Bra poänger alltihop tycker jag och inte alls negativt. Kanske är lämpligare för glada amatörer att hålla sig till originalgrejer. Blir bara ett 525 bakdrev då.
Samtidigt vore det ju kul att pilla med något. Gör det någon skillnad med en PC V om man laddar hem mappar och inte kör den i bänk?
Eller så kanske jag ska göra något så enkelt som att byta till en högre ruta och köpa ett par stompgrips. Någon som provat och är nöjd?
Hej igen
Jag har lite den filosofin att full race-prepp inte är det bästa för alla.
Men det är samtidigt lite av en ekonomisk fråga, som allt annat, samt en fråga om intresse och tid.
Har man tiden och intresset samt att det är en hobby som får kosta lite extra så kommer det ju i ett annat ljus.
För mig är i alla fall prio att ha en stabilt fungerande och lättskött cykel utan extravaganser som kräver extra kärlek.
Som jag inte har tid med......
Har ett hus och en dam som behöver kärlek, veckopandlar till jobbet, har en husbil, en veteranbil, en enduro och min s1000rr....
Jag kör endast bana och de 2 senaste säsongerna endast 5-7 bandagar så för mig är det viktigaste bra/nya däck och minimalt mekande.....
Eftersom jag bara köra bana är saker som helsystem och PC V/mellanregister inte med på önskelistan.
S1000 går som en F och körde 600 innan så håller den i övre varvregistret ändå.
Högst upp på min önskelista står flera bandagar på helger (eller mindre regn i juli....), färre regnigare onsdagar så jag kan köra rudskogens onsdagträningar (17-21), en LCR link och Pivot samt en framgaffel som inte bottnar efter Anderstorpsrakan (blir ju ibland omkörd av mitt eget bakhjul i inbromsningen...).
Har haft stompgrip på alla hojjar innan men då det sliter ganska hårt på skinnstället har jag på bimmern provat Techspec Snake skin som fungerar lika bra men är snällare än Stompgripen.
En klar Doubble bubble-ruta från GP500 eller Puig är bland det första man borde införskaffa till alla R-hojjar, sparar nackmusklerna när man laddar fullt på rakorna.
Till s1000rr är en snabbgas och en riktig styrdämpare måsten också.
Mycket svamlande och personliga åsikter igen.... sorry...