Hej!
Jag provkörde en BMW K1200S i helgen och blev störtkär! Och det bara efter efter en 30 minutersrunda. Den verkar ha både sport och långfärdskomfort.
Jag kommer snart att ta en lite längre tur igen innan jag bestämmer mig.
Jag undrar över om era erfarenheter av denna hoj. Finns det några "dålda fel" som man hittar efter 3 månader som man sedan får leva med? Eller kanske bara bra saker... Önskar gärna svar från er som kanske valde bort denna hoj för en annan BMW eller ett annat märke.
Jag valde bort K1200S pga längden, vikten och styrgeometrin som i mitt tycke gör den allt för osmidig.
Körställningen är typisk BMW: lätt framåtlutad överkropp med fotpinnarna långt fram och relativt högt upp vilket kombinerat med en bred tank inte passar mig alls, å andra sidan vet jag att många andra tycker det är perfekt.
Fjädringen är ok på gata men jag behöver kunna ställa den lite sportigare.
Motorn är riktigt nice, bra botten och gott om pulver på topp.
Bromsarna är som på alla nyare BMW riktigt effektiva även om jag personligen inte uppskattar delintegralfunktionen.
Kort sagt en riktigt bra hoj som dock inte passar mig personligen riktigt, som tur är finns ju R1200S som har allt jag vill ha (utom 40hästar till).
För ev problem kan du som sagt kolla in BMW-forumet som Kjellf länkade till.