Jorasåatt... Jag har bara kört 93 mil och inte belastat eller gått över 5000 rpm... Hur den är att köra ordentligt med låga samt höga belastningar återkommer jag med på måndag när jag ska in på 1a service.
Är som att köra en moppe just nu och jag undviker att göra omkörningar och snabba starter.
Om jag kör 5an 6an ca:110km/h och hamnar bakom en bil, släpper gasen men skiter i att växla ner (hamnar runt 60km/h) så hör man vad jag gissar är slir funktionen på remmen haka i och ur hela tiden. Här känner man lite ojämn gång men inte ryckigt vill jag inte påstå.
Växlar man sen ner till exempel 3an 4an så är det borta.
Demo hojen jag körde (ST) hadde nog en trasig slir funktion för på 1an 2an av och på läge flög man nästan av hojen
Växlandet upp eller ner sker helt utan problem, men låt mig återkomma när jag börjat köra aktivt, visst det kommer ett litet (klat) ljud ibland vid växling men det är ju en bmw så jag har inte brytt mig så mkt om det.
Rödljus friläge och lägga i 1an så har man samma ljud. (klat)
Ska få en utförligare redovisning av hojen när jag kört skiten ur den på måndag.
Just nu har jag silkes handskar på gasen och har därför kanske inte fått känna på det ryckiga ännu.
Har du lämnat in din och fått hojen uppdaterad? är väll kända fel du nämner som åtgärdas av bmw for free?
Hur upplever du din 07:a i gången?
Upplever du någon påtaglig ryckighet vid lägre varv, lägre hastigheter?
Växellådan 1:an och 2:an? Upplever du dem som klonkiga framför allt vid nedväxling?
BMW har haft en del problem med tidiga modeller. Vore intressant att få veta hur 07:an upplevs.
Någon här som meckat på något annat än akra på sin F800 s/st?
Laser, Leo Vince, Remus, BOS är några som finns till F800 s/st.