BMW-tråden

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Hur skulle en 650gs/800gs stå sig på en längre "semester" typ himalaya eller liknande?
E bra sugen på att göra en sådan tripp ngn gång, kikat runt lite på att ev ta tåg ner isåfall eller starta hemma beroende lite på hur mycket tid man lyckas få loss
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Hur skulle en 650gs/800gs stå sig på en längre "semester" typ himalaya eller liknande?
E bra sugen på att göra en sådan tripp ngn gång, kikat runt lite på att ev ta tåg ner isåfall eller starta hemma beroende lite på hur mycket tid man lyckas få loss

Vet att både Starstriker, här på sporthoj, och Striking Viking, på advrider.com, kört 650GS på rejält långa tripper. Starstriker från Korea, troe jag det var, och den andra herren jorden runt. Det skulle nog gå förträffligt.
 

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
på tredje
Hoj
Grå faran! F800S
Någon som har det? Eller till någon annan modell? Är det någon som köpt det någon annanstans än på BMW? MÅSTE bara ha ett, men vill inte betala 7600 bara för ett slipon...

Har ett ackra system till min F800S: oboy vilket gott ljud i den pipan. Jag är helnöjd med både ljudet men även utseendet (titan och kolfiberfäste):tummenupp

Bara o tjöp !!
 

Mr_SoaP

Äntligen säsong!
Gick med
15 Mar 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Såld
Vet att både Starstriker, här på sporthoj, och Striking Viking, på advrider.com, kört 650GS på rejält långa tripper. Starstriker från Korea, troe jag det var, och den andra herren jorden runt. Det skulle nog gå förträffligt.

Ofan så det va 650,in dom åkte på? trodde det va 1200,an.
Men isåfall ska det väll gå alldeles utmärkt hehe :yoparty


Får nog ta o åka o provköra en 800 sen när den kommer.

Fan va sugen jag blev på en sådan nu då =/ :huvet :huvet :huvet
får nog bli en sådan o åka runt i sverige först har ju lite släkt både här o där
gjorde ju skottland på cbr900 -98 första säsongen 2004.
 
Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Hur skulle en 650gs/800gs stå sig på en längre "semester" typ himalaya eller liknande?
E bra sugen på att göra en sådan tripp ngn gång, kikat runt lite på att ev ta tåg ner isåfall eller starta hemma beroende lite på hur mycket tid man lyckas få loss

Jodå. Jag körde som sagt Korea-Sibirien-Mongoliet-Kazakstan-Stockholm på min dåvarande F650 Dakar.

Gick alldeles utmärkt! Beror dock lite på var/hur man kör!
En sån resa kan man nog göra i princip på vilken hoj som helst, men vissa är såklart bättre lämpade än andra!

Man måste alltid kompromissa mellan komfort och terrängegenskaper....
Så fundera på hur/var du kommer att köra mest.
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Ser ju riktigt lovande ut 207kg fulltankad och 85 hp kan nog bli skoj, hoppas lottovinsten kommer snart :D

BMW today revealed the new F800GS for the first time at the Milan show in Italy.

While the other F800 models use an alloy frame, the GS gets a tubular steel chassis designed to cope with the stresses of off-road use, with a repositioned engine – mounted almost vertically where the F800S and ST’s are angled at 30 degrees forward – new front and rear suspension and a chain, rather than belt, drive.

Peak power remains the same as other F800 models at 85bhp – as much as the old R1150GS could muster – torque is fractionally down from 63 to 61ftlb.



BMW has even gone as far as making performance claims for the new bike, with a 0-62mph time of 4.1 seconds and a top speed of over 125mph.

Twin 300mm brake discs at the front, gripped by twin-piston sliding calipers, plus a 265mm rear disc and 1-pot caliper, and optional ABS at both ends, deal with the braking.

Overall, the bike weighs 178kg dry, or 207kg ready-to-ride, making it surprisingly light for a big trailie.

