Dubble0zero
Medlem
Hej!
Är sugen på r1100s:en, men undrar om det är nåt för en nybörjare?? Är det bättre att börja med en 650gs först och sen hoppa på godsakerna??
Tacksam för svar!!
R1100s är en ganska tung hoj, det är inget som märks mycket när man rullar, men att tappa den på en parkering är kanske inte så roligt heller...
Är du helt ny på hoj så kan det kanske vara en ide att köra nått annat först, dock så är det ju som alltid, om du bara tar det lite lungt och vänjer dig så är det nog inga bekymmer, om du verkligen vill ha en R1100s så skaffa en.
Det bästa är om du åker till en BMW handlare och testar lite olika hojjar, både R1100s och F650 GS är såpass gammla hojjar att de släpper till provkörningar lätt (om de har de inne). Carlbarks i kumla är ett bra ställe, trevligt folk och mycket hojjar.
I övrigt så är R1100S en välldigt trevlig hoj, och jag är personligen oförskämmt nöjd med den. Det är t.o.m. så att jag inte känner nått direkt sug för att titta på ny hoj nu när jag har den, blir det en ny så får det nog bli en till helt enkelt (och det går inte direkt ihop sig med studentekonomin)...