Bischan
Born to be Wild
BMW R90s skrev:
Tack.. en mycket intressant tråd.
BMW R90s skrev:
Alla blir mer eller mindre vuxna När man når dit så är det dagsKnasknutten skrev:2587464Gott att höra!
För min del blev det kärlek vid första gaspådraget!
Korkad man varit som inte kollat på BMW innan!
BMW R90s skrev:2585994Vad ska du göra det för? Ett utmärkt hjälpmedel.
skylt skrev:2585300Josef: du har händelsevis inte någon länk till bra instruktioner om hur man går tillväga - jag har hört att det är lätt att skruva bort sig
(jag läste också att fabriken har en inställning för en förare på 85kg och jag väger XXkg mindre än så att det är fel från början är stensäkert)
Jag måste säga att systemet vi har UTAN kombibromsar och servo funkar rätt ok även på bana, det är faktiskt så pass bra att jag hellre lär mig hur det funkar och anpassar mig lite än att slå av det. Visst får jag räkna med ett par meter längre bromssträcka men hur många tiondelar lägger det på varvtiden och vad spelar det för roll om jag tar mig runt Gelleråsen på 1.15.2 eller 1.15.5?skylt skrev:2586021Jo ABS är kanonbra i all vanlig körning...
MEN vid bankörning så är ABS ett problem exempelvis när framhjulet lyfter strax innan inbromsning - gruskörning kan jag inte uttala mig om...
Martin_Ch skrev:2588032Finns ett tillfälle då jag skulle föredra att köra utan ABS. Grusväg... Det går att köra F800:an (åtmisntone ST:n) på grusväg, men någon större bromsverkan blir det inte.
Kollade återigen igenom manualen. Hittade inget om att kunna stänga av ABS.
Josef skrev:2588051Öhlins hemsida är riktigt bra, angivna mått på nedhäng funkar bra bak men blev på tok för mjukt fram. Jag kan kolla vad jag hamnade på för mått till slut om du vill (min setup är gjord främst för bankörning men funkar bra på gata om prestanda är viktigare än komfort).
Vad gäller förarvikt så ska den alltid räknas med full utrustning och den väger en hel del...
På grusväg är dock ABSen rätt usel.
skylt skrev:2588102Manualen nämner ett antal "klick" som gör att man alltid kan hitta tillbaka till fabriksinställningen - justeringen för bana kan man väl göra på plats på sturup/knutstorp till sommaren (verktygen får ju plats under sadeln)
Rideheight verkar bra som den är - den är lagom hög för mina 180cm (mkt högre än polarnas 916 & VTR)
Starstriker skrev:2588059På tal om bankörning....
FUnderar lite på en kurs i broms/kurvtagning. Vet att både SMC och BMW-klubben arrar. Antar att kurserna är likvärdiga?
Någon som testat en sån här kurs?
BMW R90s skrev:2587965Alla blir mer eller mindre vuxna När man når dit så är det dags
för BMW
Martin_Ch skrev:2588032Finns ett tillfälle då jag skulle föredra att köra utan ABS. Grusväg... Det går att köra F800:an (åtmisntone ST:n) på grusväg, men någon större bromsverkan blir det inte.
Kollade återigen igenom manualen. Hittade inget om att kunna stänga av ABS.
bischan skrev:2599022hmm... jag bor ju på en grusväg, men det löser sig nog, det är ju packat grus om de inte har skrapat den nyss... annrs får man flytta... hehe.
Starstriker skrev:2600095Hörrö. Köp en 1200GS och lajja lite på grusvägen. Det är ju rena drömläget. Själv bor jag centralt i Sthlm. Fan, vi borde byta hoj
Knasknutten skrev:2608328Så nu va man äntligen BMW ägare!
Blev 10 mil i ösregn men det funkade finfint!
Känns som det e en evighet till våren nu!
Vad fick du betala för den där skönheten ??skylt skrev:2583190Och jag håller på och kör in denna här (50 blöta mil i sadeln so far) - bytte från en F650CS som jag också gillade skarpt -fast den hade ju inte öhlins
Starstriker skrev:2608349Bara att gratulera! Nu kan du tävla på Daytona!
http://news.bmwinfo.se/Published/2006-11-13-660/
Bajen-Sam skrev:2590978Självklart att man har och kör en Bumse. Denna skulle jag vilja ha bredvid min gs.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|