Inskickat av R1100S-01
Fördelen med mitt chip är att det går lätt att mappa om det om man nu väljer att fortsätta med förfiningen av motorn med andra kammar, insprut osv...
Då antar jag att man lika gärna skulle kunna välja en Power commander istället för ett lika chip som du har, eller vilket annat som helst? Vore ju bra om min BMW handlare kunde bänkköra hojen, och ev. mappa om den efter nytt luftfilter, Lazersystem osv.. men det kanske går lika bra med ett ett chip som ditt? Undrar bara om de kan ändra i mjukvaran på ett BBpowerchip inne på deras verkstad..? OBS jag är just nu mest ute efter mera ljud, och gött ljud från hojen nu
Men det är ju alltid bra om man kan uppdatera mer senare med rätt chip/grejor från början som du säger! Har du ett ''lagligt'' system, eller 'racing' dämparna från Lazer? Undrar även om det finns nån insats/dB-killer att köpa till racingburkarna inför besiktningar? Många frågor
//daniel[/QUOTE]
Chippet styr man med en kabel i säkringshållare (dvs skitenkelt) efter en mall som medföljer med chippet.
Db-killer sitter i Laserburkarna från start, och sedan får man enkelt borra bort en svetspunkt på indersidan.
Jag la en svetsmutter i mina db-killers så jag kan återmontera dom igen med en vinmutter ifrån undersidan.
Jag har aldrig monterat tillbaka dom, och jag har klarat varje besiktning med öppet system.
Men, det låter mycket, dvs det är inte ett lagligt ljud. Jag har haft tur varje gång, men på bankörningarna samt till bilprovningen tar jag med mig dom. Det tar nog en 20 sekunder att återmontera db-killern så det är inget problem.
Ska du inte fortsätta med förfiningen av motorn andra kammar osv, så rekomenderar jag nog Lasers eget chip.
Ska upp till Midlandabanan nästa helg. Det finns troligtvis platser kvar. Boka en bandag, så kan du få lyssna och se hur det ser ut.
Bokning görs via SMC.