Initially, two colour options will be offered; yellow/black and metallic grey.
Prices will be announced nearer the bike’s on-sale date, expected to be early 2008, but should be between £6000 and £7000.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Lite mer info om nya 800GS

Från BMWs nyhetsbrev:

Allt med denna cykel är ostoppbart. Den toppmoderna 85 hk twin-cylindern levererar en respektingivande kraft för off-road körning i alla situationer. En matchvikt på bara 207 kg gör cykeln underbart alert. Och dess förmåga att prestera lika bra på både slät asfalt som i oländig terräng gör cykeln enastående mångsidig.

Ostoppbart kvick.
Nya BMW F 800 GS har en unikt följsam kraftutveckling, tack vare kombinationen av en vridstark 798-cc tvåcylindrig motor på 85 hästkrafter (63 kW) och en matchvikt på endast 207 kilo. Resultatet är en körupplevelse som lever kvar länge i minnet.

Ostoppbar off-road prestanda.
F 800 GS är byggd för att leverera enastående prestanda på vägen och i terrängen. Resultatet nås genom låg vikt, fantastisk följsamhet och all kraft du behöver. Var än du befinner dig på denna planet, på en F 800 GS kan du alltid komma lite längre.

Ostoppbar utrustning.
Förare av nya BMW F 800 GS upptäcker att det är en cykel som har allt åkaren begär. Material som valts för maximal motståndskraft, senaste versionen av ABS för maximal säkerhet (urkopplingsbar) och en mängd av omtänksamma detaljer, som uppvärmda handtag och färddator (extrautrustning).

Ostoppbar design.
När det gäller F 800 GS, kommer form efter funktion, men det faktum att cykeln även ser fräck ut gör inte saken sämre. Med en synlig rörram, en kraftig hasplåt och den typiskt distinkta näbbformen på fronten talar allt om att F 800 GS kommer från BMW Motorrad och att det är en cykel som redan bevisat sin kapacitet både off-road och på vägen.

Fakta
Motor: Vattenkyld tvåcylindrig DOHC fyrtaktsmotor, med fyrventilsteknik, torrsumpssmöjning
Volym: 798 cc
Max effekt: 63 kW (85 hk) vid 7.500 v/min
Max vridmoment: 83 Nm vid 5.750 v/min
Avgasrening: Reglerad 3-vägskatalysator, emissionsstandard EU-3
Däck, fram / bak: 90/90 - 21 54V / 150/70 - 17 69V
Axelavstånd: 1.578 mm
Broms, fram: dubbla skivbromsar,diameter 300 mm med dubbla flytande ok
Broms, bak: enkelskiva, diameter 265 mm, flytande bromsok
ABS: BMW Motorrad ABS (urkopplingsbar)
Sitthöjd: 880 mm (låg sits: 850 mm)
Inre benkurva: 1.940 mm (låg sits: 1,900 mm)
Tomvikt: 178 kg
Tomvikt, körklar fulltankad: 207 kg
Effektiv tankvolym: 16,0 l

Pris: 102.900 kr (preliminärt)
Lansering: 8 mars

Jag tror det här blir en riktig Transalp-/Varadeo-dräpare:yoparty
 

JossaXr

Medlem
Gick med
5 Oct 2004
Ort
Valbo
Hoj
Honda Crf450xm-2005
Touratech

Touratech har tillbehören klara
F800GS_4041.jpg

F800GS_2170.jpg

F800GS_1851.jpg

F800GS.gif
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Cykeln tycks inte vara så ny då den redan varit med om en afrika sväng :D

Skumt att det inte läckt ut tidigare.

Förövrigt verkar det vara en trevlig cykel,byter dock inte bort min 1200 GSA i första tagen.
Men plats till en sådanhär F800 GS vore inte fel.
 

Persson

O-('-'Q)
Gick med
19 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Tänkte ställa en fråga till er BMW-ägare;

Ska göra en uppkörning för A(beg.) i vår och kan troligtvis låna en BMW F650SC, och då är ju frågan om den är lättkörd i banorna, såväl lågfart som högfart?!
 
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Märsta
Hoj
KTM 250 EXC -05, BMW F800S -06
Tänkte ställa en fråga till er BMW-ägare;

Ska göra en uppkörning för A(beg.) i vår och kan troligtvis låna en BMW F650SC, och då är ju frågan om den är lättkörd i banorna, såväl lågfart som högfart?!


F650CS är en väldigt lättkörd och trevlig cykel.
 

Str3 R

Guest
Jadå, satt själv på en GS och slogs med konbanor etc. Den är lite högre i sitthöjd men det gör inget för då är det bara enklare på en vanlig mc sen! :banana
 

jomo

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby, Stockholm
Hoj
MT-09 - 24
Vilket Remus skall jag ha?!

OK, vilket av dessa skall jag handla? Kombatanterna är alltså:

- Remus Powercone i rostfritt. 269 £
- Remus Revolution i Alu. 255 £

Går att beställa för dessa priser från www.nippynormans.com

Ni som handlat från dessa, funkade det bra? Blev det dyrt i frakt osv?

Tänkte att tomten skulle få ge mig ett av dessa i julklapp, jag har ju varit så snäll i år!:banana
 

Bifogat

  • Powercone.gif
    Powercone.gif
    73.4 KB · Visningar: 106
  • Revolution.gif
    Revolution.gif
    93.9 KB · Visningar: 94

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
OK, vilket av dessa skall jag handla? Kombatanterna är alltså:

- Remus Powercone i rostfritt. 269 £
- Remus Revolution i Alu. 255 £

Går att beställa för dessa priser från www.nippynormans.com

Ni som handlat från dessa, funkade det bra? Blev det dyrt i frakt osv?

Tänkte att tomten skulle få ge mig ett av dessa i julklapp, jag har ju varit så snäll i år!:banana

Skulle med kunna tänka mig att beställa därifrån,men :va
Ett helsystem för 7000 kr,mer än halva priset billigare än här hemma.

NOT SUITABLE FOR EXPORT OUT OF EUROPE

A road legal version will not now be made.

NOT SUITABLE FOR EXPORT OUT OF EUROPE IMPORTANT NOTE
 

BMW37

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
2006 BMW F800S
Helkåpor

Hej
Hur blev resultatet, med helkåpor. har du bild?
Var fick du tag i dom "kostade dom++++"
Kör själv en F800s
//BMW37

Sådär! Nu är helkåpsetet på plats :) Ska fixa lite bilder och lägga upp så fort min kamera vill fungera, hojen är rentvättad samt att min förkylning tillåter mig att gå utanför dörren. Men själv tycker jag det blev riktigt bra och man får ju hoppas att det är en av få (kanske den enda) F800s med helkåpor på i Sverige :yoparty
 

Helmetrock

Cylindergrinder
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Uppsala/Orust
Hoj
Because real men don't eat sushi, BMW Rockster, hos doktorn och vilar sig....
Jag har en 1150R Rockster med Revolution i kolfiber, den låter riktigt gott och gjorde en del på gasresponsen (inbillar jag mig iallafall:va )

Jag skulle föreslå en i kolfiber på en svart hoj, dels låter kolfiber dovare än metall, och så passar det mycket bättre i färgen!
OK, vilket av dessa skall jag handla? Kombatanterna är alltså:

- Remus Powercone i rostfritt. 269 £
- Remus Revolution i Alu. 255 £

Går att beställa för dessa priser från www.nippynormans.com

Ni som handlat från dessa, funkade det bra? Blev det dyrt i frakt osv?

Tänkte att tomten skulle få ge mig ett av dessa i julklapp, jag har ju varit så snäll i år!:banana
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top