Bogesund: Dags för MC sverige att börja agera

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Om vi alla lägger 1000kr var så kanske vi kan köpa ena riktningen av asfalt på bogesund? :)
Eller om vi lägger 2000kr kanske vi kan köpa hela vägen? :)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tråden är åter öppnad.

Har utfört rensning av inlägg som gjorts i diverse trådar. Snälla håll inte på och leka efterlyst eller sök hämndaktioner mot några på eller omkring Bogesund som tröttnat på MCs.

Det ger ingenting, och gör bara situationen värre för alla parter.
 

svinkallt

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2005
Ort
Var jag landar
Hoj
BB-06 Akra hel, PC3, KN, Bänk 153,21hk
Bojkotta slingan bogesund vettja... ni kommer bli saknade.. om inte annat näringidkarna där ni sätter "fikapengarna"på:tummenupp
Kontentan av det hela att näringidkarna talar öppet FÖR motorcyklism utmed vägen och blir lite grini på UG vad dom ställt till med:D
En tanke bara efter några bellmans 6.0:D
 

GsxrAbuser

Drygast i stan!
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Uppe i ett träd
Hoj
*Cr 500 -93 xross*Cbr954 Fireblade china Express
Alltså jag fattar inte varför "sånadär" program sänds.
Antagligen för pengar.
Varför ger dom sig alltid på en enskild grupp? för det finns "dårar" i många sporter.
Kolla på bil dårarna som är betydligt fler och kör året om! behöver jag nämna fotboll? finns flera sporter att nämna men jag besparar mig.

Tror att sport motorcykel ärligt talat är lite "tabu" belagt hur konstigt det nu låter
Jag menar ta den griniga gubben som aldrig har haft kul? ens upptäckt adrenalin.
Jag tror att 80% är såna som sitter "högt" upp, resten är bara såna som går på deras svammel. :)

Alltså varför finns det så många i Sverige som stödjer bilsporten och inte motorcykel sporten?
Kolla tex Frankrike , Italien och Spanien där man satsar på motorcykel sporten.
Där är det inte samma hat som i Sverige.

Jag menar jag är väldigt rädd för flygplan, skulle inte gärna vilja få en i huvet, det kan nog mkt väl hända, kanske en på miljonen, men ändå det kan hända, men inte fan skulle jag hata piloten om det skulle smälla ner mitt hus? verkligen inte samma sak egentligen , men kanske en "hum" om hur jag tänker.

Men säger ni nu?, vad skulle du säga om en motorcykel nu kom och mangla ner hela din familj?
Jo jag skulle hata föraren! så in i helvette, men inte fan skulle jag hata er, sporthojs åkare, för att alla är individer på ett 2hjuls raket.

Litteratur från en "organ donator".
 

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Det var den engelskspråkige mannen i reportaget som var väldigt otrevlig vid den ena dödsolyckan förra året. Vi kom minuten efter och fick i princip en utskällning av honom - trots att vi inte visste vem den avlidne var och förklarade att vi inte kört med hans gäng.

Jag tycker mig vara en sån som kör "normalfort" där, och på alla andra ställen också, och håller de lägre hastigheterna vid bebyggelse. Tror inte vi skulle haft den här debatten utan de kanske 100 pers (?) som kör som riktiga svin och struntar i allt. Det brukar bli Bogesund en handfull gånger per sommar.
 

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sista avfarten på Färingsö™
Hoj
ZX9r -00
Det är inte bara MC-åkare som vill få till en bana i Stockholm.
Massor av motorklubbar jobbar mot samma mål!
Det borde inte vara allt för stökigt att sammanföra dessa till en stor klump med drivna personer och faktist genomföra detta.
Det planeras en bana utanför Enköping, men det är som vanligt, grodor, fåglar kanske en och annan fluga stoppar hela bygget :mad:
Men dom kan behöva lite draghjälp, Svenska bilsportförbundet, SMC, SVEMO dyker upp i mitt huvud.
Jag kan även tänka mig att det finns intresse från Polisen, transportstyrelsen att få till en halkbana/övningsbana väster om stockholm.

Men men, det var det där med miljömupparna :huvet
 

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmavid
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Om jag bodde vid Bogesundsvägen så skulle jag vara lite orolig också, det dör väl någon där med jämna mellanrum.

Låt oss säga att du är den boende och betraktar problemet från den sidan. Hur skulle du trivas i ditt områnde om samma sak gällde där? Någon typ av fordon som du själv inte använder och inte har lärt dig att förstå glädjen med, bilar till exempel, passerar utanför ditt hus i 200 km/h varje dag. Bilisterna använder vägen till spontan racing, de kommer i en jäkla fart hela tiden. Dina barn leker på gården och ibland kraschar de med bilarna så att du hör plåten bli strimlad. Du har svårt att se när de kommer farande när du ska köra ut på vägen på väg till jobbet på hojen, och ibland möter du en bil i ditt eget körfält när han/hon har kommit för snabbt in i en kurva. Tydligen hänger de på nåt forum på nätet också (zatzy.com :) ) och visar filmklipp för varandra. Jag vet inte hur du skulle uppleva det, men jag skulle inte gilla det.

Om vi kör som vi gör (så att några till och med dör) så får vi vara beredda på kritik med stinkande odör.

Sen tål det kanske att upprepas, det är inte så långt till banorna runt stockholm. Förresten så hade vi ett par nollåttor på besök på Molanda i Järpen i helgen, kom upp ni andra också! :)
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Problemet skulle inte vara i närheten av så stort om det inte va så att det är en väg som bombas om och om igen av hojjar. Nu är jag inget fan av bogesundsvägen, men det bor en del folk där samt en ridskola. Varje år dör nån och ett antal skadas. Det har blivit till överdrift! låt vägstreckan vara så kommer allmänheten bli mindre fientligt inställd. Finns inte bara en väg norr om stockholm som är kul..
 

ST0FFE

Dunderklumpen *RIP*
Gick med
12 Jul 2006
Ort
Sista avfarten på Färingsö™
Hoj
ZX9r -00
Visst kan man påstå att det inte är långt till banor runt stockholm, och det finns dom som har det värre.
Men det är väldigt många i stockholm som vill köra bana och det är det som trådskaparen få diskution runt. och att man tar upp frågan i samband med diskutionen kring bogesundsvägen.
Inte att bogesundsvägen bombas 24/7.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Bästa platsen för bana i stockholm hade ju varit ute vid arlanda, de boende störs redan av flyget och en motorbana lär ju inte störa mer om det hamnar mellan arlanda och arlanda stad.
Finns ju även någon bilhandlare i "MotorTown" som gärna är med också har jag läst något om.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top