BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vilken cliffhanger! Vad hände sen? Bromsade han sig tillbaka i ledning in i nästa kurva efter att ha stirrat döden i vitögat? Eller brukade du alla dina hästar (typ dubbelt så många som han har) för att enkelt gasa till dig en ledning som du sedan höll hela vägen in i mål?

...den fruktansvärt starka tyska radfyran med sin F1-teknik formligen slaktade Aprilian på rakan och med ett vrål kastade den sig förbi och korsade mål-linjen med en hånflinande segerviss förare i sadeln! När BMW-föraren nöjt slår av och förbereder sig för segervarvet med publikens stående ovationer så händer det som inte får hända: Aprilian dånar förbi o kastar sig in i Trösen med maximal fart- det är ett varv kvar!!!! Publiken vevar med armarna och får föraren att förstå - kampen är inte över! Med en bestämd knyck i vänster fotled växlar han ned den urstarka motorn och får tillgång till alla 200 hästar han förfogar över. BMW:n vrålar upp i varv och hukad bakom glaset och med ett lätt framhjulslyft tar han upp jakten på den flyende Italienaren! Uppgiften tycktes övermäktig, men skulle någon lyckas så var det mannen med nr 197. Men han hade mindre än ett varv på sig....

Fortsättning följer.

Last edited:

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Jaja, det säger allt. BMW-förare är kanske snabbare, men Aprilia-förare är smartare....eller:rofl

...den fruktansvärt starka tyska radfyran med sin F1-teknik formligen slaktade Aprilian på rakan och med ett vrål kastade den sig förbi och korsade mål-linjen med en hånflinande segerviss förare i sadeln! När BMW-föraren nöjt slår av och förbereder sig för segervarvet med publikens stående ovationer så händer det som inte får hända: Aprilian dånar förbi o kastar sig in i Trösen med maximal fart- det är ett varv kvar!!!! Publiken vevar med armarna och får föraren att förstå - kampen är inte över! Med en bestämd knyck i vänster fotled växlar han ned den urstarka motorn och får tillgång till alla 200 hästar han förfogar över. BMW:n vrålar upp i varv och hukad bakom glaset och med ett lätt framhjulslyft tar han upp jakten på den flyende Italienaren! Uppgiften tycktes övermäktig, men skulle någon lyckas så var det mannen med nr 197. Men han hade mindre än ett varv på sig....

Fortsättning följer.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13

Fortsättning följer.

- Nu ska ju någon annan fortsätta denna story, tycker jag !!
Det kan ju bli ett synnerligen spännande slutvarv om alla i tråden får skriva 10-15 rader. Det blir väl endast 10-15 meter per gubbe men......
:)

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Titta vad som väntade på mig när jag kom hem, vilken lyckad fredagkväll!

IMG_1086.jpgIMG_1089.jpgIMG_1091.jpg

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Jaja, det säger allt. BMW-förare är kanske snabbare, men Aprilia-förare är smartare....eller:rofl

Varför är det smartare att köpa en långsammare hoj och som man inte kan få tag på reservdelar till när den går sönder? Men det är klart, italienska hojar går väl aldrig sönder... :hihi

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
Porrigt! Är det helt kit? Eller TTX + styrdämpare? Oavsett riktigt tjusigt! :) Kör så det ryker.

niohundrasexton

Jag har aldrig haft någon hoj från Asien
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Triumph Daytona 675R -13
- I måndags, 15/10, ringde jag ett försäkringsbolag, Länsförskingringar, och fick ett erbjudande om en avställningsförsäkring att ha över vintern. Det blir ca ett halvår för 915:-. Det tyckte jag lätt vettigt så jag nappade på det och de skulle skicka en räkning och allt som hör till. Frid och fröjd.

Idag, fredag sent på eftermiddagen, så ringer en tjej från nämnda bolag och säger att min hoj har för högt EV-värde så de tar inte försäkringar på min hoj!!( EV betyder väl "effekt vikt förhållande" eller nått.) Hon annullerade helt fräckt försäkringen!! Nån i organisationen hade upptäckt detta EV-värde och stoppat försäkringen.

Får de göra så?! Bara annullera på det viset, ett muntligt ingånget avtal.

Jag, som i grund och botten är ganska mesig och fattar trögt, lyssnade ju bara och blev väl bara bedrövad över att nu får jag jaga fatt i en annan försäkring på ett annat bolag.

Men, åter igen, får de göra så?, bara ringa å annullera ett muntligt ingånget avtal?

Jag har blivit jävligt upprörd, allt efter att kvällen övergått i natt.

Hur ska jag agera? Jag har inte spelat in samtalen, varken det ena eller andra.

Tob3

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2009
Hoj
BMW S1000RR 2011 Superbike
IMG_2223.jpgIMG_2225.jpg

Idag blev det ett besök i garaget.
Najning av tjocka greppen, bytt ut lite torx mot insex..
Tyskarna verkar gilla torx, sitter på hela hojen... grrr!
Putsade givetvis lite också, som alltid.
Nu letar man hela tiden efter saker att förbättra och putsa på för att få umgås med sin BMW S1000RR. :p

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
- I måndags, 15/10, ringde jag ett försäkringsbolag, Länsförskingringar, och fick ett erbjudande om en avställningsförsäkring att ha över vintern. Det blir ca ett halvår för 915:-. Det tyckte jag lätt vettigt så jag nappade på det och de skulle skicka en räkning och allt som hör till. Frid och fröjd.

Idag, fredag sent på eftermiddagen, så ringer en tjej från nämnda bolag och säger att min hoj har för högt EV-värde så de tar inte försäkringar på min hoj!!( EV betyder väl "effekt vikt förhållande" eller nått.) Hon annullerade helt fräckt försäkringen!! Nån i organisationen hade upptäckt detta EV-värde och stoppat försäkringen.

Jag, som i grund och botten är ganska mesig och fattar trögt, lyssnade ju bara och blev väl bara bedrövad över att nu får jag jaga fatt i en annan försäkring på ett annat bolag.

Men, åter igen, får de göra så?, bara ringa å annullera ett muntligt ingånget avtal?

Ett muntligt avtal gäller men även om de skulle erkänna detta så är det inget som säger att de inte kan säga upp det. Hade du fått ett skriftligt avtal så hade du nog haft uppsägning x antal månader innan, eller i samband med att avtalets avtalsperiod går mot sitt slut.
Tror tyvärr inte att du kan göra något...

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Näe, nu missförstod du:) Smart nog att förstå att det var ett varv till:rofl
Långsammare rakt fram, men inte när det gäller kurvor. Och vem gillar inte kurvor:banana

När det gäller delar, kolla http://www.apriliagenuineparts.co.uk/navigation-aprilia-parts-rsv-28.php Delarna hemma på en vecka eller två.
Har BMW en sån dundersajt? Eller www.Af1racing.com Wow, nu eru allt bra avundsjuk va:D

Varför är det smartare att köpa en långsammare hoj och som man inte kan få tag på reservdelar till när den går sönder? Men det är klart, italienska hojar går väl aldrig sönder... :hihi

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Konstigt om hojen har för mycket effekt för att vara avställd:va
Försäkringsbolagen gör som de vill, så tyvärr kan du nog inget göra. Läskigt om fler och fler bolag inte vill försäkra sporthojar...

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring