BMW S1000RR - tråden

Kommer du köra på bana med din BMW S1000RR ?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Du har inte stödet nere?
Min går att starta med stödet nere om ingen växel är i o kopplingen indragen.
Har jag växel i måste jag förutom koppling även ta upp stödet.

Stödet är bortmonterat nu när den har racekläder. Sedan har jag en kontakt som sitter monterad för att "bygla" bort stödet. Men om hojen skulle tro att stödet vore nere skulle jag aldrig kunna lägga i en växel utan att hojen dog...

Jag vill ha svarta eftermarknadsfotpinnar med omvänt växelmönster (race) där man ändå kan använda original QS-kontakten. Valter Moto säljaren påstår att det går men jag fattar inte hur. Tryck borde ju bli drag i stången. Har nån en bild på hur det funkar?

- Fotpinnarna är förvisso inte svarta, men raceväxlat är det, utan en massa länkar å sånt.

IMG_1476.jpg

Värt att inskaffa Stomgrips till hojen? Åsikter?
Skall man välja svart eller transparant färg? Är ju Transparant BMW Motorrad org just nu i mitten..

Länkar en bild:

bf2ef8.jpg

Är det någon här som har en lösning på detta däckproblem?
Har aldrig upplevt det förut, utan det började efter byte till Ktech fram och bak, vet inte vilka skruvar jag ska justera. Ser ut som kallrivning bak och fram kan jag inte tyda. Pireli SC2 fram och bak. 2,4 och 1,8 varm.

Dessa däck har gått på GR, men det blev precis likadant på mantorp.
Fick höra att det är min körstil som är orsaken, men kör precis likadant som året innan. Och då var det inga problem.

Det gick åt tre däck på tre dagar på GR, inte kul med tanke på hur billiga däcken är. Tänkte om någon varit med om detta och lyckats lösa det?

IMG_0320.jpgIMG_0321.jpg

Jag har en annan lite udda grej och det är att jag kan inte starta hojen med växeln i även om jag har dragit in kopplingen. Har alltid trott att jag sabbat något när jag meckat själv men kontakten vid kopplingshandtaget fungerar annars hade nog inte quickshiftern funkat...

Nån som har förslag?

Jag hade samma problem, det är kontakten på kopplingshandtaget som strular. drog isär den lite, löste problemet för mig.

Är det så allvarligt att det förstör skinnstället?
Vad exakt är Shark Skin? Testade googla och hittade inget.

Jag har en variant som heter Techspec, finns färdigskurna till SKRR. Fördelar att de inte nöter på skinnstället och
att de kan monteras av enklare än Stomps. Nackdelen är att de greppar sämre.. Allt är dock bättre än att köra utan!

Jag har en variant som heter Techspec, finns färdigskurna till SKRR. Fördelar att de inte nöter på skinnstället och
att de kan monteras av enklare än Stomps. Nackdelen är att de greppar sämre.. Allt är dock bättre än att köra utan!

Det var dem jag menade också. Vet inte var jag fick namnet Sharkskin ifrån, kanske modellen som heter så. Inte fullt så klibbiga som nya Stompgrip men det fungerar alldeles utmärkt. Stomgripen är som sagt bra, i alla fall fösta säsongen, men sedan torkar de och blir hårda. Använder man knäna ordentligt och kniper runt tanken vid inbromsning så sliter de rätt hårt på insidan av knänan är min erfarenhet. Har förstört ett ställ helt på det sättet.

http://techspec-usa.com/magento/

Är det någon här som har en lösning på detta däckproblem?
Har aldrig upplevt det förut, utan det började efter byte till Ktech fram och bak, vet inte vilka skruvar jag ska justera. Ser ut som kallrivning bak och fram kan jag inte tyda. Pireli SC2 fram och bak. 2,4 och 1,8 varm.

Dessa däck har gått på GR, men det blev precis likadant på mantorp.
Fick höra att det är min körstil som är orsaken, men kör precis likadant som året innan. Och då var det inga problem.

Det gick åt tre däck på tre dagar på GR, inte kul med tanke på hur billiga däcken är. Tänkte om någon varit med om detta och lyckats lösa det?

View attachment 407826View attachment 407827

Korrekt tryck är viktigt, naturligtvis, men var har du köpt fjädringen? Om du har köpt den i Sverige så kolla upp inställningarna för din hoj, din vikt, din längd, och Pirelli. Det gör stor skillnad. Köpte min fjädring från Jocke Jansson och fick inställningar från den databas som K-tech har och som Jocke har samlat på sig från olika tävlingsförare som kör K-tech. Mina däck är som bebishy (nästan…)

Eftersom olika däck fjädrar olika mycket måste balansen mellan däck o fjädring vara korrekt. Annars tar däcken för mycket stryk. Temp i backen, vilken årsmodell du har på däcken (de är lite olika från år till år) och ditt tempo spelar in också.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick