Hur får man lättast av Original BMW Motorrad Tankpaden?
Tänkte ta bort min Transparanta och ersätta med en helsvart istället..
Här är en s1000rr till försäljning, rätt dyr och troligen hårt bankörd
http://alpha-bmw.com/collections/motorcycles/products/original-bmw-s1000-rr-wsbk-bikes-for-sale-ex-melandri-haslam-corser
Här är en s1000rr till försäljning, rätt dyr och troligen hårt bankörd
http://alpha-bmw.com/collections/motorcycles/products/original-bmw-s1000-rr-wsbk-bikes-for-sale-ex-melandri-haslam-corser
Hej.
Efter att ha läst 100 sidor i denna kanontråd, så beslöt jag mej för att köpa en S1000RR -10. Hade varit och tittat på den 14 dagar tidigare. Den var riktigt fin och full servicebok. 1700 mil
Har nu kört den 3 kvällar i rad, och jag gillar den meråmer för varje gång
Allt funkar helt perfekt, nästan... När man gasar fullt på 3:an så vill den ju gärna lätta på framhjulet. Kul tycker jag, men när det närmar sig att få i 4:an, och även när 4:an är i så är den fortfarande lös i styret. Jag gillar inte detta, för det går inte längre att korrigera kursen.
Kan inte tänka mej att framhjulet är lite i luften i den hastigheten, speciellt som jag brukar släppa lite på gasen när det börjar kännas mkt ostabilt i styret. Det kvittar om jag ligger på tanken eller inte. Väger 82kg och har ställt in alla fjädringsinställningar på 5 som det står i boken. Borde ju inte vara tokfel. Är min styrdämpar kass, eller har den bara med att göra att slippa kast vid utgångar av skarpa kurvor vid lite aktivt gasande?
Har kört andra "värstning-mc", av olika fabrikat och aldrig upplevt detta tidigare!
Har enorm respekt för ert kunnande här!
Är det någon här som tror sig veta, så är jag fruktansvärt tacksam
Hej.
Efter att ha läst 100 sidor i denna kanontråd, så beslöt jag mej för att köpa en S1000RR -10. Hade varit och tittat på den 14 dagar tidigare. Den var riktigt fin och full servicebok. 1700 mil
Har nu kört den 3 kvällar i rad, och jag gillar den meråmer för varje gång
Allt funkar helt perfekt, nästan... När man gasar fullt på 3:an så vill den ju gärna lätta på framhjulet. Kul tycker jag, men när det närmar sig att få i 4:an, och även när 4:an är i så är den fortfarande lös i styret. Jag gillar inte detta, för det går inte längre att korrigera kursen.
Kan inte tänka mej att framhjulet är lite i luften i den hastigheten, speciellt som jag brukar släppa lite på gasen när det börjar kännas mkt ostabilt i styret. Det kvittar om jag ligger på tanken eller inte. Väger 82kg och har ställt in alla fjädringsinställningar på 5 som det står i boken. Borde ju inte vara tokfel. Är min styrdämpar kass, eller har den bara med att göra att slippa kast vid utgångar av skarpa kurvor vid lite aktivt gasande?
Har kört andra "värstning-mc", av olika fabrikat och aldrig upplevt detta tidigare!
Har enorm respekt för ert kunnande här!
Är det någon här som tror sig veta, så är jag fruktansvärt tacksam
Ok. Tackar!
Om en styrdämpare bara är sådär när den är ny, så har den ju inte blivit bättre efter 1700 mil.
Såg en dålig sak igår när jag skulle smörja kedjan för första gången. Med hojen uppe på bakstödet, motorn på tomgång och ettans växel ilagd. Såg ut som att bakdrevet var skevt. Det vandrade liksom höger/vänster hela tiden.
Det såg för jäkligt ut när man gasade till lite! Märkte att där var ett onormalt spel mellan drevet och kedjan, i sidled alltså. Fick ner ett 3mm borr där! Körde ut till en polare som har en HP4 Comp -13 å kollade på hans.
