S100rr
Ny medlem
Jag undrar om det är någon som vet vart man kan få tag på ett fäste så att man kan behålla original skjutspinnen och fästa akra systemet i ??
Upp
Inget intresse för dessa grejer? Man börjar ju undra om ingen kör bana och vill skydda hojen, eller om det bara är jag som kört s1000rr och mätt över 190cm med dubbelvikta ben som följd...
Eller är priset fel?
Har fått lite problem med min älskling efter två regniga dagar på Gåsen.. Tänkte ringa Bactor imorrn men slänger ut en trevare även här för att se om någon har ideer.. Körde Sportmode och plötsligt tappade jag all kraft på rakan o hojen började "bluddra" för att sedan läga av i Trösen. Efter några startförsök hoppade den igång och jag kunde "bluddra" runt till depån. I displayen där bla tripmätaren finns syndes bara streck. Ibland lyser TC lampan efter att jag stängt av. Provade att växla modes stillastående, och startade om hojen flera gånger, ibland funkade den och ibland bluddrar den över 5000 varv.. Tänkte koppla från batteriet imorrn, nollställs elektroniken då? Ursäkta långt inlägg..
Är batteriet ok? Mycket konstiga saker händer med hojen om batteriet börjar ge upp.
Vad meckade du med sist? Några kontakter, byglingar eller annat som kan ha släppt?
Ska prova ladda batteriet o ta några turer i veckan. Första gången jag kör i riktigt blött med hojen, så det kan ju ha trängt in fukt någonstans som fått batteriet att dra ur. Bytte tailtidy senast, men det har funkat bra (i torrt) i en månad i alla fall..
Har fått lite problem med min älskling efter två regniga dagar på Gåsen.. Tänkte ringa Bactor imorrn men slänger ut en trevare även här för att se om någon har ideer.. Körde Sportmode och plötsligt tappade jag all kraft på rakan o hojen började "bluddra" för att sedan läga av i Trösen. Efter några startförsök hoppade den igång och jag kunde "bluddra" runt till depån. I displayen där bla tripmätaren finns syndes bara streck. Ibland lyser TC lampan efter att jag stängt av. Provade att växla modes stillastående, och startade om hojen flera gånger, ibland funkade den och ibland bluddrar den över 5000 varv.. Tänkte koppla från batteriet imorrn, nollställs elektroniken då? Ursäkta långt inlägg..
Efter du har kollat allt som redan nämnts, kolla också tändlåset. (den enda öppningen som egentligen exponeras för vatten; om hojen stått ute i ösregnet två dagar och utan nyckel, för många stora vattendroppar kan ha helt enkelt trillad in och gått hela vägen ner till kontakterna genom själva låset...? ..Iom. du har också konstiga phenomen efter att ha stängt av..)
Bäst om du kan blåsa in med tryckluft, samt som in med ordentligt med "CRC". (eller/och skruva loss låset, vänd upp och ner, blås, och sätt i "50C ugn" över natt, innan du smörjer och monterar)
-jag brukar alltid täcka tändlåset (ofta hela hojen) om hojen behöver *stå* i regnet.. att köra i regnet ska de tåla hyfsad..
Vilka kraschpuckar rekomenderas till s1000rr?
Vill inte börja modifiera/kapa i mina plastkåpor för att det skall passa..
Ja, jag hade förstått detta, men tänkte snarare att iom olika lägen förutom "Slicks" kapar/rundar av motorns explosivitet med olika grader, mao hur snabbt man kan acca fullt dvs komma upp till redline, kommer jag i praktiken inte märka skillnad mellan "något bättre mellanregister" eller 193 och låt oss säga 200 hk; under normala korta banor (eller på vägarna om man kör någorlunda lagligt)?. (-Men blåser jag uppåt Kassels backe i Tyskland och börjar maxa "minutvis" från 200km/h, oavsett körläget, visst gör "200hk" mera nytta än std 193..)
Nu skrivs det massa avancerade saker!? Jag har tagit bort katten på min hoj, och den funkar super bra. Kommer den gå sönder då för att jag inte mappat den med en pc5? Jag märker inga fel mer än att den går mycket bättre.
Vilka kraschpuckar rekomenderas till s1000rr?
Vill inte börja modifiera/kapa i mina plastkåpor för att det skall passa..
Går den varm vid t.ex. stadskörning? Det brukar vara tecken på att den går tunt och har hört S1000 som gör det när man tagit bort katten men inte mappat om.
Hjälp! Står i depåbox på gelleråsen och BMW startar inte... Får felkod VDS! Har inte varit omkull och testat att rycka minuspolen men problemet kvarstår, vad göra?
Hjälp! Står i depåbox på gelleråsen och BMW startar inte... Får felkod VDS! Har inte varit omkull och testat att rycka minuspolen men problemet kvarstår, vad göra?
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |