BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
Såg på en annan tråd att det nämndes om bärgarservice från BMW om man blir stående någonstans i världen. Någon som vet något om det?

- Jag köpte min i höstas och fick "BMW Motorrad Mobility Service", "vägassistans för din BMW i hela Europa".
Taxi å hotell å en massa andra grejer. :tummenupp

Hoppas man slipper utnyttja det.
 

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Ort
Alingsås
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Säljer/byter ett set BMW S1000RR svarta original-fälgar mot PVM 17" + pengar.
Behöver ett par PVM fälgar för att få ordning på sensorer mm.
Har ett set PVM fälgar idag men behöver ett set extra för att får allting att lira!

PM vid intresse!
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
OK, äntligen har jag hittat till rätt forum. Orkar tyvärr inte läsa igenom 1526 inlägg så ni får ha överseende med mina frågor om de nu råkar finnas svar någon stans i tråden.

Men först ett litet tips. Söker ni riktigt fina prylar ex. forpinnar, kraschpuckar eller motorkåpsskydd med utbytbara slitdetaljer kan jag starkt rekommendera Woodman Technology Inc. i USA. Jag kör med deras prylar och är supernöjd. Valde dem mest för att det inte fanns så mycket annat att välja på när jag fick hojen (april 2010).

Nu till min fråga:
Vad kör ni med för drevning S1000RR på Gelleråsen?

Läste ett inlägg från en trevlig prick som skrev om 15-43 alt. 15-44!

Mvh!
// Niklas
 
Gick med
25 Apr 2003
Ort
Crime Village
Hoj
.
Hallå !!! Var är backman när man behöver honom :) ?? Pma MB-Racing här på forumet så får du nog ett bra svar... //M


OK, äntligen har jag hittat till rätt forum. Orkar tyvärr inte läsa igenom 1526 inlägg så ni får ha överseende med mina frågor om de nu råkar finnas svar någon stans i tråden.

Men först ett litet tips. Söker ni riktigt fina prylar ex. forpinnar, kraschpuckar eller motorkåpsskydd med utbytbara slitdetaljer kan jag starkt rekommendera Woodman Technology Inc. i USA. Jag kör med deras prylar och är supernöjd. Valde dem mest för att det inte fanns så mycket annat att välja på när jag fick hojen (april 2010).

Nu till min fråga:
Vad kör ni med för drevning S1000RR på Gelleråsen?

Läste ett inlägg från en trevlig prick som skrev om 15-43 alt. 15-44!

Mvh!
// Niklas
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Will do! Thanks! :)

Jag pratade med Backman i går o passade på att fråga honom om drevningen på gåsen, och det var jag som svarade på ERF forumet med Backmans ord. 15-43 eller 15-44 vilket gör att du kan gå på 2:an hela vägen mellan Ejes o hårnålen samt varvar ur hojen på 5:an på rakan.

Tack Backman!
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Jag pratade med Backman i går o passade på att fråga honom om drevningen på gåsen, och det var jag som svarade på ERF forumet med Backmans ord. 15-43 eller 15-44 vilket gör att du kan gå på 2:an hela vägen mellan Ejes o hårnålen samt varvar ur hojen på 5:an på rakan.

Tack Backman!


Tack för hjälpen!

Mvh!
// Niklas
 

stockhaus

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Honda CBR600RR
Var iväg och kollade på en s1000rr i helgen, och verkar vara en grym maskin. Hur är det med servicepriser på dom?
 

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
Hej boyz. Har någon av er mini-blinkers liggandes till BMW S1000RR? Bmw vill ha 2050kr för en sats med blinkers och monteringssats :( Känns som om det går och få det billigare från Ebay eller av någon här. Vill ha BMW orginal alltså.

mvh /Try
 

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Var iväg och kollade på en s1000rr i helgen, och verkar vara en grym maskin. Hur är det med servicepriser på dom?

Japp den är "the shit" :)
Jag betalade 1552kr för 100;mila servicen. Enligt Ava mc´s serviceavdelning så ligger BMW;n riktigt bra till vid jämförelse med övriga märken, detta är dock inget jag kollat upp. Bäst är väl kanske att kontakta lite olika handlare/märken och be om offert på servicekostnader för år 1, 2 och 3. För dom hojar du överväger.
//Micke

Btw:
http://bmwmcmag.com/2012/01/2012-s1000rr-still-best-at-mcn-comparison/
http://bmwmcmag.com/2010/11/s1000rr-joins-exclusive-200mph-club/
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
2012 S1000RR Still Best at MCN Comparison
JANUARY 13, 2012, BY STAFF, ABOUT S1000RR.

The, updated for 2012, BMW S1000RR has proved it’s better than ever, after blowing away the competition at a track test comparison conducted in Spain by Britain’s leading motorcycle magazine, MotorCycle News (MCN). The superbike beat the other big name contenders in the test, knocking more than two seconds off even its closest rival. The Honda CBR1000RR ABS Fireblade was second, followed by the Kawasaki ZX-10R ABS, then the Yamaha R1 and in last place the MV Agusta F4 RR Corsa Corta. The MCN test is the third in a row in which the RR has been victorious.

MCNtestTrevKnee.jpg

The lap times on which the bikes were compared were measured by both stopwatch and GPS-logger. The latter monitors four different sections of the track and provides a projected average lap time, based on the times recorded over the course of the ‘out’ lap, two flying laps and the ‘in’ lap. The RR’s best stopwatch lap was 1m 43.97sec and its best GPS-logger ideal lap was 1m 43.7sec. The second place Fireblade trailed behind, with a best stopwatch lap of 1m 45.8sec and best GPS-logger ideal lap of 1m 45.3sec. The Kawasaki’s stopwatch lap was 1m 45.35sec and its GPS-logger ideal lap 1m 45.17sec, while the Yamaha scored a 1m 46.23sec stopwatch lap and 1m 45.7sec GPS lap. The MV Agusta’s laps were not recorded, due to a crash

The group track test, made up entirely of in-line four-cylinder superbikes, was conducted at Spain’s Almeria circuit. The 2.5 mile track is a challenging one, with blind crests, fast- and medium-paced corners, uphill back straight and downhill sprint to the finish line. The 2012 RR faced stiff competition from the other superbikes but still emerged as the clear winner. The experienced testers were impressed by the BMW bike’s power, speed and handling, but having ridden the previous RR, were not surprised it was the winner.

Improvements to the original RR include a more linear torque curve which has resulted in better pulling power. Response has been enhanced by adjusting the angle of the throttle and lowering twisting force by 25 percent. And refinements to the steering head, forks and swing arm pivot resulted in better handling characteristics. Riders can also opt for extras like a 5.6-kg (12-pound) lighter titanium exhaust system, heated grips and an HP data logger with GPS.

MCNRRwheelie.jpg

Trevor Franklin, a tester with more than 25 years’ experience, was among the group who put the bikes through their paces in Spain. He says, “The latest RR has started 2012 exactly where its predecessor ended 2010 and 2011: in first place. It has quite rightly retained the title of number one superbike in its class.

“BMW has listened to its customers and made changes accordingly. Those changes have led to faster lap times through improved chassis design, engine delivery and, far more importantly, electronics. If the changes to the production bike we tested are anything to go by, then Leon Haslam could be on course to grab some WSBK silverware this year.”

Trevor highlighted the RR’s power delivery, cornering, and speed, saying that the unanimous view of all testers was that it was ‘the bike to beat’. “It didn’t take much more than two laps to realize the RR is the real deal,” he said. “The seating position hasn’t changed from the original RR and is pure race-replica of high pegs and low bars. It forces the rider into getting off the seat to achieve optimum corner speed — and this bike certainly has improved corner speed, not just from the sharper steering but from the engine.”

MCNtest5.jpg
Fellow tester Robert Gluck, road tester at German magazine PS, has been a tester for 11 years. He says, “BMW’s ’wonder-bike’ once more kicks ass. The 2012 model is much better for track use and is really pulling away from its competitors. Its massive leap forward can be seen on the stopwatch immediately. For road-use, the BMW looks as if it’ll also be my favorite bike, even though it has a beast for an engine. But, with ABS, traction control and heated grips, I am more than up to the challenge of taming the beast!”

Uwe Sweitz, editor of PS magazine, adds, “The RR’s engine is a monster. The chassis a killer and the brakes and electronics are superb. You want the best? Here it is…”
 
Last edited:

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
S1000RR Joins Exclusive 200mph Club
NOVEMBER 12, 2010, BY STAFF, ABOUT EVENT, S1000RR.

A Pit Bull/KWS Motorsports BMW S1000RR has become the fastest RR in the world to date. Specialists from the two companies joined forces to break the hotly-contested ECTA top speed 1000cc production record (P/P) and the 1000cc modified production (MPS/G) record, with rider Chad Millholland.

The standing mile (1.6km) top speed competition took place at an abandoned World War II airfield near Maxton, North Carolina. This unique event consisted of a rider who, from a standstill, accelerates over the mile-long course with a goal of having the highest speed through the traps. Horsepower and aerodynamics are key to success but both are useless without an experienced rider, so KWS Motorsports enlisted the talents of multi-time record holder Chad Millholland on the RR.

KWSMaxtonS1000RR_1-570x449.jpg
Flat out on the KWS Motorsports S1000RR at Maxton. Photos by David Whealon (www.dwphotosonline.com).

No mirrors required for this seriously fast superbike.
The first record attempt was in the 1000cc Production (P/P) class which allows for unlimited engine modification (standard 1000cc displacement) but the bike must look stock from the outside, including the exhaust. Pit Bull and KWS Motorsports selected the BMW S1000RR as it makes significant horsepower in stock form and with a few key modifications, the team felt the production record of 190.464mph was attainable.

KWS Motorsports worked closely with its partners at Web Camshafts to build a new camshaft for the unique valve train of the S1000RR. The new cams required an entirely new spring and retainer system that KWS developed with SuperTech and these new valve train parts worked perfectly with the KWS CNC Pro Head. In order to boost power and reliability in the challenging environment of top speed competition KWS developed a set of high-compression, lightweight pistons with CP and installed a set of ultra-strong, lightweight H-Beam rods from Carrillo.

Pit Bull focused on the chassis by developing a new Pit Bull Steering Damper kit and a new line of sprockets for the RR. Pit Bull also installed a set of Worldwide Ceramic Bearings in the OEM wheels and KWS installed a set of Worldwide Ceramic Bearings in the transmission.

KWS Motorsports sent Michael Godin to tune the BMW at the track. Godin spent the first part of the event setting up the RR to fit Chad and setting up the Pit Bull gearing perfectly for the mile-long test of speed. Once the time came for the record-setting run, Michael poured in the racing fuel and Chad launched the bike down the track. To the surprise of everybody involved, Millholland shattered the Production 1000cc (P/P) record in his first attempt by almost 12mph with a terminal speed of 202.06505mph (325.192km/h)!

KWSMaxtonS1000RR_2-570x440.jpg
Multi-time record holder, Chad Millholland, struggles to keep the front wheel down on the RR under hard acceleration.
With the Production record in the bag, KWS Motorsport’s Michael Godin installed a Zero Gravity Double Bubble Windscreen, a more aerodynamic front fender, and a LeoVince Exhaust System and then made an attempt at the 1000cc Modified (MPS/G) record. With a little fine-tuning of the aero package and some more horsepower from the LeoVince exhaust system, Millholland was able to go even faster and break the 1000cc Modified (MPS/G) record with a terminal speed of 203.62452mph (327.701km/h), making this particular RR the fastest BMW in the world to date.

Commenting after the record runs, rider Chad Millholland said: “The Pit Bull/KWS Motorsports BMW S1000RR is an impressive package for sure. It takes a lot of horsepower to get a stock package above 200mph and this S1000RR just takes off like a rocket from 12,000 rpm to redline. The internal ratios are perfect and the OEM quick-shifter is best shifter I have ever used. The whole package is great and the bike was set up perfectly.”

Interestingly, other RRs have recently been in action on the runway and drag strip in the USA and the UK. At the same ‘Maxton Mile’ land speed event, Chad Millholland’s twin brother Zack was also in action on a Brock Performance S1000RR BMW. Zack, who is also an employee at BMW Motorcycles of Knoxville in Tennessee, managed to run 200.23mph (322.238km/h) on his RR, using only bolt-on components for this one-mile drag race.

And in the UK, motorcycle journalist for Performance Bikes magazine Kev Smith recently took a virtually stock RR to an amazing 202mph (325km/h) at a Straightliners Top Speed event run in conjunction with the UK Land Speed Racing Association. The magazine had previously logged a GPS-recorded 197.289mph by reducing the rear sprocket by two teeth, removing mirrors and indicators, and taping up the fairing gaps.

Believing that they could go even faster, they fitted a full Akrapovic exhaust system, a rear sprocket with one less tooth and a Power Commander V fuel tuning device for this latest run. On setting the amazing time of 202mph, a crowd soon gathered around the RR, asking exactly what had been done to it. “Basically nothing,” was the answer from Performance Bikes’ Mark White, who concluded: “Our S1000RR remains essentially a standard 1000cc production motorcycle with an off-the-shelf pipe, a sprocket swap and some gaffer tape. With its two-year warranty still intact it has just broken two hundred miles an hour in one mile from a standing start. Astonishing.”
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Någon som varit på Mässan i Göteborg och tittat om det finns nått intressant att se på?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
- Någon som varit på Mässan i Göteborg och tittat om det finns nått intressant att se på?

Jepp, den var bra tycker jag. Nu är jag inte så intresserad av nya modeller hos de stora tillverkarna, utan mer att träffa folk o titta på det som finns lite vid sidan om. Men jämför jag med tidigare mässorna i Sthlm så var jag riktigt nöjd.
Kul att se nya Duccen, flera specialbyggen och annat ögongodis...
 

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- Det är alltså värt besväret att åka dit, ställa bilen, trängas med folk, bli varm och 160:-?
 

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
2012 s1000rr har fått väldigt smal rumpa. Ser lååång ut. Jag vill också ha värmehandtag :mad:

Med risk för att låta som om jag var avundsjuk på 12:an, nix jag tycker inte om den nya rumpan. Tappar liksom karaktären som hojen hade innan.
Värmehandtag....håller nog med Try där ;-)
 
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

Top