BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Jag vet vad det är =)
Prova att öppna locket för nyckeln till tanken, och så provar du gasa till skramlet kommer och trycker med fingret i nyckelhålet så ska du se att skramlet är borta.
Den där jävla kolven höll på driva mig till vansinne innan jag hitta det.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Jag vet vad det är =)
Prova att öppna locket för nyckeln till tanken, och så provar du gasa till skramlet kommer och trycker med fingret i nyckelhålet så ska du se att skramlet är borta.
- Kan det vara så att tanken vill ha mera bensin?

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Kanske skulle slå till på ett helsystem, då kanske man inte hör skramlet? :tungan En enkel lösning på problemet liksom

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
För mig är kolven lite lös så den skramlar runt just vid 4200-4600 varv =P
Bytte till annat tanklock utan lås nu.. men det är lite jobbigt och inte veta om snorungarna har i nåt i tanken för att jävlas =)

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Jag vet vad det är =)
-Den här tråden verkligen Äger!!!
Samma sak med min hoj, låskolven går i en lös plastcylinder och felet var presis som ovan.

Monterade av hela "korken" (locket+ram) (fyra torx att få loss, tappa inte dem i tanken!)
Sen öppnade själva konstruktionen (två kryss först på baksidan, sist 4 på framsidan, akta att inte tappa smådelar och håll ordning med dem).
Jag kunde konstatera att kolven hade fått vatten, det fanns en hel del alu-oksid; rensade och satte två smala remsor av vanlig eltejp på var sin slät/ren kolvsida mellan stiften. Smorde sen kolven/stiften med vanlig vaselin, sparsamt, och monterade.
-kolven går nu in och går att vrida med lätt motstånd, låset är servad och glappet/oljudet borta!!

Kostnad: tejpbit (delad till två remsor) 0.5 Öre + 1 burk öl. :tummenupp

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Kom hem nyss efter en tur och hittar lite oroande detta på svingen och bakskärmen. Fin olja och ganska mycket av det. Kunde inte lokalisera vart fan det kommer ifrån?!
Nån som kan ha en aning om vart tusan det kan komma från om det hamnar här?

bild 2(3).jpg

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kom hem nyss efter en tur och hittar lite oroande detta på svingen och bakskärmen. Fin olja och ganska mycket av det. Kunde inte lokalisera vart fan det kommer ifrån?!

View attachment 403758

Ingen aning men ett par kontrollpunkter;
- Bromsvätskecylindern bak, hur ser den ut?
- Bakdämparen. Vet inte om det finns tunn olja i den men det borde det göra. Kika o se om det kan komma från den på något sett.

All annan vätska borde hålla sig mycket längre fram på hojen...

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Här MickeR är en ganska bra måttstock vad vi måste prestera MINIMUM för att kunna återvända till hemlandet utan att bli utskämda. Om jag inte räknar helt fel så kör den här killen på staxt under 2 minuter... :3freak :krama Vad kan gå fel... :crash

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Ser ut som han kör på 2.26.0 vilket jag t.o.m. mäktar med. :tungan
(det står ju nere t.h. på klippet)

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Här MickeR är en ganska bra måttstock vad vi måste prestera MINIMUM för att kunna återvända till hemlandet utan att bli utskämda. Om jag inte räknar helt fel så kör den här killen på staxt under 2 minuter... :3freak :krama Vad kan gå fel... :crash

:) Njaa, den som lever får hepatit-c. Tycker det rullade på rätt bra i klippet! Fick tiden till 1:58, det skulle jag vara vääldigt nöjd med! Med tanke på att Pedrosa kört ~1:40:8:D
Om man tittar på tiderna på Valencia:

2013 Marquez 1:30.237 MotoGp
2013 Salom 1:39.744 Moto3!!!!!!!!!!!
2009 Haga 1:34.618 WSBK
2013 Jag 1:49... Lv222RR

Catalunya

2013 Vinales 1:51.475 Moto3!!!!!

Ser du en trend?:D Konklusion, jag väldigt nöjd ifall sekundvisaren inte hinner snurra två varv.:D

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
...har du satt på ett "blinglock" bytt lock till oljepåfyllningen ? Får man inte dit gummipackningen precis så flyger det fin olja bakåt men då borde du fått lite på stöveln med...

