Vad tror ni om att byta styrdämparen till en öhlins? Onödigt eller bra?
En av de bättre investeringar du kan göra på hojen. Om du skall köra bana så är det nästan ett måste.
Vad tror ni om att byta styrdämparen till en öhlins? Onödigt eller bra?
En av de bättre investeringar du kan göra på hojen. Om du skall köra bana så är det nästan ett måste.
Ifall du köper en begagnad (och även från handlare), så kolla att fästet till dämparen inte tillhör de som blev återkallade.Nu gäller det och hitta en i Göteborg då.
- Jag köpte min på Kennehts MC-service. Nära å bra för mig.Nu gäller det och hitta en i Göteborg då.
Är det någon av er som bytt till Öhlinare som har -12or eller nyare? Är skillnaden stor även där? Om jag har förstått rätt så fick -12an en ny dämpare med 10 steg istället för den äldre med 3 steg? Har en -12a (10 steg) som visserligen vobblar lite, men det känns ändå aldrig "oroligt". Brukar ha den på 8. Dock är jag nybörjare med ganska moderata gaspåslag, så det kanske blir värre med ökat tempo..?
- Jag köpte min på Kennehts MC-service. Nära å bra för mig.
Priset kan du inte påverka mycket.
Jag letade runt lite å alla slutade på ungefär samma pris.
Moms, tull å frakt utgör en god del av slutpriset.
Styrdämpare var den första modifieringen jag gjorde. Originalet funkar kanske på landsväg.
Öhlinaren har 18 lägen för dämpning. Jag gjorde en högst ovetenskaplig jämförelse, när jag bytte, och fann att originalet motsvarar ungefär läge 3 på Öhlinaren. På racerbanan kör jag med läge 9 och då håller sig styret ganska lugnt. Undrar hur den beter sig i läge 18?
Går i funderingar på att inskaffa följande Slipon:
Någon som har erfarenheter av detta Slipon?
Blir ljudet annorlunda/högre? Behöver man mappa om med Slipon på S1000rr?
Hur krångligt är det att montera av original ljuddämparen?
Någon kilos vikbetsparningspotential är ju mycket, men den tänker jag utnyttja då allt annat, inkl föraren, har hårdbantats!
En komplementarade fråga till ovanstående .. någon sakkunnig?
-visst är det så att i vanlig gat- och bankörning de extra hästarna vilka man kan få med ett bättre avgassystem, kommer i praktiken fram (för njutning) primärt/enbart med slicks-mode ? (...iom man inte drar något släp med hojen, eller sällan kör uppförs "Kassel-backar" och vill blåsa på vänsterfilen 200+ knyck)
Mao då jag aldrig kör med slicks-mode förlorar jag inte så mycket med originalsystemet? (eller..?)
Någon kilos vikbetsparningspotential är ju mycket, men den tänker jag utnyttja då allt annat, inkl föraren, har hårdbantats!
En komplementarade fråga till ovanstående .. någon sakkunnig?
-visst är det så att i vanlig gat- och bankörning de extra hästarna vilka man kan få med ett bättre avgassystem, kommer i praktiken fram (för njutning) primärt/enbart med slicks-mode ? (...iom man inte drar något släp med hojen, eller sällan kör uppförs "Kassel-backar" och vill blåsa på vänsterfilen 200+ knyck)
Mao då jag aldrig kör med slicks-mode förlorar jag inte så mycket med originalsystemet? (eller..?)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|