Obefinligt sidledsfrigång där. Mätte då hur tjock hans kedja var utvändigt. Den var 20mm. På min är den 22mm. Borde väl vara samma dimension på min -10 som på hans -13?
Fick med en pärm med alla kvitto på service å reparationer. Såg att drivpaketet var bytt vid 1500 mil på MC-Huset i Malmö, precis innan dom konkursade... Så nu åker jag på att köpa en ny kedja.
Kan detta fenomen med slaget i bakdrevet ha med å göra att mc:n uppför sig så oroligt i 170+?
Vilket kedjefabrikat använder ni här på forumet?
Mvh
- Jag tror inte du ska vara skitskraj för 520-drev med 525-kedja.Klantigt är ju bara förnamnet... Men de har bytt hela drivpaketet, inte bara kedjan! Så något har ju gått fel.
HP4:an har sin orig kedja. Borde inte jag ha samma som honom? Eller har dom ändrat mellan -10 till -13?
Har ju fått lite fobi på det nu. Har nog känt på 10st andra kedjor nu, och alla har max 0,5mm spel.
Har kollat på justeringarna. Exakt samma avstånd mellan hö och vä.
Känns bra oxå, för om man släpper styret när man kör, så går den spikrakt. Det gör den inte om det är feljusterat.
Har rätt spänning. Kollade på skojs skull måttet mellan svingbult och bakaxel. 600mm, alltså det som förespråkas här på forumet.
Däremot så sticker de guldfärgade gaffelbenen upp olika mkt. 16mm och 17mm. Ska känna på bakaxeln.
Mm, det är säkert inte bra att köra med den kedjan. Vi är några som skulle köra en lite sväng snart, men jag har tackat nej. För vi avslutar alltid med en "liten fullgaskörning". Och nu är ju alla nyfikna på hur min går och vill ju sååå gärna utmana Och det vill jag inte just nu...
Tack för alla tips!
Tips på kedjefabrikat?
Det är eg inte haveri som jag är rädd för. Men att bara titta på hur mkt kedjan rör sig på bakdrevet i 17km/h, så blir man konfunderad... Spelet är 3mm, dvs då kan kedjan vandra totalt 6mm. (max hö till max vä)
Undrar om det kan få knarren att bete sig konstigt.
Tror nog att min styrdämpare är helt slut. Provade att försöka känna något som skulle vara ett motstånd stillastående. Men inte. Den hörs inget heller.
Är själv tveksam om styrdämparen skulle vara hela boven. Men bra är den inte. Kollade med broderns GSXR1000 K1 med 4500mil på sig. Där känner man ett visst motstånd, och ett pysande ljud.
Hej.
Efter att ha läst 100 sidor i denna kanontråd, så beslöt jag mej för att köpa en S1000RR -10. Hade varit och tittat på den 14 dagar tidigare. Den var riktigt fin och full servicebok. 1700 mil
Har nu kört den 3 kvällar i rad, och jag gillar den meråmer för varje gång
Allt funkar helt perfekt, nästan... När man gasar fullt på 3:an så vill den ju gärna lätta på framhjulet. Kul tycker jag, men när det närmar sig att få i 4:an, och även när 4:an är i så är den fortfarande lös i styret. Jag gillar inte detta, för det går inte längre att korrigera kursen.
Kan inte tänka mej att framhjulet är lite i luften i den hastigheten, speciellt som jag brukar släppa lite på gasen när det börjar kännas mkt ostabilt i styret. Det kvittar om jag ligger på tanken eller inte. Väger 82kg och har ställt in alla fjädringsinställningar på 5 som det står i boken. Borde ju inte vara tokfel. Är min styrdämpar kass, eller har den bara med att göra att slippa kast vid utgångar av skarpa kurvor vid lite aktivt gasande?
Har kört andra "värstning-mc", av olika fabrikat och aldrig upplevt detta tidigare!
Har enorm respekt för ert kunnande här!
Är det någon här som tror sig veta, så är jag fruktansvärt tacksam
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |