tidigare, är mycket bra att ha att göra med vid garanti ärenden och är väldigt måna om sitt varumärke och sina kunder, så jag tror inte att du behöver lägga allt för stor vikt i att du kör trackday (eller till och med racing)
Följ service intervallerna så att du har det att falla tillbaka på om det skulle uppstå bekymmer, vill man vara extra nogran så kan man dokumentera extra olje/filter byte (har vi aldrig gjort dock)

Vi har själva pratat mycket med BMW om detta eftersom vi servar ett antal S1000RR själva och har frågat vad som verkligen skulle hända om en kund får problem med tex motor, även fast dom servat sin hoj hos oss som i dagsläget inte är auktoriserade av BMW
Det som händer är att dom kommer att kontakta oss för att checka av vad vi verkligen har gjort under service (dom vet precis vilka vi är och vad vi gör och har bra kontakt med BMW), och när dom ser att allt är ok och fackmannamässigt korrekt utfört så kommer dom att behandla det som vilket garanti ärende som helst

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Någon i tråden som tagit upp en hoj från Tyskland/europa och hur bar ni er åt i så fall? Flyttfirman sa njet till att ta hojen i flyttlasset och 460mil t o r med släp känns inte så lockande i dagsläget...

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...