Starstriker
Som man googlar får man svar
Håller med dig på många punkter, men är det inte ett överpräktigt gäng fullt av brorduktig-typer?
Ang. tekniska artiklar så kan du hitta mer än du orkar läsa på www.advrider.com, det är mitt primära forum för faktainhämtning. Finner du inte svaret där och skriver en fråga så har du några svar inom 5 minuter.
Det som är BRA med klubben är de olika kurserna för vidareutbildning de arrar. Kul att det finns eldsjälar som faktiskt ställer upp gratis på sin fritid för att vi andra skall kunna lära oss att köra säkrare.
"BMWs ambition att bli mera "hipp" och "inne" ser jag som ett löjeväckande försök att knipa "japankunder" och öka försäljningsvolymen. Långsiktigt kommer det inte att komma något gott ur det!"
Vad menar du med det här? Nu låter du precis som en sån bakåtsträvare som jag inbillar mig att det finns många av i BMW-klubben.
Vem vill köpa en hoj med teknik från 70-talet? Vissa kanske, men inte majoriteten. Går du och köper en ny bil men med teknik från 70-talet när du ska köpa bil? Tror inte det.
Att BMW är inne i en föryngringsprocess är BRA. Utan den processen så skulle du snart inte ha några BMW-hojjar på vägarna. De skulle bli svindyra att tillverka pga små volymer, och de skulle dessutom vara gamla redan innan de rullade av bandet.
Man måste helt enkelt hänga med den tekniska utvecklingen eller kanske rent av leda den inom vissa områden för att kunna konkurrera med bla japanerna som fö gör ett ypperligt jobb.
"Gubbigt gäng? Knappast förr och knappast nu!"
Att åldern för den genomsnittlige BMW-köraren är runt 50 år är väl knappast någon hemlighet. Börjar man inte närma sig gubbåldern när man är 50?
Som tur är sjunker nu medelådern pga att BMW faktiskt framgångsrikt lanserat flera nya spännande modeller riktade till nya målgrupper. Är inte det bra?
Hur gammal är du själv?
Ang. tekniska artiklar så kan du hitta mer än du orkar läsa på www.advrider.com, det är mitt primära forum för faktainhämtning. Finner du inte svaret där och skriver en fråga så har du några svar inom 5 minuter.
Det som är BRA med klubben är de olika kurserna för vidareutbildning de arrar. Kul att det finns eldsjälar som faktiskt ställer upp gratis på sin fritid för att vi andra skall kunna lära oss att köra säkrare.
"BMWs ambition att bli mera "hipp" och "inne" ser jag som ett löjeväckande försök att knipa "japankunder" och öka försäljningsvolymen. Långsiktigt kommer det inte att komma något gott ur det!"
Vad menar du med det här? Nu låter du precis som en sån bakåtsträvare som jag inbillar mig att det finns många av i BMW-klubben.
Vem vill köpa en hoj med teknik från 70-talet? Vissa kanske, men inte majoriteten. Går du och köper en ny bil men med teknik från 70-talet när du ska köpa bil? Tror inte det.
Att BMW är inne i en föryngringsprocess är BRA. Utan den processen så skulle du snart inte ha några BMW-hojjar på vägarna. De skulle bli svindyra att tillverka pga små volymer, och de skulle dessutom vara gamla redan innan de rullade av bandet.
Man måste helt enkelt hänga med den tekniska utvecklingen eller kanske rent av leda den inom vissa områden för att kunna konkurrera med bla japanerna som fö gör ett ypperligt jobb.
"Gubbigt gäng? Knappast förr och knappast nu!"
Att åldern för den genomsnittlige BMW-köraren är runt 50 år är väl knappast någon hemlighet. Börjar man inte närma sig gubbåldern när man är 50?
Som tur är sjunker nu medelådern pga att BMW faktiskt framgångsrikt lanserat flera nya spännande modeller riktade till nya målgrupper. Är inte det bra?
Hur gammal är du själv?
Alla är vi olika!
Delar din syn på det interna käftandet - onödigt!
Det jag främst gillar med klubben är Forumet samt några artikeltyper i Bumsen, bland andra de tekniska. Åsså gör klubben väldigt mycket gott avseende vidareutbildning med mera.
Till det som skiljer oss åt, kanske:
-Det finns två klubbar jag ställer extra krav på och det är SMC o BMW-klubben. Det absolut mest prioriterade kravet på dem är att de aktivt ska stå för ett laglydigt och ansvarsfullt bruk av mc samt aktivt motarbeta alla former av outlaw-beteende (alltså att var och en bestämmer vilka (trafik-)regler man vill följa)!
-BMWs ambition att bli mera "hipp" och "inne" ser jag som ett löjeväckande försök att knipa "japankunder" och öka försäljningsvolymen. Långsiktigt kommer det inte att komma något gott ur det!
Gubbigt gäng? Knappast förr och knappast nu!
Fast det är ju bara vad jag tycker....