BMW-tråden

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
JK79 skrev:
2536688 *Give me give me......preciuos.....*

Schysst att köra?? Har inte provåkt en sån än !!

Jodå, den är kanon, men det är ingen sporthoj precis. Bra med pulver men väldigt snäll. Inte explosiv. Mångsidig. Tung i stan men väldigt lättkörd annars. Grymt bekväm och kompetent på sämre vägar!

Bara en sån sak att man kan få med sig kristallkronan (om man vill) är ett plus!

Är helnöjd!:yoparty

Kajan skrev:
2536776 he he

Har du kort den mycket pa grus? Hur funkar den?

Det kan ajg svara på, för jag ahr kört mycket med min. Nu senast tvärs över Asien. Funkade klockrent hela vägen! Lite blåsigt på transportsträckorna bara!
 
Last edited:

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Starstriker skrev:
2536785
Det kan ajg svara på, för jag ahr kört mycket med min. Nu senast tvärs över Asien. Funkade klockrent hela vägen! Lite blåsigt på transportsträckorna bara!

Jo men du hade en Dakar, det skiljer 60 mm i fjadringsvag o nasta tva decimeter i sitthojd. Det hindrar ju iofs inte att vanliga GS funkar bra pa daliga grusvagar med men vore skont att fa det bekraftat av nagon.
 

JK79

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
på tredje
Hoj
Grå faran! F800S
Kajan skrev:
2536776 he he

Mysribba



Har du kort den mycket pa grus? Hur funkar den?
Kört lite på grus, dock alldeles för feg ännu! MEN tycker den beter sig jäkligt stbalit även på lite lösare underlag, den låga tyngdpunkten gör att det känns stabilt
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Och jag håller på och kör in denna här (50 blöta mil i sadeln so far) - bytte från en F650CS som jag också gillade skarpt -fast den hade ju inte öhlins
 

Bifogat

  • AndHobBak_small.JPG
    AndHobBak_small.JPG
    86.7 KB · Visningar: 148
  • AndHobFram_small.JPG
    AndHobFram_small.JPG
    82 KB · Visningar: 145

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
skylt skrev:
2583190 Och jag håller på och kör in denna här (50 blöta mil i sadeln so far) - bytte från en F650CS som jag också gillade skarpt -fast den hade ju inte öhlins

Den där är finfin! Körde den i somras några dagar. Lite jobbigt att knixa sig fram i stan med dock. Gillar retrolooken!
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
skylt skrev:
2583190 Och jag håller på och kör in denna här (50 blöta mil i sadeln so far) - bytte från en F650CS som jag också gillade skarpt -fast den hade ju inte öhlins

Se till att justera in Öhlinarna ordentligt, dom är RIKTIGT bra men det krävs att dom står rätt. Börja med att justera upp rideheighten, den står i botten från fabrik. Jag skruvade upp min i max men det kanske var att ta i, sikta på mitten till att börja med.
Sen är det dax att mäta in nedhäng och justera in efter din vikt, dämpningen sist om den ens behöver justeras.
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Josef: du har händelsevis inte någon länk till bra instruktioner om hur man går tillväga - jag har hört att det är lätt att skruva bort sig :huvet

(jag läste också att fabriken har en inställning för en förare på 85kg och jag väger XXkg mindre än så att det är fel från början är stensäkert)
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Jag har beställt en ny blåmetallic BMW F800ST som ska levereras i april 2007.

Någon som vet hur man stänger av ABS:en på BMW:s cyklar?
Det står väl kanske i instruktionsboken när man får den eller?
 
Last edited:

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
ABS stänger man antingen av med en knapp på styret som på min R1200s eller så får man vara lite mer kreativ och tejpa för sensorerna på hjulen (som på min gamla F650CS)

Din har väl en knapp på styret om jag inte minns fel :)
 

Martin_Ch

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Ort
Kista
Hoj
F800ST
bischan skrev:
2585354 Jag har beställt en ny blåmetallic BMW F800ST som ska levereras i april 2007.

Någon som vet hur man stänger av ABS:en på BMW:s cyklar?
Det står väl kanske i instruktionsboken när man får den eller?

På min gamla F650 så fanns det brytare på styret. Vad gäler F800:an så kan jag inte minnas att det stod något om det i manualen. Brytare finns det i alla fall ingen av. Kan läsa igenom manualen under kvällen och dubbelkolla.

/Martin
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
bischan skrev:
2585354 Jag har beställt en ny blåmetallic BMW F800ST som ska levereras i april 2007.

Någon som vet hur man stänger av ABS:en på BMW:s cyklar?
Det står väl kanske i instruktionsboken när man får den eller?
Vad ska du göra det för? Ett utmärkt hjälpmedel.
Borde finnas på alla hojar
Läs tråden om han här som vurpade vid omkörning!
 

skylt

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Bunkeflostrand
Hoj
BMW R1200S -06 & BMW G650 X-moto -07
Jo ABS är kanonbra i all vanlig körning - särkilt vid tillbud när man agerar på reflex som jag gjorde för en tid sedan när min F650CS blev till skrot. (En skåpbil bestämde sig för att "parkera" 20m framför mig på huvudled)

Utan ABS så kanske jag troligtvis inte fått ner farten tillräckligt eller bromsat på mig och hamnat under den istället för på huven..

MEN vid bankörning så är ABS ett problem exempelvis när framhjulet lyfter strax innan inbromsning - gruskörning kan jag inte uttala mig om...
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Tack..

Tack alla för informationen... Jag får väl kolla själv i instruktionsbok och runt på cykeln när jag får hojen också..
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
BMW R90s skrev:
2585994 Vad ska du göra det för? Ett utmärkt hjälpmedel.
Borde finnas på alla hojar
Läs tråden om han här som vurpade vid omkörning!


Jo, jag tvekar inte på att det är ett superb hjälpmedel.. Men jag som är teknikintresserad och det står att den är urkopplingsbar så ville jag veta hur. Mest för en kul grej att veta.

Vilken tråd?

Starstriker skrev:
1485261 Med risk för att starta en tråd som ingen kommer att skriva i så startar jag nu BMW-tråden! ( :yoparty )

Skulle vara kul att se vilka fler här på forumet som kör bumsar och kanske rent av kunna utbyta lite tips och tricks!


Kollade bland grupperna som finns på sidan, men det finns ju ingen för BMW-ägare o åkare... Borde vi inte kunna starta en grupp för BMW-ägare? Hur gör man? Nån som vet?
 
Last edited:

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Starstriker skrev:
1485261 Med risk för att starta en tråd som ingen kommer att skriva i så startar jag nu BMW-tråden! ( :yoparty )

Skulle vara kul att se vilka fler här på forumet som kör bumsar och kanske rent av kunna utbyta lite tips och tricks!

Hejsan!
Blir förhoppningsvis BMW ägare nästa vecka!
E det för tidigt att skriva i denna tråden innan?:hej
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Knasknutten skrev:
2587393 Hejsan!
Blir förhoppningsvis BMW ägare nästa vecka!
E det för tidigt att skriva i denna tråden innan?:hej


Jag får ju min BMW till våren, så det är nog inte för tidigt.. :tummenupp
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Knasknutten skrev:
2587464 Gott att höra!
För min del blev det kärlek vid första gaspådraget!:yoparty
Korkad man varit som inte kollat på BMW innan!:va

Jag kollade på BMW det första jag gjorde. Har just fått min andra och är helnöjd :)

bischan skrev:
2586835 Jo, jag tvekar inte på att det är ett superb hjälpmedel.. Men jag som är teknikintresserad och det står att den är urkopplingsbar så ville jag veta hur. Mest för en kul grej att veta.

Vilken tråd?




Kollade bland grupperna som finns på sidan, men det finns ju ingen för BMW-ägare o åkare... Borde vi inte kunna starta en grupp för BMW-ägare? Hur gör man? Nån som vet?

Grupper? Vaddå för grupper?
 
Last edited:

Knasknutten

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
BMW K1200s
Starstriker skrev:
2587505 Jag kollade på BMW det första jag gjorde. Har just fått min andra och är helnöjd :)

Blir nog helnöjd jag med! Ville knappt lämna ifrån mig hojen när jah va och provkörde, tog en söndag att fundera sen bestämde jag mig!
Det har hänt mycket med BMW de sista 15 åren, när jag va 16 och tog lätt körkort var dom inte så spännande men idag e dom riktigt exotiska med!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top