Har inte min cykel kvar så jag kommer inte ihåg om locket sitter på andra sidan mot bilden för det är jue vänster sida du fotat och är det där det är värst ?

View attachment 403758

Last edited:

Joggen

Medlem
Gick med
25 Mar 2013
Hoj
BMW S1000RR
:) Njaa, den som lever får hepatit-c. Tycker det rullade på rätt bra i klippet! Fick tiden till 1:58, det skulle jag vara vääldigt nöjd med! Med tanke på att Pedrosa kört ~1:40:8:D
Om man tittar på tiderna på Valencia:

2013 Marquez 1:30.237 MotoGp
2013 Salom 1:39.744 Moto3!!!!!!!!!!!
2009 Haga 1:34.618 WSBK
2013 Jag 1:49... Lv222RR

Catalunya

2013 Vinales 1:51.475 Moto3!!!!!

Ser du en trend?:D Konklusion, jag väldigt nöjd ifall sekundvisaren inte hinner snurra två varv.:D

Najs Micke
Vilken Box står du i?
Är själv här och snurrar runt.

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Ingen aning men ett par kontrollpunkter;
- Bromsvätskecylindern bak, hur ser den ut?
- Bakdämparen. Vet inte om det finns tunn olja i den men det borde det göra. Kika o se om det kan komma från den på något sett.

All annan vätska borde hålla sig mycket längre fram på hojen...

Tja!
Är inte 100% säker men jag tror jag hittat det..
Tog loss kåpan osv och försökte göra rent och märkte att bulten som håller framdrevet var löst. Kan vara packningen där bakom som gått? Vettefan om man bara vågar dra åt bulten o testa köra eller om man ska riva ut packningen?

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Samma sak hände mig förra året resulterade med en krach på Mantorp eftersom jag hade olja på bakdäcket. Fick samma symptom gick till probike eftersom jag hade servat hojen där dagen innan symptomen och fick veta att det var kedjeolja så jag torkade av kedjan och åkte till Mantorp :huvet. Slutade med en lowsider. Tillbaka till probike där de konstaterade att framdrevet var lös och packningen behövdes bytas så byt packning det tjänar du på i längden.

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
Tack som fan!
Nån som vet diameter eller mått på packboxen?? Kanske kan hitta nån så man inte missar ledighetsåkandet!!

Ese

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2013
Hoj
Fuji Aloha 2.0 (<10kg); H2-72; ZX10R-05; S1000RR-11
Mitt ödmjuk råd: spänn muttern nu ordentligt och njut av vädret; "stefa-packningen" hinner du köpa och byta under vardagarna. Lite loctite i splines är inte fel om det blivit glapp. Samt som i gängan.
-Men bromsa med kedjan och bakhjulet då du drar, t.ex. bakbroms eller en träkloss genom fälgen, mot svingen.
Det är inte bra för växellådan/dreven där att "bromsa med ettan på", eller inte rekommenderbart för motorn att rulla baklänges (timingkedjan).

Bass

Ny medlem
Gick med
9 May 2012
Hoj
Honda CBR1000RR 2017
ImageUploadedByTapatalk1397999595.730684.jpg

Ja kanske skulle gjort det men har redan rivit ut packningen :(
Va lite nojjig över olja på bakdäcket också.

När vi tog ut brickan bakom drevet så ramla o ringen ut. Och den va av.. Kanske det som gjorde att det läckte?

Nån som har sprängskiss så man kan se vilken ordning de ska vara? Fan att man är så blåst när det gäller sånt här ?

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Najs Micke
Vilken Box står du i?
Är själv här och snurrar runt.

Ah, sorry. var kanske lite otydlig. Jag är inte där just nu, men jag åker ner imorrn. Och kör 22-24/4:)
Har det gått bra? Vad är det för temp på mornarna?

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring