BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Hej alla sköna S1000RR förare!

Som ni vet kommer jag att köra Pro Superbike i år och det är minst sagt en intressant resa och krävande satsning! Gå in och gilla mina nystartade Facebooksida för statusuppdateringar, raceresultat, bilder och tävlingar med fina priser! https://www.facebook.com/tobias.hallengren.racing

Så här ser mitt vinter-projekt ut just nu, rustar upp bettan genom att ta bort alla däckrester och smuts samt förser med ny fin olja och fett på alla möjliga delar..
Förbereder för fullt inför försäsongsträning i Spanien på banan Cartagena.
Vad har ni gjort med era hojar under vintern och hur ser dem ut just nu?

View attachment 398132
-Jag ser att du har en liten K-Techdekal längst ner på gaffeln.
Jodå, det har jag oxå fixat i vinter........inklusive innehåll i gaffeln. :)
Ska testa den i Barcelona.:tummenupp
 
Har en K-tech 100 fjäder till deras bakdämpare som jag inte använder.
Den har fjädrat åt Anders Petjo Lilja knappt en hel säsong. :banana
Skicka PM vid intresse. :)

Skärmavbild 2014-01-21 kl. 08.20.19.jpg
 
Teaser.jpg

På torsdag släpper vi loss nya besten in public på mässan i Göteborg!
Nytt märke, ny design/lack
Lite för italienskt för er grabbar (och töser?) kanske.... men hälsa på oss i Boove's monter ändå om ni är där! Vi har fortfarande lite BMW takter i oss ;)
 
Jadå det finns la en del! Vi står i booves monter som har AFAM, carbone lorraine, motul Yoshimura, Arrow, R&G m.m
Annars är det ungefär samma utställare som vanligt, alla stora hoj märken, lite hoj tidningar, lelles har en fet monter som vanligt m.m

Robban Gull har ställt ut sin hoj med ett speciellt stöd där hojen har 45 grader nedläggsvinkel som dessutom sitter fast så man kan prova hur det känns när man åker med armbågsskrap ;)
 
Hej
Funderar på att byta tillbaka till sporthoj och har sneglat på Beemern.
Finns det några kända fel/brister på de första årsmodellen (2010) av S1000rr?
 
Hej
Funderar på att byta tillbaka till sporthoj och har sneglat på Beemern.
Finns det några kända fel/brister på de första årsmodellen (2010) av S1000rr?

Jag citerar lite ur ett inlägg jag gjorde högre upp på denna sidan.

"Om du söker igenom denna tråden så kan du finna inlägg om svagheter som kvickskifter, vevstaksskruvar, styrdämpare, vek framgaffel, mjuka växellådsdrev och klena styrlager. Det gäller i olika grad 10:or och 11:or."

Jag åker på en -11 och den har skött sig bra. Den har endast gått ca 500 mil, mest bana.

Du ska nog titta på gubben som kört den, när du hittar ett objekt. En bakhjulsåkare med bokstavsdiagnos
kanske........inte....ja, du förstår säkert.
 
Hej
Funderar på att byta tillbaka till sporthoj och har sneglat på Beemern.
Finns det några kända fel/brister på de första årsmodellen (2010) av S1000rr?

Min 10:a har skött sig ganska bra (1400 mil). En startknapp som gett upp och problemet med QS:en som inte riktigt vill vara med om man fegar med växlingarna vid bankörning, i övrigt inga konstigheter.
 
Tack för informationen...Har Bmw 2 år maskingaranti eller 5 år som många japs?
Har kollat på en -10'a som Claessons i Bromölla har.
En ägare, äldre herre 55, gått ca 1200 mil... Vi får väl se...
 
K46_R77190b_preview.jpg

-Kan någon tala om för mig hur man lossar ändstycket på QS:en så att jag kan justera längden på hela stången?

Det gäller den HÖGRA ändan. Låsmuttern är inga problem, det är stången in i ändstycket som sitter fast. Med "ändstycke" så menar jag position 3 men i ANDRA ändan. Det verkar som man använt Loctite eller nått.

Om jag drar runt ändstycket så roterar allt in till själva QS:en där man kan höra hur det tuggar runt mot fjädern där inne. Det går inte att hålla emot på stången, med en polygrip eller liknande, det bara slinter och repar.

Är det värme som gäller?

Ge mig ett knep att lossa den. Snälla.:kär
 
View attachment 398731

-Kan någon tala om för mig hur man lossar ändstycket på QS:en så att jag kan justera längden på hela stången?

Det gäller den HÖGRA ändan. Låsmuttern är inga problem, det är stången in i ändstycket som sitter fast. Med "ändstycke" så menar jag position 3 men i ANDRA ändan. Det verkar som man använt Loctite eller nått.

Om jag drar runt ändstycket så roterar allt in till själva QS:en där man kan höra hur det tuggar runt mot fjädern där inne. Det går inte att hålla emot på stången, med en polygrip eller liknande, det bara slinter och repar.

Är det värme som gäller?

Ge mig ett knep att lossa den. Snälla.:kär

Hmm, jag hade inga problem när jag bytte till PP tuning pinnar.
Jag tror jag gängande isär grejerna sittande på hojjen.

Armen in i QS har väll en 6-kant man kan hålla emot med när man t ex släpper låsmuttern?

Håller för huvudet nu men det är inte bara så att du gängar år fel håll?
Ena ändan är ju högervarv å andra vänstervarv på qyickshiftern.....
 
Last edited:
Hmm, jag hade inga problem när jag bytte till PP tuning pinnar.
Jag tror jag gängande isär grejerna sittande på hojjen.

Armen in i QS har väll en 6-kant man kan hålla emot med när man t ex släpper låsmuttern?

Håller för huvudet nu men det är inte bara så att du gängar år fel håll?
Ena ändan är ju högervarv å andra vänstervarv på qyickshiftern.....

-Ja, i DEN ändan, den vänstra märkt 3 på bilden, är det inga problem. Den har flata sidor för en nyckel på
stången.

Jag menar den ANDRA ändan, den högra på bilden. Där finns ingen möjlighet att använda någon nyckel på stången.
Skulle vilja ha möjlighet att förkorta hela QS-stången. Den vänstra är skruvad i botten och på den högra
finns det en bra bit att gänga in ändstycket.
Är det meningen att man inte skall kunna justera den ändan?
 
Det går inte att använda kontramuttern och dra åt den i änden mot själva qs:en så stången sitter fast? Du är säker på att den inte är felgängad?
 
Det går inte att använda kontramuttern och dra åt den i änden mot själva qs:en så stången sitter fast? Du är säker på att den inte är felgängad?

-Jag ska fanimej pröva det!........för du menar att jag ska skruva och dra-åt muttern mot gängslutet på stången....mot själva QS:en, va´?
 
Hoppsan - vi har en prisbelönt S1000RR-förare i tråden! GRATTIS och bra jobbat! :tummenupp

View attachment 398466View attachment 398467

(Hoppas det var ok att jag snodde bilderna från FB - Tobias Hallengren Racing! :tungan)

Tack Peter och Julleruff!
Peter, det är helt OK att du lånade bilden. Kul att se att du är uppmärksam. :D
Mer uppdateringar kommer, mycket som händer nu och snart drar vi iväg till Spanien! :banana

Följ mig på, https://www.facebook.com/tobias.hallengren.racing
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top