BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

asg888

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
BMW S1000RR 2010
Förra veckan körde jag ned hojen och parkerade husbil och hoj i Almeria. Försesongs träningen börjar med almeria den 14/2 - 17/2 sen en lång väntan tills mitten av mars då blir det 4 dagar till, även dessa med greven. Sen får man se - lite skidåkning på vägen hem eller kanske mer banåkning vi får se.
Vilka mer i tråden har planer i Spanien?

Bifogat

• uploadfromtaptalk1355071687916.jpg
    uploadfromtaptalk1355071687916.jpg
    61 KB · Visningar: 124

capoeira-R1

Ny medlem
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
S1000rr
Förra veckan körde jag ned hojen och parkerade husbil och hoj i Almeria. Försesongs träningen börjar med almeria den 14/2 - 17/2 sen en lång väntan tills mitten av mars då blir det 4 dagar till, även dessa med greven. Sen får man se - lite skidåkning på vägen hem eller kanske mer banåkning vi får se.
Du har ju gott om plats åt mig:D synd att du drog utan att höra av dig:crash:hihi

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR

Vi skulle kört Alcarras i November men det blev inställt av arrangören. Nu går hojarna ned till Alicante den 21 december och kommer stå där resten av vintersäsongen.
Valencia 3-5 januari och sedan är det öppet.

Vi har ett par datum till preliminärt men vi kan åka ned i stort sett när vi vill bara vi hittar körningar.

Zacke

Medlem
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Yamaha YZF R1 -07, Yamaha FZ6s -04, GasGas 300 TXT Pro -12
Nu förstår jag varför du inte var intresserad av fina billiga racekåpor, du trodde det var kinakåpor:7peta
Kom förbi och titta på dem jag köpte till prillan nån dag, riktigt just kvalle:tummenupp och nästan gratis:D
Skulle oxå behöva en bild på monteringen av din AIM Solo DL, han du ta en innan BMW:n emigrera till sydligare breddgrader:)Snart är det ju MC-mässa, där kanske de säljer kinakåpor. Det gjorde dem för några år sen...

Vet att Zacke hittade en sida med bra Kinakåpor där de hade till vår hoj. Vi får kolla med honom! Ta det lugnt med moppeåkandet i Thailand, det är inte helt ofarligt om man ser till statistiken! :7peta
Kul att höra av dig annars!

mbracing

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2010
Hoj
BMW S1000RR -11
hehe ja vem behöver inte en smiley torkare??
bara att säga till när du också vill bli av med nyckeln, då står vi med avbitartången i beredskap ;)

Japanviking

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
KTM 400EXC, 1200GS
Tillbaks i Tokyo efter 4 veckor i Stockholm. Passade på att köpa ett set med krasch skydd från Andy på Banhoj.com när jag var hemma. Inte monterat på det ännu. Köpte även originalväskan som passar på passagerarsätet, passar bra men ser gigantisk ut.
Satte däremot dit ett nytt högre kåpglas från Zero Gravity. Valde den högsta modellen "corsa" och blev nöjd med resultatet.
Körde en 40 mila tur i lördags igen. Börjar bli kallt även här när man kör upp i bergen och jag önskar att hojjen hade värmehandtag. Går att eftermontera för ca 5000:- men det känns lite dyrt.

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Tillbaks i Tokyo efter 4 veckor i Stockholm. Passade på att köpa ett set med krasch skydd från Andy på Banhoj.com när jag var hemma. Inte monterat på det ännu. Köpte även originalväskan som passar på passagerarsätet, passar bra men ser gigantisk ut.
Satte däremot dit ett nytt högre kåpglas från Zero Gravity. Valde den högsta modellen "corsa" och blev nöjd med resultatet.
Körde en 40 mila tur i lördags igen. Börjar bli kallt även här när man kör upp i bergen och jag önskar att hojjen hade värmehandtag. Går att eftermontera för ca 5000:- men det känns lite dyrt.

Satt på en HP4:a i BMW World idag och den hade handtagsvärmare så det är ju ytterligare en anledning att byta :)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Satt på en HP4:a i BMW World idag och den hade handtagsvärmare så det är ju ytterligare en anledning att byta :)

Jag kommer aldrig gnälla över att någon byter till en HP4:a. Det är bara att gratulera. Men byter du för att få handtagsvärmare så vet jag en rad investeringar som jag skulle föredra.... :va Inte minst på en Superbike... :7peta

:)

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Vad gör ni med era S1000RR under vintern?

Vad gör ni med hojarna under vinterhalvåret? Ni som tävlar eller ska tävla - vad blir det för investeringar? Ni som kör gata o bandagar - hur pysslar ni om världens främsta sporthoj när det är snö o slask ute?

1337784088_resized.jpgScreen Shot 2012-06-09 at 15.22.45.jpgIMG_1153.jpg2WES3024.jpg

Själv står en kraftig facelift på önskelistan genom att låta Bactor göra om mitt chassi, lätta hojen och tuna in den;
- Ny gaffelkrona med ändrad vinkel (inte som 12:eek:rna, mer enligt racereceptet)
- Koniska styrlager
- Pivotbyte bak med förändrad hjulbas och höjd
- Acrasystem m stora burken, pc5 och luftfilter samt mappning med 2 mappar: med och utan db-killer.
- Byte av bakram och kåpstag fram till alu/racemodeller. (Mest för att skydda hojens originaldelar)

Det blir inte förens i vår och allt beror på vintersäsongen i Spanien, hur budgeten ser ut o att hojen e oskadad. Detta i stället för att byta hoj vilket inte känns ekonomiskt oförsvarbart.

Last edited:

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
Kul att du frågar ;-) Min står, eller ja, leviterar är vad den gör. Har monterat på det senaste i hojtillbehör, supraledare!
Det är det senaste man ska ha! Alla riktiga tävlingsförare använder det:fakta.

Men innan detta så lät jag injicera nanorobotar i motorn för att ta hand om delar som behöver vård, iom detta beräknar jag få ut 40-50 hästar till någon gång i april när de jobbat klart för att sedan omvandlas till olja av sällan skådat slag.

Då jag även tycker att vård av det yttre är viktigt så har jag applicerat ett lager av grafen för att förhindra att något elakt damm skadar lacken.

Bensin och oljelukt är ju inget jag gillar så givetvis har jag en jungfru som kommer förbi en gång om dagen för att strö rosenblad över hojen.

Men det jobbigaste var att söka upp ättlingar till Johann Strauss. Detta för att få lite
autenticitet i framförandet av An der schönen blauen Donau. Som de spelar för hojen till vinterdvalans slut.

Hört att andra slarvar med detta, men det kanske bara är jag som är onödigt noggrann?

:D

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Kul att du frågar ;-) Min står, eller ja, leviterar är vad den gör. Har monterat på det senaste i hojtillbehör, supraledare!
Det är det senaste man ska ha! Alla riktiga tävlingsförare använder det:fakta.

Men innan detta så lät jag injicera nanorobotar i motorn för att ta hand om delar som behöver vård, iom detta beräknar jag få ut 40-50 hästar till någon gång i april när de jobbat klart för att sedan omvandlas till olja av sällan skådat slag.

Då jag även tycker att vård av det yttre är viktigt så har jag applicerat ett lager av grafen för att förhindra att något elakt damm skadar lacken.

Bensin och oljelukt är ju inget jag gillar så givetvis har jag en jungfru som kommer förbi en gång om dagen för att strö rosenblad över hojen.

Men det jobbigaste var att söka upp ättlingar till Johann Strauss. Detta för att få lite
autenticitet i framförandet av An der schönen blauen Donau. Som de spelar för hojen till vinterdvalans slut.

Hört att andra slarvar med detta, men det kanske bara är jag som är onödigt noggrann?

Vet inte vad du dricker, men jag vill också ha! :rofl :hihi :tummenupp

DR-Zätare

Schneller & schneller!
Gick med
16 Jun 2003
Hoj
Ein liter Blitzkrieg-RR
Detta i stället för att byta hoj vilket inte känns ekonomiskt oförsvarbart.

Betyder inte det du skrev att det är ekonomiskt försvarbart att byta hoj? :)

Ska bli kul att höra vad du säger om geometriändringarna!

Blir betydligt mindre för mig, jag ska bara skruva på Öhlins-grejerna jag köpte i höstas och byta till sådana där bandagsslicks. Blir ingen elektronik för mig, det blir för bökigt och dyrt att mappa om för att behålla originalsystemet och eftersom jag vill köra på Sachsenring behöver jag det.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring