BMW-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Tack för bilden starstriker. Problemet för mig är att det inte finns el där motorcykeln kommer att förvaras.

På batteriet ovan ser det ut som att förutom plus och minus finns en anslutning till; är det för larm och annan extrautrustning? Antar att denna behöver kopplas ur också, om batteriet ska sitta kvar i hojjen?

Ptja, kan inte se varför du inte skulle kunna koppla ur alla kontakter?
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
Akrapovic till R1200R?

Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...
Eller så kan du betala cirka 4500kr och köpa en Remus Revolution istället.
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Har du ett sånt på din RR? Nöjd?
I wish!

Nej - det är svårt att motivera 4.500kr till sådant. Tyvärr. Men jag skulle köpa en i Svart Satin om jag hade pengarna!

De på andra sajter som har köpt den är extremt nöjda!
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...

Jag köpte ifrån England/Usa till min K1200S då Akra inte säljer det slip-on systemet jag vill ha här i Sverige.
Jag kommer inte ihåg vad jag gav men inte var det några 7600:- utan mycket närmare 1/2.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
http://www.nippynormans.com/
http://www.pack-parts.com/
http://www.evoluzione.net/

Jag har en xtra Akra ljuddämpare liggande (helt ny) dock till K1200S men om du kan få någon att göra röret fram så kan du få köpa billigt:)

Skicka PM då så fixar vi det


http://www.nippynormans.com/

Hm :gnissla. Dessa exporterar inte Akra system till Europa.
Schysst pris annars för helsystem till GSA
1099 dollar.

Har du handlat från nån av de du länkade,funka bra?

http://www.evoluzione.net/
Har helsystem men lite dyrare dock.
 

Vette

Medlem
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Bromma
Hoj
2009 BMW HP2 Sport
Japp köpt från alla jag länka till

Nippy var sega tog typ en månad om inte mer innan Akra kom och då var det fel grejor som kom (det är därför jag har 2 ljuddämpare), vet dock att det var Akra som gjorde fel & inte Nippy utan de stackarna fick ordna upp allt.

Evo är bra att ha att göra med och svarar på mail,frågor och skickar grymt snabbt grejorna till dig. Firman har tex en uppsjö med bänk uppgifter på olika slip/hel rör till Bmw.
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Nya 800gs

vill ha denna
20.jpg

23.jpg

25.jpg

30517261033.jpg

30517261168.jpg

30517261011.jpg

30517261134.jpg

30517261188.jpg

30517261132.jpg

30517261183.jpg

18.jpg
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Inte alls tokig när man väl får se den såhär nästan in på live :tummenupp

Har du även några bilder på BMW's nya 450 (enduroliknande modell) ?
 
Last edited:

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Det tar sig för BMW må jag säga.De ger sig in i cross/endurosegmentet (med framgång skall tilläggas) och siktar på att ha en riktig racehoj klar 2009. Hur ska det här sluta?

Om, och just det om, 800an hamnar på rätt sida 100`streecket så kommer den att vara en given succe!

Sladdbilden väcker ju onekligen habegär!:tungan
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Om, och just det om, 800an hamnar på rätt sida 100`streecket så kommer den att vara en given succe!

Sladdbilden väcker ju onekligen habegär!:tungan

Jag skulle tro att priset på 800:an kommer att ligga i linje med priserna för övriga 800:eek:r i BMWs sortiment, dvs under 100k. Nog viktigt, eftersom de ska kriga med transalpen mfl i mellansegmentet.

Cool hoj, men jag tänker inte byta! Den är för liten för långturer. Däremot skulle det vara kul med en liten hoj också. 450n eller 650 X-challenge tex.
 

Str3 R

Guest
Hej, ny här :)

Ja 800:an ser riktigt cool ut men jag undrar lite hur stor tanken är, man vill ju inte avbryta turen i skogen bara för att tanka stup i kvarten?? XChallenge har ju 9,5 literstank, min 650 GS har 17 liter + 4 liter reserv, typ det dubbla. Det ser ut att vara en liten tank på 800:an men de kanske inte är klara med den helt och hållet än. Men helt klart intressant hoj fast jag tror inte den levereras med ett par TKC 80-sulor utan de vanliga Bridgestone. På sladdbilden har man bytt ut däcken mot grövre.
 

Dust Buster

IBA #53252
Gick med
30 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 S Adventure -08
Officiell presentation 6/11 enligt någon svensk mc-tidnings hemsida(tror jag det var).

Om man tittar få F800S som har en ganska lik bakdel, så har den 16+4 liter och en bränsleförbrukning på ca 0,34 vid konstant 90 km/h(enligt bmw.se).
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top