BMW-tråden

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Sluta gnäll nu. Stick iväg och köp. Vad har vi sagt om det här huh? :)

Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Så fick jag oxå testat en 1200 GS årsmod 07.

Hm lite kluven är man allt och lite omställning att prova en sån från att alltid kört sporthoj.
Känndes skumt med så brett styre.Blinkersreglage knapparna kunde varit lite bättre.
Annars en ganska ok känsla.Kändes lite som man skulle tippa i kruvorna och även på grusiga vägar men det är nog bara känslan av att den är så lättmanövrerad.

Styret var i bredaste laget för mig också, hade svårt att nå yttre handtaget vid banåkning. Ett bra tips kan vara att kapa ner insidan av styrvikterna och flytta in handtagen, på så sätt blir styret upp till ca 6cm smalare utan att man behöver moda själva styret. Bör även bli billigt att återställa om man vill.
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Nu är bullerburkarna på plats! Det blev ett lagom högt, gött ljud! Tog bara en kort sväng utan några större hastigheter. Så det är svårt att säga hur det påverkar gången, men det lär man märka framöver när man kört in sig lite och blivit lite varm i kläderna för säsongen.

Bilder finns på hemsidan, länk i signaturen!
 

Ripper

---------
Gick med
13 Oct 2005
Ort
Asås
Hoj
CRF250R
Ahh.... tyckte jag kände igen burkarna när jag såg utblåsen. (har kört Ducati i många år och kommer nog att sakna den sången)?

Nu är bullersystemet provkört :) Jag är mycket nöjd, nu låter det som en motorcykel! Effektmässigt så är det svårt att avgöra, det är ju vår och då tycker man att allt går som raketer... Hursomhelst så känns det bra!
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Kväll alla! Ny i Bumsen-tråden och köpte och hämtade min Bumsen idag. Trodde inte jag skulle köra en sådan, men men sent ska ju syndaren vakna. :D

Blev t.o.m hämtad dessa ca 5-6 milen från mitt hem för att sedan hämta hojen. Men när jag väl skulle köra hem, var plötsligt avståndet till mitt hem och köpstället minst dubbelt så långt. Hmmm undrar hur det kan ha gått till?? :squid :D :tuttar
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Kväll alla! Ny i Bumsen-tråden och köpte och hämtade min Bumsen idag. Trodde inte jag skulle köra en sådan, men men sent ska ju syndaren vakna. :D

Blev t.o.m hämtad dessa ca 5-6 milen från mitt hem för att sedan hämta hojen. Men när jag väl skulle köra hem, var plötsligt avståndet till mitt hem och köpstället minst dubbelt så långt. Hmmm undrar hur det kan ha gått till?? :squid :D :tuttar

Grattis grattis. Det där är en gammal goding! Där kommer du få många sköna mil i sadeln!
 

TouchMan65

Supersporttourer / MV-COACH™
Gick med
18 Nov 2005
Ort
Scania-land
Hoj
Kardansporttourer
Grattis grattis. Det där är en gammal goding! Där kommer du få många sköna mil i sadeln!

Tackar! Det lär jag nog få, helt klart. Dock är jag ju ute efter den engelska användarmanualen, men verkar svår att hitta på nätet. Har den tyska, men de språket är ju inget jag lärt mig bra. Har ju service-/reparationsmanualen dock. Var även den svår att hitta.
 

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Ort
Botkyrka
Hoj
R1
Räser-Boxer

BMW har byggt en endurance-racer med boxermotor. 140Hk och 195 kg fulltankad. Den lär även byggas en gatversion inom kort. Jag är dock lite kluven ang utseendet.

BMWSportBoxer_01.jpg


Källa:
http://www.motorcyclists-online.com/o1_626_BMW-SportBoxer---Soon-on-roads.html
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
BMW har byggt en endurance-racer med boxermotor. 140Hk och 195 kg fulltankad. Den lär även byggas en gatversion inom kort. Jag är dock lite kluven ang utseendet.

:kär :kär :kär

Den MÅSTE jag ha!

Fulsnygg som bara en BMW kan vara men ser ut att kunna gå RIKTIGT bra på bana. Hoppas den kommer med abs och för under 170000 bara...
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Cool ! :)

Blir säkert dyr i inköp men oxå kvalite.
Frågan är vad BMW's spec försäkring kommer ligga på den.

Kardandrift?
 
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag noterar konventionell framgaffel, radialbromsar och att motorn ser relativt smal ut på bilden.

Nä, det där är nog en telelever, inte skulle dom montera en konventionell gaffel?
Möjligen USD men det är det inte.

Motorn har nog smalare ventilkåpor, har själv tyckt att det måste gå att kapa flera cm på mina...
 

ksann

Fairings are for sissies!
Gick med
30 Jun 2005
Ort
.
Hoj
.
Nä, det där är nog en telelever, inte skulle dom montera en konventionell gaffel?
Möjligen USD men det är det inte.

Motorn har nog smalare ventilkåpor, har själv tyckt att det måste gå att kapa flera cm på mina...
Telelever... se bifogad fil.
 

Bifogat

  • R1200_Endurance21176490072.jpg
    R1200_Endurance21176490072.jpg
    68.6 KB · Visningar: 732

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Lite mer påkostad Öhlinare fram.
Helsystem i titan med förvånansvärt korta grenrör.

Min tyska är rätt obefintlig, kan någon se om det står något om ändringar av chassiegeometrin?
skulle vara fint om den var lite kortare och med lite mindre försprång.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Lite väl stora luftintag till oljekylen, och varför "vingen" längst fram på framstänkan? Annars verkar den vara godis. Provade R1200S i söndags med "märkesskrud" (akrapovic och öhlins-prylarna) och det var riktigt najs. Bättre än jag hade trott.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top